איך להפיץ פוסט ויראלי בפייסבוק ולזכות באוהדים נוספים לעסק?

זמן קריאה: 3 דקות
פוסט ויראלי בפייסבוק

ה”פנטזיה” של כל מי שעוסק בתחום הפרסום ברשתות החברתיות ובפייסבוק בפרט היא להצליח להעלות פוסט ויראלי בפייסבוק ולקבל חשיפה אדירה באמצעות שיתופים רבים של גולשים שנחשפים לפוסט. אחד ההבדלים הגדולים ביותר שיש בין הפרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל הוא יתרון הויראליות. בעוד שבגוגל רוב התכנים הם תכנים אינפורמטיביים ופחות עובדים על הרגש, בפייסבוק המצב שונה- התכנים הינם תכנים צבעוניים שמשלבים הרבה שימוש בוידאו ולכן הם עובדים על הרגש ומעודדים שיתופים ותגובות.

כיום, פייסבוק מאפשרת לנו המפרסמים לזכות בחשיפה מועטה ביותר כל עוד אנחנו לא משלמים עבור פרסום ממומן. למרות זאת, עדיין אנחנו רואים מפרסמים שפיצחו את השיטה ומצליחים לגרוף שיתופים רבים בחינם עבור פוסטים שונים. השיתופים האורגנים בפייסבוק מסייעים לעסק לרכוש את אמון הגולשים ומגבירים את השיווק מפה לאוזן של מוצרי ושירותי העסק השונים.

במאמר זה נסקור את הסיבות השונות שגורמות לגולשים לשתף פוסטים, את סוגי הפוסטים והתכנים שהגולשים משתפים ואת הצורות השונות שבהן הגולשים משתפים פוסטים.

  • המאמר מתמקד בפייסבוק אך הרבה מהעקרונות נכונים גם לרשתות נוספות כמו יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין וכד’.

למה גולשים משתפים פוסטים בפייסבוק?

גולשים משתפים פוסטים בפייסבוק מסיבות שונות ומשונות, במחקר שבוצע בארה”ב נבחנו 2,000 משתמשים של פייסבוק שנשאלו מדוע הם משתפים תכנים. לפי תוצאות המדגם, להלן מוצגות כמה מהסיבות המרכזיות ביותר שבגללן אנשים משתפים בפייסבוק:

  • כ-50% מהמשתתפים במדגם אמרו שהם משתפים תכנים כדי לבדר את חבריהם.
  • כ-15% טענו שהם משתפים תכנים בפייסבוק כדי לשתף את חבריהם בנושאים שקרובים לליבם.
  • כ-10% מהמשתתפים טענו שהם שיתפו פוסטים משום שהיה בהם מידע שימושי שלדעתם יכול לסייע לחבריהם.

לקריאה נוספת ניתן להיכנס לכתבה שפורסמה במגזין הפרסום ADWEEK

איזה סוג של פוסט יכול להיות פוסט ויראלי בפייסבוק שגולשים נוהגים לשתף?

כשאנחנו מנתחים את המכנה המשותף של הפוסטים שגולשים שיתפו בפייסבוק אנו מזהים דפוס חוזר של מאפיינים שגורמים להצלחה של הפוסטים לתפוס תאוצה.

המאפיין הבולט ביותר הוא שפוסטים שזכו לשיתופים הם פוסטים שנוגעים באמוציות של מי שנחשפו אליהם.

פוסט ויראלי בפייסבוק יצליח לעורר אמוציות

מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי הפוסטים שזוכים לכמות הגבוהה ביותר של שיתופים הם פוסטים של סרטוני וידאו קצרים ושאלונים/חידונים אינטראקטיביים.

בנוגע לסרטוני וידאו, מסתבר שיש מחקרים ותאוריות רבות שמסבירות את המאפיינים הייחודיים של סרטוני וידאו שזכו לכמות שיתופים גבוהה.

המאפיינים של סרטוני וידאו שזוכים לכמות שיתופים גבוהה הם:

  • פתיחה משעשעת של הסרטון כדי להצליח ליצור סקרנות ולוודא שהצופים לא ינשרו מהצפייה בסרטון.
  • לב הסרטון אמור לבנות סקרנות ולגעת ברגש של הצופים כדי לוודא שהם לא ינשרו וימשיכו עד לסוף הסרטון כדי לצפות ב”פאנץ'”.
  • הפתעה/פאנץ’ מגניב לסיום הסרטון, זה החלק החשוב ביותר. אם נצליח לסיים את הסרטון בצורה ייחודית גדל מאוד הסיכוי שהגולשים ישתפו אותו. בחלק זה חשוב לזכור נקודה חשובה- סרטונים שסוימו בצורה קיצונית שהיממה את הצופים בצורה חדה זכו לכמות שיתופים נמוכה יותר.

 

איך לפנות לאנשים כדי שישתפו פוסטים ופרסומות בפייסבוק?

אחת השאלות שמפרסמים רבים שואלים את עצמם היא עבור איזה קהל יעד עליהם לפרסם את השירות שלהם. קיימות שתי אלטרנטיבות:

האלטרנטיבה הראשונה היא לפרסם לקהל גדול ככל האפשר בכדי להגיע למספר רב של גולשים וכך להגדיל את כמות הגולשים שהמודעה תוכל להשפיע עליהם.

האלטרנטיבה השנייה היא לבחור בדרך ההפוכה, כלומר לפלח את קהל היעד בקפידה ולהפנות את קמפיין הפרסום אך ורק לאוכלוסייה הספציפית שאנו רוצים שתראה את המודעות. היתרון של האלטרנטיבה השנייה הוא שאם עושים אותה בצורה מקצועית הקמפיין יוצא מאוד חסכוני ואמור ליצור לנו החזר גבוה יותר על ההשקעה. החיסרון הוא שאנחנו עשויים לפספס לקוחות פוטנציאליים.

מחקרים מראים כי פנייה ספציפית לקהל המטרה שלנו תגרום מצד אחד לקהל להגיב יותר למודעות. אך מצד שני כמות ההמרות תהיה קטנה יותר.

סיכום – פוסט ויראלי בפייסבוק

ממאמר זה ניתן להבין כי מאחורי ה”פנטזיה” של שיתופים רבים לפוסטים שלנו בפייסבוק קיימים עקרונות ברורים שאם פועלים לפיהם ניתן להגשים את הפנטזיה ולהפוך את הפוסטים לוויראליים. כל עוד נקפיד על העקרונות שהוצגו במאמר ונעשה שימוש נכון בסרטונים קצרים עם המסרים הנכונים סיכויי ההצלחה שלנו יגדלו פלאים.

לאלו מכם שרוצים עוד, הנה סרטון נחמד שצולם באוניברסיטת הארווארד ומסביר בקצרה על הסיבות שסרטונים הופכים לויראליים:

שתפו אם אהבתם 😉

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.