מחקר מתחרים הינו חלק בלתי נפרד מקידום אתרים בתחומים תחרותיים. אם רק היינו לבד בשוק הכול היה יותר פשוט… בקידום אתרים לפעמים אנחנו מגיעים למצבים שנדמה לנו שאנחנו עושים הכול נכון אבל בכל זאת האתרים של המתחרים שלנו משאירים לנו אבק. אם רק היינו יכולים לדעת מה קורה אצלם באתר הכול היה יותר פשוט. אז האמת היא שאנחנו יכולים לדעת בדיוק מה קורה אצלם באתר ועל כך נכתוב היום.
קידום אתרים הינו תחום שמאופיין בסביבה תחרותית למדי ולכן תמיד נשאף להיות עם היד על הדופק ולדעת מה קורה אצל המתחרים שלנו כדי שנוכל להתאים את המהלכים שלנו למה שקורה בשוק.
כידוע כיום “התוכן הוא המלך” של האינטרנט, לכן כדי לדעת איך המתחרים שלנו מקדמים את האתר יהיה נכון מבחינתנו לחפש מה קורה אצלם באתר מבחינת סוג התכנים. השינויים בדירוגים שאנו רואים בגוגל יכולים לנבוע ממגוון גורמים- שינוי דפי הנחיתה, שינוי התכנים באתר, שינוי העיצוב וכד’. אם נעקוב מקרוב נוכל לזהות מהלכים ולהשפיע על הצלחת הדירוג בגוגל.
שניים מהאתרים הפופולאריים ביותר לביצוע מחקר מתחרים הם:
1. Similerweb לכניסה לאתר לחצו כאן.
בתמונה המוצגת מתחת פסקה זאת תוכלו לראות דוגמא לחלק קטן מאוד מהנתונים שניתן להוציא מ-Similarweb (גם בגרסה החינמית). ניתן לראות בצילום מסך זה השוואה בין כמה מהאתרים המובילים בישראל :YNET, WALLA, MAKO, NANA10 ו-GLOBES. מהצילום ניתן להבין דירוג מקומי, דירוג גלובלי ודירוג לפי קטגוריה.
2. Semrush לכניסה לאתר לחצו כאן.
בסרטון וידאו הקצר המצורף תוכלו להבין תוך דקה למה מדובר בכלי עוצמתי שכל כך הרבה חברות העסקות בקידום אתרים עושות בו שימוש בכדי לשדרג את ביצועיהן ומיקומן בגוגל.
אין ספק שאצל חלק ניכר מבעלי העסקים ומנהלי ומנהלות השיווק מתעוררת השאלה-
מחקר מתחרים – האם הזמן שיש להשקיע בניתוח אתרי האינטרנט המתחרים שווה את ההשקעה?
התשובה שלנו היא כמובן- כן. היופי הוא שמדובר בכלים סופר ידידותיים למשתמש וניתן להבין מהם את הנתונים לגבי המתחרים תוך זמן אפסי. ב- Similarweb תוכלו תוך זמן קצר לדעת מהם העמודים שזוכים להכי הרבה ביקורים אצל המתחרים שלכם וב-Semrush תוכלו לגלות מהם דפי הנחיתה שזוכים להכי הרבה תנועה.
הנתונים הנ”ל ונתונים נוספים שתמצאו באתרים אלה ובאתרים דומים יחשפו פרטים לגבי אסטרטגיית השיווק של המתחרים שלכם, מאיזה אתרים הם מקבלים קישורים וכך תוכלו להבין מה עובד ולא עובד בקמפיינים שהם מבצעים. אחד הדברים הנחמדים שהתוכנות האלה מאפשרות הוא האפשרות לעבור ב”לייב” לדפי האתרים שמנותחים או לתצוגה מקדימה שלהם וכך תוכלו ממש לראות איך נראה הדפים המדוברים.
איזה נתונים אוכל להוציא מהדוחות מחקר מתחרים לצרכי קידום אתרים?
תוכלו לדעת איזה מילות מפתח בגוגל מובילות לאיזה דפי נחיתה ומה תרומתן לסך הכניסות לכל דף נחיתה שמוביל לאתר. אם תגלו שמספר משמעותי של מילות מפתח מובילות לדף נחיתה מסוים זה סימן ששווה להיכנס לתוך הדף הספציפי ולבדוק מה בדיוק הופך אותו לדף מוצלח שמושך אליו הרבה מבקרים ממילות מפתח שונות בגוגל.
אם תצליחו לנתח בצורה מקצועית את ביצועי המתחרים שלכם תוכלו להסיק מסקנות שיהפכו את המהלכים ליעילים וחסכוניים בהרבה לעומת מצב בו אתם פועלים ללא התייחסות לפעולות המתחרים שלכם. ניתוח אינטגרטיבי הכולל הפקת לקחים מכישלונות והצלחות של קולגות יסייע לכם לראות את התמונה הכוללת ולפעול בצורה יעילה יותר מהמתחרים שלכם.
ניתוח מתחרים נכון יכלול התייחסות לתכנים שמופיעים באתרים המתחרים, למילות המפתח שמניבות את התנועה הרבה ביותר לאתר ולעיצובים ומבנית אתרים ודפי נחיתה שגורמים לגולשים לרצות להישאר באתר.