בידול עסקי – 3 דרכים ליצור ייחוד עסקי מנצח

זמן קריאה: 3 דקות
בידול עסקי

הצלחת העסק שלכם תלויה בבידול שלכם אל מול המתחרים. כל השיטות שיעזרו לכם לייצר בידול עסקי

 

עסקים בישראל ובעולם כולו מתמודדים עם תחרות עצומה. לפי הנתונים, מרבית העסקים בישראל יסגרו בתוך חמש שנים מרגע פתיחתם. הסיבה לכך היא שרוב העסקים מציעים את אותו מוצר או שירות כמו המתחרים שלהם, ולכן קשה להם להשיג לקוחות. כדי להצליח, עסק חייב לספק ללקוחות פוטנציאליים סיבה טובה לבחור דווקא בו ולהעדיף אותו על פני המתחרים. הדרך לנצח בתחרות ולהגדיל את ההכנסות שלכם, היא על ידי יצירת בידול עסקי. בידול עסקי נכון יסייע לעסק לבנות את תמהיל השיווק בצורה אפקטיבית ולבלוט מעל למתחרים.

 

מהו בידול עסקי וכיצד יוצרים אותו?

 

בידול עסקי היא אסטרטגיה שיווקית שמטרתה ליצור הבחנה בין המוצר או השירות שהעסק מספק, לבין שאר המוצרים והשירותים שמספקות החברות מתחרות. בידול עסקי מוצלח מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לזהות את התכונות הייחודיות של המוצר או השירות שמספק העסק, ובזכות ההבחנה הזו לבחור בעסק מסוים על פני העסקים המתחרים. על מנת ליצור בידול עסקי, עליכם להעניק ערך מוסף לעסק שלכם. נסו לחשוב מהי התועלת שהלקוח מקבל מהמוצר או השירות שלכם, על איזה צורך המוצר או השירות שלכם עונה ומה למעשה מבדיל אותו מהמוצרים והשירותים המתחרים. ניתן ליצור בידול עסקי באמצעות מכירת המוצר או השירות במחיר נמוך יותר מהמתחרים, ייצור מוצר בעל תכונות טובות יותר מהמתחרים, מתן שירות טוב יותר, ייצור מוצר שנתפס כאמין יותר משאר המוצרים בשוק, עיצוב ייחודי למוצר, תכנים ייחודיים ועוד.

 

בידול עסקי ברמת השירות

 

כאשר אין כמעט הבדל בין המוצרים והמחירים בשוק, אחת מהדרכים ליצור בידול עסקי היא באמצעות מתן שירות טוב יותר. עליכם להיכנס לנעליים של הלקוח, ולנסות לחשוב מה הציפיות שלו לגבי השירות וכיצד ניתן להעניק לו שירות כל כך מצוין שהוא יעדיף דווקא את העסק שלכם. מי שחרטה על דגלה שירות טוב ללקוחות כערך עליון, היא חברת הנעליים האינטרנטית זאפוס (Zappos) שנמכרה לאמזון תמורת 850 מיליון דולר. בניגוד לחברות אינטרנטיות אחרות, זאפוס מפעילה מוקד טלפוני בו עובדים נציגים קשובים, ומעודדת את הלקוחות שלה להתקשר למוקד שלה בכל בעיה. החברה שולחת נעליים במשלוח חינם, ובמידה והלקוח אינו מרוצה מהנעליים שקיבל הוא יכול לשלוח חזרה לחברה את הנעליים ללא תשלום על דמי משלוח. שירות הלקוחות הפנומנלי של זאפוס איפשר לעצמה למתג את עצמה בצורה ייחודית בתחום המסחר המקוון ולהשיג מאגר רחב מאוד של לקוחות מרוצים. לקוחות שמרוצים מהשירות עשויים לחזור שוב ושוב לעסק שלכם, ועבור שירות נהדר הם יהיו אף מוכנים לשלם מחיר גבוה. לא רק שזאפוס בנתה אתר ייחודי מאוד ביחס למתחרים שלה היא הצליחה גם ליצור יתרון תחרותי קשה מאוד לגישור באמצעות שירות הלקוחות של החברה.

שירות הלקוחות יוצא הדופן של זאפוס יצר בידול שקשה להתמודד מולו בתעשיית האיקומרס:

 

בידול עסקי ברמת המוצר

 

זהו בידול עסקי המתבסס על התכונות של המוצר. אלו יכולות להיות תכונות פיזיות המבדילות אותו מהמוצרים המתחרים כמו למשל גודל, או תכונות אחרות המעניקות לו יעילות וביצועים מוצלחים יותר מהמתחרים. אחת מהדרכים שבידול עסקי שכזה יכול לבוא לידי ביטוי, היא באמצעות רישום פטנט. כאשר חברה מפתחת מוצר מהפכני הנחשב לפטנט של ממש, היא יכולה להבדיל את עצמה משאר המתחרות. תאגיד מוצרי האלקטרוניקה אפל, הצליח לבדל את עצמו באמצעות ייצור של מוצרים מהפכניים שהיו שונים לעומת אלו שסיפקו המתחרים, כמו למשל מחשב המקינטוש, האייפון והאייפד. המהפכנות הזו מיתגה את אפל כאחת החברות המובילות ביותר בתחומה.

דוגמא נוספת לחברה  שיצרה בידול ברמת המוצר היא חברת האבספוט שהצליחה להמציא את שיטת ה- Inbound Marketing. שיטה זו ייחודית מאוד בנוף של חברות הפרסום שבדרך כלל פונות ללקוחות בצורה של פרסום ממומן. האבספוט לעומת זאת בנתה את עצמה כחברת שיווק אינטרנטי שקוראת תיגר על הגישה הישנה של פרסום ממומן ומעדיפה למשוך לקוחות באמצעות תוכן איכותי שיופץ בערוצים אורגנים כמו יוטיוב, בלוג ורשתות חברתיות.

בידול ברמת המחירים

בידול עסקי ברמת המחירים
בידול ברמת המחירים – יכול לעבוד בצורה מוצלחת בעיקר לעסקים גדולים במיוחד

 

דרך נוספת לבדל את העסק שלכם היא באמצעות תמחור זול יותר. כאשר כל המוצרים בשוק מסוים דומים אחד לשני ואין באמת הבדל ברמת השירות, הלקוחות יעדיפו בדרך כלל לרכוש את המוצר או השירות הזולים יותר. וולמארט למשל, החברה הקמעונאית הגדולה ביותר בעולם, מוכרת מוצרי צריכה במחירים נמוכים במיוחד. למעשה, הסיסמה של וולמארט היא “חסוך כסף תחיה טוב יותר”. בידול עסקי ברמת המחירים יכול לבוא לידי ביטוי גם בדרך הפוכה – אם למשל יש לכם עסק של מכוניות יוקרה, תמחור גבוה יעניק למוצרים או השירות שאתם מספקים תדמית יוקרתית.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.