איך הבלוג שתכתבו יעזור לכם להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

זמן קריאה: 5 דקות
חשיבות בלוג באתר האינטרנט שלך

כתיבת בלוג הינה פעולה יותר ממומלצת עבור בעלי אתרים שמעוניינים להגדיל את התנועה לאתר ללא שימוש בפרסום ממומן. המשפט “המנצח לוקח הכול” לא חל על האתר שמצליח להגיע למקום הראשון עבור ביטוי חיפוש מסוים בגוגל. למרות זאת, להגיע למצב שבו האתר שלכם מופיע במקום הראשון בגוגל עבור תחום החיפוש הרלוונטי לעסק שלכם יהיה אחד המהלכים העסקיים הכי רווחיים שתוכלו לבצע.

נתון מעניין מאוד בתחום תוצאות החיפוש בגוגל מעיד על כך שלמעלה מ-90% מהכניסות לאתרים דרך גוגל מבוצעות לאתרים שמופיעים בעמוד הראשון. המסקנה המתבקשת היא שאם אתם לא בעמוד הראשון אתם לא באמת קיימים.  

המספרים לא משקרים והעסקים החזקים יודעים ששווה להם מאוד להשקיע כדי להיות בראש תוצאות החיפוש. אחת השיטות הפופולאריות לקדם את האתר היא באמצעות כתיבת בלוג, הבעיה היא שגם בלוג שכתוב היטב עם תכנים עשירים ומגוונים לא יביא אתכם לארץ המובטחת אם לא תעשו צעדים נוספים.

להלן מוצגים מספר טיפים וצעדים שיסייעו לכם למשוך לאתר את האנשים הנכונים כבר מעכשיו:

בחירת מילות מפתח אפקטיביות- החלק החשוב ביותר בתהליך כתיבת בלוג

בגוגל מתבצעים מיליוני חיפושים בכל יום, לכן אם תרצו לגבור על המתחרים שלכם בקרב על המיקום במנוע החיפוש תצטרכו לדעת מהן מילות המפתח או הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים.   

בכדי לזהות את מילות המפתח המתאימות תצטרכו לבקר ברשתות החברתיות שבהן קהל היעד שלכם נמצא ולנסות להבין מהם הביטויים בהם משתמשים בכדי למצוא את השירותים או המוצרים שהם מחפשים.

אחד הכלים המועילים למציאת מילות מפתח הוא גוגל טרנדס“, כלי זה מאפשר לדעת לזהות מגמות ולגלות איזה מילות מפתח פופולאריות בכל רגע נתון. כלי נוסף ויעיל מבית היוצר של גוגל הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס. אם מצאתם את עצמכם במצב שבו אין לכם שום מושג ורעיון איזה מילות מפתח לקדם, תוכלו לחפש רעיונות חדשים אצל המתחרים שלכם.

קחו בחשבון שבכל הקשור למילות מפתח האינטואיציה לא תמיד עובדת, מילות המפתח שנראות לכם הכי טריוויאליות הן לא תמיד מילות המפתח שמביאות הכי הרבה תנועה לאתר. קהל הגולשים שמזין מילות וביטויי חיפוש לגוגל נוהג להשתמש במילות מפתח מאוד ספציפיות כדי למצוא את תחומי העניין שלו. בשיווק האינטרנטי קיימת תיאוריה הנקראת תיאוריית הזנב הארוך. 

לצפייה בסרטון קצר המסביר בפשטות איך לבחור מילות מפתח:


לפי תיאוריה זאת הביטויים שיגרמו לכם להגיע למקומות הראשונים בגוגל יהיו הביטויים הצדדיים ופחות אינטואיטיביים ולא הביטויים שברורים מאליו לכל המשווקים. הביטויים השוליים מהווים למעלה משני שליש מכל התנועה במנועי החיפוש ולכן מומלץ מאוד לבנות אסטרטגית תוכן רחבה ולא כזאת הנשענת על מספר מצומצם של מילים.  

התחרות על מילות המפתח שכל המשווקים רוצים לקדם היא תחרות מטורפת, לכן ככל שתזוזו לצדדים סיכויי ההצלחה שלכם יגברו ותוכלו להצליח לשפר את מיקום האתר שלכם עבור המילים הפחות שכיחת בחיפוש.

בנוסף, מילות וביטויי החיפוש הפחות שכיחים שאנשים מזינים בגוגל נובעים מכך שהם יותר מודעים למה הם מחפשים והחיפוש שלהם ממוקד ואמור להגיע לדבר המדויק אותו המחפשים. כתוצאה מכך, האנשים שמגיעים אליכם בצורה כזאת הם אותם אנשים שיש סיכוי גדול יותר שהם בשלים מספיק כדי להישאר באתר שלכם ובעתיד לעשות איתכם עסקים.  

שילוב של מילות מפתח אסטרטגיות בכתיבת בלוג 

ברגע שהבנתם איזה מילות מפתח תירצו לקדם תוכלו להתחיל בכתיבת מאמרים לבלוג שלכם. התוכן צריך להיות כתוב בצורה שתשלב את מילות המפתח שלכם ותגרום לקוראים להתחבר אליכם ולרצות להמשיך לקרוא את החומרים שהבלוג שלכם מציע.

הכתיבה צריכה להתבצע כך שתענה על הנושאים שמטרידים את “הלקוחות האידיאליים” שלכם על בסיס יומי. נסו להתייחס לתחומים שמעוררים בהם מוטיבציה, הנושאים שמאתגרים אותם, תחומי העניין שלהם וכד’. נסו לבחור נושאים שנוגעים בלקוחות שלכם באופן אמוציונאלי ומעוררים צרכים, רצונות וכאבים שהם חווים.

זכרו שאתם כותבים עבור אנשים ולא עבור מנועי חיפוש. נסו לפתח לעצמכם סגנון כתיבה טבעי וקליל שיענה על צרכי קהל היעד שלכם ועל תחומי העניין שלהם.

בנוסף, שימו לב שאתם לא נסחפים עם ציון מוגזם של מילות המפתח שתירצו לקדם בפוסטים שאתם כותבים. לגוגל יש את היכולת לזהות אתרים ש”דוחפים” מילות מפתח בכל מקום והמשמעות יכולה לבוא לידי ביטוי בהענשה של אתר בצורת הרחקה ממנועי החיפוש באופן זמני או לצמיתות. נקודה נוספת בעניין זה היא שכתיבה מגמתית ולא טבעית שדוחפת בכוח מילות מפתח במאמרים שלכם עשויה לעצבן את הקוראים שלכם ולגרום להם לנטוש את הבלוג.

קישורים מהבלוג לאתרי אינטרנט של מובילי דעה

כשתעבדו על הבלוג שלכם אל תחששו לציין קישורים למאמרים או בלוגים באתרים אחרים. לציון קישורים בדף הבלוג שלכם יש שלושה יתרונות מרכזיים:

הראשון הוא בכך שאתם משפרים את חווית הקריאה של משתמשי הבלוג שלכם בכך שאתם מאפשרים להם להגיע למקורות ידע שירחיבו את הידע שלהם.

היתרון השני הוא בכך שאתם מראים לגוגל שאתם מנהלים בלוג של אתר רציני שיודע לקשר למקורות הנכונים ברשת.

היתרון השלישי יכול להיות בכך שאתרים שיראו שהבלוג והאתר שלכם רציני יחזירו לכם טובה ויקשרו לאתר שלכם.

מחקרים שנערכו על בלוגים הראו כי אחד האלמנטים החזקים ביותר בבלוגים הוא הצגת ממצאים סטטיסטיים ממקורות שאי אפשר להתווכח איתם (למשל מאתרים משפיעים ומובילי דעה בתחום העיסוק שלכם). לנתונים סטטיסטים יש כוח רב והם יכולים לסייע לכם לשכנע ולגבש טיעונים אמינים ומקצועיים.

כתיבת בלוג הבנוי ממאמרים ארוכים ואינפורמטיביים

כיום בעידן הסמארטפון והפרעות הקשב והריכוז ההולכות וגוברות קיימת נטייה לחשוב כי מאמרים קצרים בבלוג שלכם הם הדרך הנכונה לכתיבת בלוג מצליח. האמת היא שמנועי החיפוש מעדיפים בלוגים שמציגים מאמרים ארוכים ומעמיקים.

הסטטיסטיקה היא פשוטה, הנתונים מראים כי לאתרים שמופיעים בדף הראשון בגוגל יש בממוצע כ-400 מילים יותר מאשר אתרים שמופיעים בדף העשירי בגוגל. בנוסף, ככל שהמאמרים שתכתבו יהיו ארוכים יותר כך יהיה לכם יותר קל להכניס מילות מפתח אסטרטגיות בצורה טבעית ואלגנטית. ככל שיש יותר תכנים בבלוג שלכם כך אתם מקלים על מנוע החיפוש את היכולת להבין במה הבלוג שלכם עוסק.

כתיבת בלוג לשיפור ה-SEO
הבלוג שיופיע באתר האינטרנט שלכם יכול לתרום רבות לקידום העסק במנועי החיפוש ובגוגל.

בכל מאמר בבלוג שלכם צריך לפחות 300-400 מילים

החיסרון המרכזי של כתיבת בלוג עם מאמרים ארוכים באתר שלכם הוא בכך שכתיבה מסוג זה עשויה להרתיע את הקוראים שלכם. מחקרי עבר הראו כי רק 10-20% מהקוראים מצליחים להגיע לתחתית העמוד של המאמר שהם נכנסו לקרוא בבלוג. כלומר, אנשים לא באמת מצליחים לשמור על ריכוז ולקרוא את הררי המילים שמופיעים בבלוגים השונים.

עובדה זאת מביאה אותנו לשאלת מליון הדולר-

איך לכתוב מאמרים ארוכים שיעניינו את הקוראים שלנו? 

אחד הפתרונות לכך הוא האופן שבו אנו מציגים את התכנים. נשאף תמיד לפצל משפטים ארוכים לשני משפטים. נשאף לכתוב את הפסקאות שלנו בצורה של מספר מצומצם של שלוש – ארבע שורות בכל פסקה. בנוסף, קיימת חשיבות רבה לפירוק הטקסט לכותרות משנה, ורשימות של נקודות חשובות שיסייעו לכם ללכוד את תשומת הלב של הקוראים לפי הנושאים שמעניינים אותם במיוחד. אם תפעלו לפי עקרונות אלה תוכלו ליצור בלוג קל לקריאה (במיוחד בסמארטפון) ופחות מאיים על קוראים שנרתעים מקריאת תכנים ארוכים.

קישורים פנימיים בתוך הבלוג/האתר

קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר או למאמרים בבלוג יסייעו למנועי החיפוש להבין את מפת האתר שלכם. בנוסף, פעולה זאת תאפשר לקהל שלכם לגלות עוד מהתכנים שלכם ולמתג אתכם כמקור מידע אמין ורחב המכיל מידע מגוון מתחומים שונים.

קישורים פנימיים באתר יאפשרו לקהל שלכם להישאר באתר זמן רב יותר ויצמצמו את אחוז העזיבה של גולשים שנכנסו וישר רוצים לצאת לאתר אחר. בנוסף, הקישורים הפנימיים יסייעו לכם ליצור מערכת יחסים ארוכה יותר עם הלקוחות וכך יגבר גם הסיכוי שתצליחו להמיר את אותם גולשים מקוראים בבלוג ללקוחות אמיתיים.

כשעושים את הלינקים הפנימיים באתר יש לשים לב כי לא עושים זאת בצורה אקראית אלא בצורה שמשתלבת עם הטקסט ומספקת לקוראים אפשרות למצוא את מבוקשם במקומות נוספים באתר.

שורה תחתונה בתהליך כתיבת בלוג

אם המטרה של כתיבת בלוג עבור העסק שלכם היא להוביל את האתר למקום הראשון בתוצאות החיפוש של הדף הראשון, השאיפה צריכה להיות להצליח לכתוב בלוג שיענה על הדרישות של הקוראים ושל מנועי החיפוש. אם תצליחו לכתוב בלוג שאהוב גם על הקוראים וגם על מנועי החיפוש, תוכלו להצליח לקבל דירוגים גבוהים יותר בגוגל, לקבל יותר תנועה לאתר ולשפר את אחוזי ההמרה שלכם ממבקרים באתר שיהפכו ללקוחות.

אם אהבתם את המאמר הזה אולי יעניין אתכם לקרוא גם את המאמר שכתבנו “כל כמה זמן יש לעדכן את הבלוג של אתר האינטרנט העסקי שלי?

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.