אוטומציה שיווקית ככלי האפקטיבי ביותר לשיפור שיווק B2B

זמן קריאה: 4 דקות

מהי אוטומציה שיווקית , מתי היא עובדת הכי טוב, מתי היא עלולה להיכשל, ומהן תוכנות האוטומציה השיווקית המובילות כיום בשוק? כל התשובות במאמר הבא

 

עבור כל עסק, זמן וכוח אדם הם משאבים מוגבלים. ככל שהעסק שלכם גדל, אתם עלולים להתקשות יותר ויותר לנהל קשר ישיר עם הלקוחות שלכם והלקוחות הפוטנציאליים. בשיטת שיווק B2B (באנגלית – BUSINESS TO BUSINESS) מדובר באתגר גדול במיוחד. B2B מתבססת על מסחר בין עסקים ולא בין הצרכנים. כלומר, עסק אחד מוכר שירותים או מוצרים לעסק אחר, ואין קשר ישיר עם לקוחות פרטיים. על מנת לשלוח מסרים שיווקים ללקוחות שלכם מבלי לבזבז זמן רב וכוח אדם, מומלץ להשתמש במערכת המכונה ״אוטומציה שיווקית״.

 

מהי אוטומציה שיווקית?

בעשורים האחרונים קיימת התפתחות אדירה בכל מה שקשור לתהליכי ייעול וחדשנות במגזר העסקי. בתעשייה אנחנו מכירים את זה מהכיוון של הכנסת תהליכים רובוטים, בתחום הגיוס וההשמה אנו עדים להכנסת תוכנות רבות שמסייעות לבצע תהליכים רבים באופן אוטומטי וכמובן שבתחום השיווק הדיגיטלי אנו עדים לפיתוחים בתחום האוטומציה ועל כך נדון במאמר היום. אוטומציה שיווקית היא מערכת המאפשרת לכם לנהל בקלות רבה יותר את התקשורת עם הלקוחות, לשלוח מסרים אישיים מתוזמנים ללקוחות שלכם וללקוחות פוטנציאליים על סמך כללים שאתם מגדירים מראש, ולנהל אסטרטגיות שיווק בכמה ערוצים בו זמנית. בעזרת המערכת תוכלו לשמר ולטפח לקוחות קיימים למשל על ידי שליחת דיוור אלקטרוני המעדכן על מבצעים ומוצרים חדשים, לשלוח מסרים באופן אוטומטי ללקוח פוטנציאלי שטרם ביצע רכישה ולעניין אותו במוצרים שלכם, לספק שירות ללקוחות שלכם ועוד.

אוטומציה שיווקית מאפשרת לכם לחסוך זמן יקר ומייעלת את תהליך השיווק. זאת על ידי שליחת המסרים השיווקים באופן אוטומטי ללקוחות לפי זמן מסוים שהגדרתם, ובהתאם למאפיינים הדמוגרפיים של הלקוח שברצונכם להגיע אליו. בנוסף לכך, היא מסייעת לכם ללמוד מיהו קהל היעד שלכם וכיצד לתכנן מהלכים שיווקים מוצלחים שיתאימו לקהל היעד.

 

תוכנות האוטומציה השיווקית המובילות

תוכנת Pardot

תוכנת האוטומציה השיווקית של חברת SalesForce (שבבעלותה מערכת ה-CRM הגדולה בעולם). Pardot נחשבת לאחת התוכנות הבולטות בשוק. Pardot מתממשקת עם מערכת ה-CRM של סיילספורס וכך מאפשרת לצוותים של שיווק ומכירות לעבוד ביחד כדי למצוא ולטפח לידים, להגדיל את ההכנסות ולמקסם את ההחזר השקעה שלכם. התוכנה שולחת באופן אוטומטי הודעות דוא״ל לפי פרמטרים המותאמים אישית, היא מאתרת את הלקוחות הנאמנים לכם ביותר מבין כלל הלקוחות, היא מאפשרת לכם לבנות דפי נחיתה ואוספת מידע על הלקוחות לפי האינטראקציות עם העסק שלכם. התוכנה מסייעת ביצירה של “מסעות לקוח” ומותאמים באופן אישי בהתאם לשלב שבו הלקוח נמצא בתהליך המכירה.

קצת על החבילות והמחירים של PARDOT:

Pardot pricing

 

למחירים המלאים ליחצו על הקישור הבא: https://www.pardot.com/pricing/

 

תוכנת Hubspot

האבספוט נחשבת לפלטפורמת האוטומציה השיווקית הגדולה בעולם. התוכנה המצליחה כוללת לוגיקת פילוח מתקדמת של הלקוחות שלכם, וכך מאפשרת לכם להתאים את הדיוור האלקטרוני לפי מסד הנתונים של הלקוחות. תוכלו לעקוב בזמן אמת אחר הצלחת הקמפיינים שלכם, והתוכנה תתריע עבורכם על לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים שכדאי לעקוב אחריהם ולשלוח להם בהמשך מסרים נוספים. האבספוט נמצאת בשנים האחרונות בצמיחה מסחררת הודות לקהילת הלקוחות הנאמנים שלה שמסייעים לה בהחדרת המוצר בעיקר לעסקים קטנים, בינוניים וסטארטאפים. החברה הצליחה כל כך משום שהייתה מחלוצות האוטומציה השיווקית ולמעשה נכנסה לאוקיינוס כחול משום שהייתה מהחברות הראשונות להציע פתרון כולל ומקיף לניהול מאמצי השיווק וניהול הלקוחות. אם מעניין אתכם לדעת עוד על האבספוט תוכלו לקרוא עוד על החברה ועל הפתרונות שהיא וחברות אחרות מציעות לתחום מחקרי המתחרים במאמר הזה.

קצת על המחירון של האבספוט:

אוטומציה שיווקית Hubspot pricing
אוטומציה שיווקית Hubspot pricing

 

למחירים הבאים ליחצו על הקישור הבא: https://bit.ly/39J143v

למי מתאימה אוטומציה שיווקית?

נהוג לחשוב שרק עסקים גדולים זקוקים לאוטומציה שיווקית, אך זה ממש לא נכון. גם סטארטאפים ועסקים קטנים צריכים להתמודד עם הרבה מאוד אתגרים בדרך להצלחה, והם מוגבלים בזמן ובכוח אדם. מערכת האוטומציה השיווקית תסייע להפחית את עומס העבודה ותקדם את העסק שלכם. אוטומציה שיווקית תהיה יעילה במיוחד לפני או אחרי תהליך הרכישה של הלקוח, כאשר ברצונכם לספק מידע חיוני ללקוחות כמו למשל לעדכן על מוצרים חדשים, ובעת פנייה ללקוחות באירועים מיוחדים כמו ימי הולדת. נסו למקד את האוטומציה לרגעים האלו וכך תוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל של המערכות האלו.

 

מתי אוטומציה עלולה להיכשל?

"מתי

 

על אף הפוטנציאל העצום שלה, אוטומציה עלולה להיכשל מכמה סיבות. אחת מהן היא שליחת המסר השיווקי לאדם הלא נכון ובזמן הלא נכון. למשל, שליחת דיוור על תפריט בשרים חדש במסעדה שלכם לאדם שזה עתה החליט לעבור לדיאטה טבעונית 🙁

ממש כמו העבודה ברשתות החברתיות חשוב מאוד לפלח את קהל היעד שלכם לפי תחומי עניין ומאפיינים דמוגרפיים אחרים כמו גיל ומין, וכן לבחון היטב את הטיימינג שבו אתם מבצעים את השליחה. סיבה נוספת לכישלון היא שההודעות שאתם שולחים מנוסחות בצורה טכנית ורובוטית ללא טאץ׳ אנושי. מומלץ מאוד לזכור שבסופו של דבר אנו פונים לאנשים ולהקדיש מחשבה לתוכן השיווקי ולא רק למסר.

נשמע מעניין? רוצים לדעת עוד?

נשמח לדבר!

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.