בניית אתר מכירות – כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

זמן קריאה: 17 דקות
בניית אתר מכירות

בניית אתר מכירות הפך בשנים האחרונות לאחד המצרכים החמים ביותר בקרב עסקים שרוצים להרחיב את מאגר הלקוחות שלהם באמצעות האינטרנט. אתרי המכירות המוכרים לכולנו – אמזון, איביי ועלי אקספרס מספקים מענה נוח וזמין ביותר לעסקים שרוצים להעלות את המוצרים בדרך הפשוטה והמהירה ביותר. היתרון הכי גדול של פלטפורמות אלה הוא שהן מאפשרות לקבל זרימה קבועה של גולשים לחנות ללא צורך בהוצאות שיווק נוספות. מנגד, הפלטפורמות הנ”ל גובות תעריפים גבוהים עבור המוכרים ויכולות בכל רגע נתון לשנות את התנאים לרעת הסוחרים. במאמר היום נדון בהרחבה בסוגיות השונות שמעסיקות בעלי עסקים שבוחנים את האפיק של בניית אתר מכירות באינטרנט.

תוכן העניינים הסתר

מה זה אתר מכירות?

מה זה בניית אתר מכירות
מה זה אתר מכירות?

 

אתר מכירות משמש כחנות לכל דבר, ההבדל היחיד לעומת חנות רגילה הוא שבאתר מכירות אין אפשרות לגעת, להרגיש, למדוד ולהריח את המוצרים לפני קנייתם. באתרי מכירות השונים ניתן להזמין מוצרים ושרותים מכל סוג וצורה שאנחנו יכולים לדמיין. אתרי מכירות פרצו לתודעה שלנו בשנות ה-90 כשחברות כמו איביי ואמזון החלו לצוץ ולמכור מוצרים שונים ומשונים.

הרעיון העומד מאחורי אתרי מכירות הינו פשוט והמטרה היא לאפשר לגולשים את חוויית הקנייה המהירה, השקופה והפשוטה ביותר. בעוד שבחנויות רגילות אנו צריכים לבזבז זמן רב על יציאה מהבית, נהיגה בפקקים, מציאת חנייה, תשלום על חנייה והתנהלות בחנויות צפופות עם מוכרים חסרי סבלנות- באתרי מכירות אין לנו את כל הבעיות הללו.

השקיפות של אתרי המכירות מבחינת מחירים, מלאי וחוות דעת היא שתרמה רבות לנסיקתם והצלחתם המסחררת בשנים האחרונות. הפשטות שבמציאת המוצרים והיכולת להשוות בין תכונותיהם היא תכונה שמאפיינת אתרי מכירות ונותנת להם יתרון גדול ביחס לחנויות רגילות.

 

למה כדאי לבנות אתר מכירות?

כפי שניתן להבין, תחום בניית אתרי המכירות נמצא בצמיחה מתמדת והצפי בענף הוא שתחום זה רק ילך וימשיך להתפתח. האפשרות להציג ולמכור את מוצרי העסק 24 שעות ביממה לכל מקום בעולם שיש חיבור לאינטרנט היא שנותנת לבעלי חנויות אינטרנטיות יתרון אדיר על פני מקביליהם בעלי החנויות הפיזיות שיכולים למכור רק במהלך שעות היום לקהל יעד מצומצם.

אתרי מכירות ישרתו נאמנה אתכם ואת לקוחותיכם משום שהם פותרים את אחת הבעיות הכי משמעותיות שקיימות לאנשים בעולם המערבי- מחסור בזמן. במקום לבזבז זמן יקר על קניות אתר המכירות שלכם יוכל לחסוך זמן ויסייע ללקוחותיכם לסיים את הקנייה במהירות וביעילות גדולה יותר.

בעיה נוספת שאתרי המסחר פותרים היא בעיית התשלום במזומן, כן זה נשמע הזוי לגמרי אבל אפילו בישראל של המאה ה-21 יש עדיין הרבה מאוד חנויות שידרשו ממכם תשלום אך ורק במזומן. מנגד, באתרי מכירות יש אפשרות תמיד לשלם באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות פלטפורמות לאבטחת תשלומים כמו פייפאל.

יתרון נוסף בתהליך בניית אתר מכירות הוא היכולת לבצע בקלות ובנוחות קניות עתידיות

למשל, אם אני יודע שיש לי אירוע שאני רוצה לקנות עבורו מתנה כלשהי שימכרו לי במחיר מופקע בחנות, אני יכול להשיג את אותו מוצר במחיר זול באופן משמעותי באינטרנט, סביר להניח שאשקול בחיוב לבצע את הקנייה באינטרנט גם אם לא אקבל את המוצר באופן מיידי.

יתרון נוסף שניתן לציין באתרי מכירות על פני חנויות רגילות הוא היכולת ליצור פרסונליזציה

בתהליך המכירה ולתת ללקוח בזמן אמת את המוצרים שהכי מעניינים אותו. למשל, אם היום אני נכנס לאתר מכירות של אופני הרים ואעביר את רוב הזמן בסקירת קטגוריית הקסדות, בפעם הבאה שאכנס לאתר אקבל המלצות על מבצעי קסדות משום שהאתר למד את דפוס ההתנהגות שלי וצופה שאתעניין במבצעים אלה.

 

תכונה חיובית נוספת של אתרי מכירות היא היכולת של הקונים להשאיר חוות דעת לאחר הרכישה

חוות דעת באתרי מכירות
השארת חוות דעת באתרי מכירות

 

בעוד שבחנות רגילה ברוב המקרים לאחר מכירת המוצר אין לי מושג מה מידת שביעות הרצון של הקונה מהמוצר, באתר מכירות אני יכול לקבל מידע יקר בנוגע לשביעות הרצון של הלקוחות מהמוצר שרכשו ממני.

באמצעות חוות הדעת אנו יכולים ללמוד את צרכי השוק בצורה מקצועית יותר ולהצליח למכור יותר מהמוצרים הטובים שלנו ולצמצם את כמות המוצרים הפחות טובים שלנו.

יתרון נוסף של אתר המכירות הוא היכולות ליצור רשימת תפוצה של הלקוחות שלנו. ברוב המקרים בכדי להשלים רכישה באתר יהיה עלינו להשאיר פרטים מסויימים כמו מספרי טלפון, כתובת מייל ומקום מגורים. מידע זה יכול לשמש אותנו המוכרים לצרכי שיווק עתידי של מוצרי החנות.

השימוש בפרטי הלקוחות שכבר קנו אצלנו יכול לשמש אותנו לשיווק באמצעות רימרקטינג בפייסבוק, בגוגל ושליחת אימייל לכל רשימת התפוצה שלנו.

 

למה לא כדאי לבנות אתר מכירות באינטרנט?

למרות שבניית אתרי מכירות הינו אחד התחומים הלוהטים בתעשיית הדיגיטל ובקרב עסקים קטנים צריך לומר ביושר שאפשרות זאת ממש לא מתאימה לכל העסקים. אז איך ניתן לדעת האם בניית אתר מכירות היא הרעיון הטוב ביותר עבורכם?

מתי לא לבנות אתר מכירות
מתי לא כדאי להתחיל בתהליך של בניית אתר מכירות?

האתר אינטרנט הנוכחי של העסק לא מביא תוצאות

לאלה ממכם שיש כבר אתר אינטרנט המצב פשוט יותר, אתם יכולים לדעת כבר כמה תנועה מגיעה לאתר הנוכחי שלכם וכמה מתוך התנועה הנוכחית באמת הופכת להמרות כלומר לקוחות שפונים אליכם בפועל ורוצים לעשות איתכם עסקים.

אם אתם רואים שהאתר הנוכחי פעיל ואפקטיבי יש לכם סיבה טובה לשקול בחיוב להתקדם לשלב הבא  ולבנות אתר מכירות חדש או ליצור אפשרות מכירה באתר הקיים. אם האתר הקיים שלכם לא אפקטיבי ולא מייצר עבורכם הכנסה נוספת יש לכם את כל הסיבות לדאוג ולחשוב טוב מאוד האם לבנות אתר מכירות חדש.

 

לעסק עם בעיית תזרים מזומנים לא כדאי לבנות אתר מכירות

בעיה בתזרים מזומנים
בעיה בתזרים מזומנים כסיבה לא לבנות אתר מכירות

 

נקודה נוספת שחייבים להבין היא סוגיית העלויות של פרסום וקידום האתר מהרגע שהוא עלה לאוויר. קיימים בעלי עסקים רבים שלא מבינים מספיק טוב את האופן שבו תחום המסחר המקוון עובד וסבורים כי עצם העובדה שהם העלו אתר מכירות לאוויר תסייע להם לקבל מכירות נוספות באופן מיידי.

מדובר בתפיסה שגויה ביותר משום שמהרגע שהאתר עלה לאוויר חייבים להשקיע משאבים רבים לצורך קידום האתר בפלטפורמות השונות על בסיס קבוע.

לצורך ההמחשה, אם שילמתי עבור אתר מכירות לחברה לבניית אתרים 10,000 שקל אבל אין לי את היכולת מבחינת תזרים לשלם לאחר סיום בניית האתר בכל חודש עוד לפחות 1,000-2,000 שקל עבור הקידום עדיף לי מראש לא להיכנס לתהליך בניית האתר.

 

עסק בלי תכנית לשיווק האתר מכירות לא כדאי להתחיל לבנות את האתר

בניית אתר מכירות
לעסק בלי תכנית שיווק לא כדאי לבנות אתר מכירות

 

לפני שמתחילים לבנות את האתר חשוב מאוד להבין איך אנחנו רוצים לשווק אותו כשהוא יהיה מוכן. אם אין לנו מושג איך אנחנו רוצים לשווק אותו אז אנחנו לוקחים סיכון גדול שחברת הקידום שתוביל את שיווק האתר תבצע שינויים רבים באתר שידרשו מאיתנו הוצאות נוספות שיכלו להימנע אילו היינו מתכננים הכל מראש.

צריך להבין את ההבדלים המהותיים הקיימים בין אפיקי השיווק השונים שבהם נוכל לקדם את אתר המכירות מהרגע שבו הוא יהיה מוכן.

אם נקדם את האתר באמצעות SEO נשאף להכניס תכנים רבים ולהפוך את האתר לאינפורמטיבי ככל האפשר משום שתכנים איכותיים הם אחד מהמפתחות המרכזיים להצלחת השיווק של האתר בתוצאות האורגניות בגוגל.

אם נקדם את האתר באמצעות קידום ממומן נשאף לעשות אתר “קליל” יותר וממוקד מאוד מבחינת דפי המוצרים שמופיעים בו. בקידום ממומן בגוגל נשאף לקדם כל מוצר כדף נחיתה בפני עצמו ולכן יהיה עלינו לבנות את זה בצורה שונה מאתר שיקודם בקידום אורגני.

אם נרצה לקדם את אתר המכירות שלנו באמצעות שיווק ברשתות החברתיות נשאף ליצור מצב שבו יהיו לנו כמות רבה של סרטונים ותמונות איכותיות של המוצרים באתר משום ששיווק ברשתות החברתיות מבוסס יותר מכל על היכולת שלנו למשוך את הגולשים באמצעות הצגה ויזואלית של המוצרים שלנו.

אם הגעת עד פה כנראה שהסיבות לשלילת הרעיון של בניית אתר מכירות לא חלות עליך ועכשיו נשאר לענות על שאלת השאלות:

מה המחיר של בניית אתר מכירות?

מחיר של בניית אתר מכירות
מחיר של בניית אתר מכירות עשוי להיות לא זול בכלל

 

מיותר לציין כי כיום יש בישראל חברות רבות של בניית אתרים שמציעות שרותי בניית אתר מכירות, לצערם של הלקוחות כל אחת מהחברות מתמחרת את האתרים בצורה מעט שונה אך ישנם פרמטרים שונים שחוזרים על עצמם ומשפיעים על התמחור של אתרי מכירות.

ככלל ניתן לומר שרוב החברות בישראל יתחילו לתמחר את אתר המחירות ממחירים שנעים בסביבות 10,000 שקל.

הפרמטרים שישפיעו ברוב המקרים על תעריף האתר הם הפרמטרים הבאים:

כמות המוצרים שיוצגו באתר המכירות

כמות המוצרים באתר המכירות
כמות המוצרים באתר המכירות

 

ככל שכמות המוצרים גדולה יותר כך אנו צופים שמחיר האתר יעלה והאתר יהיה יקר יותר. כמות המוצרים מצריכה עבודה רבה של הזנת המוצרים באתר וגם משליכה על האופן שבו האתר נבנה מבחינת כמות הקטגוריות ורמת המורכבות שלפיה האתר יבנה.

אחד הפתרונות שחברות בניית אתרים מציעות כדי להוזיל עלויות מתשלום נוסף עבור כל מוצר שיוכנס לאתר הוא בניית תשתית להטמעת המוצרים ולאחר מכן הדרכה של הלקוח על האופן שבו המוצרים צריכים להיות מוטמעים באתר.

פתרון זה יכול לעבוד עבור בעלי עסקים שיש להם זמן ויכולת טכנית להתעסק עם הזנת המוצרים באתר.

מנגד, יש בעלי עסקים שלא רוצים שום עבודה על האתר ולכן הם מעוניינים לקבל את האתר בצורתו הסופית בלבד. אתרים מסוג זה יעלו בהכרח סכום גבוה יותר במידה ויש בהם כמות מוצרים גדולה.

 

המאפיינים הייחודיים שדרושים באתר המכירות שלך

מאפיינים ייחודיים בבניית אתר מכירות
מאפיינים ייחודיים בבניית אתר מכירות

 

אתרי מכירות מאפשרים לנו להציע אינסוף סוגים של מאפיינים והתאמות מיוחדות לגולשים שלנו. אנחנו יכולים לאפשר מגוון אינסופי של אפשרויות כמו מכירת מוצרים, השכרת מוצרים, חלוקה לקטגוריות, תתי קטגוריות, whishlist, כניסה לאיזור אישי ועוד המון מאפיינים שעשויים לשפר את חוויית המשתמש של הגולשים שלכם אך גם עשויים לייקר מאוד את עלות היקר.

לכן, ממש כמו בתכנון בית, כדי שלא יצוצו עלויות שלא חשבנו עליהן במהלך בניית האתר כדאי מאוד להבין מראש איזה מאפיינים יחודיים אנו רוצים באתר. ככל שהאתר יהיה יותר פשוט ויצריך פחות שעות תכנות על הטמעת פיצ’רים יחודיים כך האתר יהיה במחיר זול יותר.

 

צפי ההכנסות שאנו חוזים לאתר המכירות שלך

ככל שאנו מצפים מהאתר להיקף מכירות גבוה יותר כך אנו צריכים להשקיע יותר משאבים, מחשבה וזמן בתכנון ובבניית האתר. אנחנו לא יכולים לצפות שנשקיע בבניית אתר מכירות 5,000 שקל ועוד 500 שקל בחודש על מודעות בגוגל ושהאתר יניב לנו הכנסות של 500K בשנה.

אתרים רציניים שאנו מצפים מהם להיקף הכנסות של מאות אלפים ואף מליונים בשנה עשויים להגיע גם למחירים של עשרות ומאות אלפים רק על בניית האתר ובהמשך סכומים דומים גם על אפיקי הקידום השונים שבהם נקדם את האתר.

 

מה העלות של בניית אתר מכירות לבד?

פלטפורמות לבניית אתרים באופן עצמאי הפכו ללהיט של ממש בשנים האחרונות. כיום יש יזמים רבים עם נכונות לשבת וללמוד את השימוש בפלטפורמות האלה ולבנות בעצמם את אתרי המכירות שלהם. בין הפלטפורמות הללו ניתן למנות שמות שיהיו מוכרים לחלקכם כמו וויקס, וויבלי ושופיפיי.

השוואה בין פלטפורמות בניית אתרי המכירות
השוואה בין פלטפורמות בניית אתרי המכירות הפופולאריים בעולם עבור אנשים שרוצים לעבוד בשיטת “עשה זאת בעצמך”

 

למי שיבחרו להשקיע בלמידה של הפלטפורמה לעומק זאת בהחלט יכולה להיות אפשרות מעניינת ומשתלמת במיוחד אם מדובר באתר הראשון ואתם רק רוצים להבין בגדול איך העולם הזה עובד בלי להוציא סכומים גבוהים על בניית אתר שאינכם בטוחים במאה אחוז בכדאיות הכלכלית שלו.

מבין כל האפשרויות הנ”ל שופיפיי היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר. בשופיפיי ניתן לבנות אתרי חנות ברמה גבוהה יחסית ובאמצעות ממשק ידידותי ביחס לשאר הפלטפורמות. הבעיה שיש לאנשים שבונים אתרים על פלטפורמות אלה היא שהפלטפורמות גובות תשלום חודשים ואחוז מסויים מהעסקאות שבוצעו באתר. בהתאם לכך, לטווח הארוך (אם האתר יצליח) יכול מאוד להיות שהתשלומים שהפלטפורמה גובה יהיו יותר יקרים מעלות ההקמה של האתר באמצעות חברה לבניית אתרים.

תעריפים שמציגה חברת שופיפיי לבניית וניהול של אתר מכירות עצמאי:

תשלומים חודשיים עבור הקמת אתר חנות עצמאי באמצועת פלטפורמת שופיפיי
תשלומים חודשיים עבור ניהול אתר חנות עצמאי באמצועת פלטפורמת שופיפיי

 

בסרטון הבא תוכלו להבין טוב יותר את הבדלי העלויות שמציעה שופיפיי בין החבילות שלה:

האם קיימת אפשרות של בניית אתר מכירות בחינם?

בסופו של דבר לא מדובר בענף פילנטרופי ולכן גם פלטפורמות שמצטיירות כ”חינמיות” חייבות ליצור רווחים משמעותיים עבור בעלי המניות והעובדים הרבים והיקרים שהן מעסיקות. בהתאם לכך, אין באמת אתרים חינם. חלקן יגבו ממכם תשלום גבוה עבור הסרת הפרסומות שלהן מהאתר.

חלקן יגבו ממכם תשלום עבור אחוזים מהמכירות. אחרות יגבו תשלום גבוה עבור האחסון.

אבל מה שבטוח הוא שכדאי לבדוק טוב מאוד לפני שקוראים את התחת על בניית אתר בפלטפורמה חינמית ובסוף מגלים שיש תשלומים שלא חשבנו עליהם בתחילת התהליך.

 

מהן פלטפורמות בניית אתרי המכירות המובילות בעולם?

לצד הפלטפורמות של “עשה זאת בעצמך” לבניית אתרים קיימות פלטפורמות מעולות ומקצועיות לבניית אתרים יותר שבהן משתמשות החברות אשר מספקות בניית אתרי מכירות. שתי הפלטפורמות המובילות בעולם מבחינת נתח שוק הן WooCommerce ו- Magento.

 

WooCommerce פלטפורמת בניית אתרי המכירות המובילה בעולם

ווקומרס הינה הפלטפורמה המובילה והבולטת ביותר מבחינת כמות משתמשים נכון ל-2018. ווקומרס מחזיקה בנתח שוק עצום עם 21% מכלל אתרי המכירות שקיימים כיום. ווקומרס הינה פלטפורמה שמותקנת על וורדפרס שנחשבת לפלטפורמת בניית האתרים המובילה בעולם.

למרות שווקומרס אינה ידידותית למשתמש כמו פלטפורמות שופיפיי וויקס היא אהובה מאוד על בוני אתרים משום שמבחר האפשרויות שקיים בה הינו אינסופי. לכן, כמעט כל רעיון שבעל האתר רוצה לבצע על האתר ניתן ליישם באמצעות פלטפורמה זאת.

Magento פלטפורמת בניית אתרי המכירות השלישית הכי פופולארית בעולם

מג’נטו הינה פלטפורמת בניית האתרים הפופולארית ביותר בעולם בקרב קהל בוני האתרים ביחד עם ווקומרס. מג’נטו מחזיקה ב-13% מנתח השוק העולמי של אתרי המכירות. מדובר בפלטפורמת שמספקת כמות אדירה של פתרונות לשלל הצרכים הקיימים באתרי איקומרס. ממש כמו ווקומרס חלק ניכר מהפתרונות הם חינמיים לגמרי וחלק מהפתרונות תוכלו להשיג באמצעות תשלום.

  • לא שכחנו את הפלטפורמה לבניית אתרי מכירות השנייה הכי פופולארית בעולם פשוט היא הופיעה בחלק הקודם של הפלטפורמות של עשה זאת בעצמך (מדובר כמובן בשופיפיי עם נתח שוק של 18% מכלל האתרים בעולם).

את הנתונים המלאים על ההשוואות בין פלטפורמות בניית האתרים הקיימות בשוק תוכלו למצוא בכתבה שפורסמה באתר הבא cloudways.com בקישור הזה.

 

אז מה עדיף בבניית אתר מכירות ווקומרס או מג’נטו?

האמת, בכל הכנות וורדפרס ווקומרס הן פלטפורמות כל כך מוצלחות ופופלאריות שכל מי שהתרגל לעבוד עליהן (כמונו) יתקשה להבין מדוע לנסות לעבוד על פלטפורמות אחרות. אנחנו בונים את כל אתרי המכירות שלנו על גבי ווקומרס ולכן אנו סבורים שפלטפורמה זאת מספקת את הפתרונות הטובים ביותר עבור האתדרים והצרכים (האינסופיים :-)) שצצים בתהליך בניית אתרי מכירות.

מג'נטו או ווקומרס מה עדיף?
איזה פלטפורמה הכי טובה עבור בניית אתרי מכירות?

מדוע כדאי לעשות את בניית אתר המכירות על וורדפרס?

מעבר להעדפה ולנסיון האישי החיובי שלנו עם וורדפרס ישנם מספר טיעונים מרכזיים שבגללם אנו ממליצים לעבוד במיוחד בפלטפורמה זאת.

  1. וורדפרס הינה פלטפורמת בניית האתרים המובילה בעולם- כ-25%  מהאתרים בעולם בנויים על פלטפורמה זאת (תלוי איפה בודקים). בהתאם לכך, עבור אותו פלח שוק של בוני אתרים שכבר רגילים לעבוד עם וורדפרס באתרים הרגילים מדובר בבחירה הטבעית והנוחה ביותר להתקין תוסף ווקומרס ולבנות באמצעותו אתר מכירות.
  2. ווקומרס נחשבת לפלטפורמה בעלת אפשרויות רבות ומאפשרת גמישות רבה מאוד עבור בוני אתרים שנתקלים בבקשות מיוחדות מצד לקוחותיהם.
  3. וורדפרס ווקומרס הינן פלטפורמות חינמיות שניתן לבצע באמצעותן אתרים מדהימים בניגוד להרבה פלטפורמות שעלות השימוש בהן גבוהה יותר.
  4. בווקומרס אין מגבלה של כמות מוצרים שניתן להטמיע באתר.
  5. אתרים שנבנים באמצעות ווקומרס וורדפרס נחשבים לאתרים רספונסיביים יחסית לפלטפורמות אחרות שבהן אנו מזהים בעיות של ניראות האתר על גבי מכשירים שונים.
  6. ווקומרס היא מערכת שנחשבת יחסית ידידותית למשתמשים ולא מצריכה כישורי תיכנות.
  7. בווקומרס ניתנת האפשרות אוטומטית לדרג את המוצרים לאחר הקנייה וכך תהליך שדרוג ושיפור האתר ישתפר ככל שיהיו יותר חוות דעת.

דוגמאות לאתרי מכירות שניבנו על וורדפרס

בעולם יש אתרי מכירות רבים שנבנו באמצעות וורדפרס. בין אם מדובר באתרי מכירות שנועדו למכור מזון, מגזינים, מזכרות או אייקונים- כולם הצליחו ליצור אתרים מרהיבים ונוחים למשתמש באמצעות השימוש בווקומרס. בקישור הבא תוכלו להיכנס כדי להתרשם מסגנון האתרים:

https://bit.ly/2Dwe0wn

דוגמאות לטמפלייטים פופולאריים לבניית אתרי מכירות בווקומרס

למרות שכל עסק יכול לבנות את אתר המכירות שלו בהתאמה אישית ולפי צרכיו, קיימות בשוק מספר תבניות פופולאריות במיוחד שעל בסיסן בונים חלק ניכר מאתרי האיקומרס.

הטמפלייט הכי נמכר של ווקומרס

למשל הטמפלייט הבא נמכר למעלה מ-86K פעמים במחיר של 59$!

בחישוב מהיר $59*86,500=

5,103,500
כן כן הם עשו 5 מליון דולר מהתבנית הזאת!
חנות הטמפלייטים של ווקומרס
חנות הטמפלייטים של ווקומרס

 

תוכלו להתרשם ממבחר התבניות האינסופי עבור בניית אתרי מכירות באתר EnvatoMarket בקישור הבא: https://bit.ly/2CGao9r

מה באמת חשוב בעיצוב של אתר מכירות?

מעיון זריז בספריית הטמפלייטים הנ”ל ניתן לקבל סחרחורת של ממש. יש שם פשוט מאוד אינסוף סוגים של תבניות שונות של אתרי מכירות. בכל תבנית שתיכנסו תיראו צבעים שונים, אייקונים שונים, תמונות וסרטוני וידאו שמוקמו במקומות שונים ומשונים. לעין לא מקצועית יהיה קשה מאוד לקבוע מה חשוב ומה לא חשוב להצלחתו של אתר המכירות.

ככלל אצבע השאיפה שלנו תמיד תהיה שגולשים שמגיעים לאתר מכירות יצליחו להתמצא באתר בקלות ולהגיע לנקודת הקנייה בצורה הפשוטה והנוחה ביותר. כדי להצליח לעשות זאת ישנם קווים מנחים שנדאג להכניס לתכנון כבר בתהליך אפיון האתר.

אז איך יודעים במה לבחור ומה באמת חשוב מבחינת העיצוב של אתר מכירות?

תחום העיצוב של אתרי מכירות עמוס בגישות שונות שנועדו לסייע לבעלי האתרים להגדיל את המכירות. בכדי לפשט את ההסבר בחרנו להציג בחלק זה את שלושת הדברים שלדעתנו יסייעו לכם בצורה הטובה ביותר להגדיל את היקף ההמרות באתר שלכם.

 

תמונות איכותיות קריטיות להצלחת אתר מכירות

תמונות איכותיות הינן קריטיות לבניית אתרי מכירות
תמונות איכותיות הינן קריטיות לבניית אתרי מכירות

 

לא יעזור לכם גם אם יהיה לכם את המעצבת המוכשרת ביותר ואת בונה האתרים המוכשר ביותר בעולם, אם התמונות שלכם יהיו באיכות נמוכה האתר לא ימיר את הגולשים שנכנסים אליו ולכן המכירות לא יגדלו. לכן, ההמלצה שלנו היא דבר ראשון לוודא שיש לכם תמונות מעולות שימשכו את הגולשים לתוך האתר. בגדול יש שני סוגים של סיטואציות בהם אנשים בונים אתרי מכירות וצריכים תמונות- הראשונה היא בה אתם היצרנים של המוצרים שיופיעו באתר והשנייה היא סיטואציה שבה אתם מציעים למכירה מוצרים שיוצרו על ידי מישהו אחר.

אם המוצרים שאתם מוכרים באתר יוצרו על ידיכם אין לכם ברירה אלא לשכור צלם מקצועי שיסייע לכם ליצור צילומים ברמה הגבוהה ביותר שיסייעו לכם למכור באתר.

אם המוצרים שמוצעים באתר ייוצרו על ידי חברות אחרות יש סיכוי גבוה מאוד שהם כבר עשו בשבילכם את העבודה ויוכלו לספק לכם תמונות איכותיות שעשו בעצמם. באופן תאורטי לא צריכה להיות להם בעיה לספק לכם את התמונות משום שאם תצליחו למכור את המוצרים שלהם זה ישתלם גם להם.

 

תפריט קל ופשוט לניווט יסייע להגדיל את אפקטיביות אתר המכירות

תפריט האתר הינו אלמנט קריטי עבור הצלחה בתהליך בניית אתר מכירות
תפריט האתר הינו אלמנט קריטי עבור הצלחה בתהליך בניית אתר מכירות

 

האופן שבו תיכננתם ובניתם את תפריט אתר האיקומרס שלכם הינו קריטי ביותר להצלחת האתר. אצל עסקים שרוצים למכור באינטרנט קיים דיסוננס מתמיד לגבי כמות אפשרויות הבחירה שיש לשים באתר. מצד אחד קיימת הגישה שדוגלת במתן אפשרויות רבות ככל האפשר כדי לאפשר לגולשים למצוא את המוצר האידיאלי עבורם. מצד שני, תפריטים בעלי אפשרויות אינסופיות עשויים לגרום לנטישת גולשים מהאתר בשל מורכבות גדולה מדי של תהליך הקנייה.

לכן, שווה לבדוק אתרי מתחרים בתחום של האתר שתיבנו ולהבין איזה אתרים בנויים בצורה הנוחה ביותר. מידת המורכבות של התפריט תיגזר מכמות המוצרים שתופיע באתר, מתחום המוצרים שמופיעים באתר ומסוג שאוכלוסייה שמרכיב את קהל היעד שאמור לקנות את המוצרים שמופיעים באתר.

 

בניית האתר בצורה מותאמת ל-SEO

לכאורה מדובר בנקודה טכנית לחלוטין אך יש קשר הדוק בין האופן שבו האתר מעוצב ליכולת שלו להיות מקודם בצורה אורגנית בגוגל. אם תסתכלו על עיצוב האתר רק מנקודת מבט של עיצוב יכול מאוד להיות שדפי המוצרים שלכם יהיו בנויים אך ורק מתמונות וטקסט מינימלי בצורה האפשרית.

מנגד, אם תוסיפו גם את נקודת ההתייחסות של SEO העיצוב יהיה שונה לגמרי. אתרי מכירות שניבנו מתוך מחשבה יכללו את הביטויים ושמות המוצרים שהם רוצים לקדם בכל כותרת ותיאור אפשרי (כל עוד זה נראה טבעי ורלוונטי). למשל, אם אני בונה דף מוצרים של מכונות כביסה ואני רוצה להופיע גבוה בגוגל בתוצאות האורגניות יהיה עליי לכלול ביטוי זה ואת שמות המוצרים בכותרות המוצרים שמופיעים בדף, בתאורי המוצרים שמופיעים בדף וכדומה.

להלן דוגמא מ”זאפ” שמופיעים במקום הראשון בגוגל בביטוי “מכונת כביסה”:

מכונות כביסה בזאפ
מכונות כביסה בזאפ- הביטוי שנרצה לקדם מופיע פעמים רבות בדף המוצר

 

סוגים של אתרי מכירות

כפי שניתן להבין קיימים סוגים רבים של אתרי מכירות. על פי רוב ההיעוד של אתר המכירות נקבע כבר בתהליך האפיון. שלושת המודלים הנפוצים ביותר הקיימים בתחום אתרי המכירות הם B2B, B2C ו-C2C. כל אחד מהמודלים האלה נועד לשרת סוגים שונים של עסקים וסוגים שונים של קהלי יעד.

בניית אתר מכירות B2B ׁׁ(עסקים לעסקים)

הפורמט הבא מיועד לעסקים אשר רוצים למכור לעסקים אחרים בדרך כלל בסיטונאות. קיימים אתרי מכירות רבים שכל מטרתם היא לקשר בין חברות שמוכרות מוצרים/שרותים לחברות אחרות שרוצות למכור את אותם מוצרים.

הדוגמא הטובה ביוטתר בעולם לאתר מכירות היא Alibaba.com , עליבאבה הינו אתר המכירות הגדול בעולם בתחום העסקים. ניתן לקנות בו מגוון עצום של מוצרים שנועדו למכירה סיטונאית עבור עסקים. החל מטרקטורים ועד למדפסות תלת מימדיות ומכונות לייזר.

עליבאבה זכה להצלחה מסחררת בשל המחירים הנוחים וחוויית המשתמש הנוחה. החברה שמפעילה את האתר עושה את רווחיה מפרסומות שמופיעות באתר ומעמלות מכירה.

 

בניית אתר מכירות B2C (עסקים ללקוחות פרטיים)

בניית אתרי מכירות ללקוחות פרטיים
בניית אתרי מכירות ללקוחות פרטיים

 

אתרים מהסוג הזה יאופיינו בפרסונליזציה של תהליך המכירה ובהתאמת האפשרויות באתר בצורה טובה ביותר לצרכי הגולשים שמגיעים לאתר. המכירות באתרים אלה יתבצעו בסכומים נמוכים יותר ביחס לאתרי B2B אך היקף העסקאות יהיה גבוה יותר.

רוב אתרי המכירות שאנו רואים כיום ברחבי הרשת הינם אתרים מסוג B2C בהם עסקים מנסים להגיע לצרכני הקצה ישר דרך האתר ללא שימוש במפיצים ובאתרים שיגזרו עליהם עמלות תיווך למינהן.

דוגמא לאתר מכירות מסוג זה ניתן לציין את אתר המכירות של זארה  .

 

בניית אתר מכירות C2C (אנשים פרטיים שמוכרים לאנשים פרטיים)

אתרים שמהווים זירות מסחר שמפגישות בין אנשים פרטיים הם שעיצבו את תחום המסחר באינטרנט והפכו אותו למה שהוא היום. הרעיון הוא מאוד פשוט, ליצור פלטפורמות שמאפשרות לאנשים להחליף ביניהם מוצרים בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

הדוגמאות הטובות ביותר לאתרים מסוג זה הם אתרים כמו איביי ואמזון שצמחו כבר בשנות ה-90 והצלחתם היוותה מודל לחיקוי עבור אתרי מכירות רבים ונוספים שצמחו במהלך השנים.

 

סוגי אתרי המכירות הנ”ל מתחלקים לקטגוריות שונות של אתרי מכירות. הסוגים השונים שקיימים הם אתרי מכירות פומביות, אתרי מכירות יד שנייה ואתרי מכירות של מותגים:

קטגוריות של אתרי מכירות

אתרי מכירות פומביות

כשמדברים על אתרי מכירות שמציעים אפשרות למכירה פומבית השם הראשון שעולה לנו לראש הוא איביי. איביי התחילה את דרכה בשנות ה-90 כשאיפשרה לגולשים אפשרות חדשנית של הצעת מחיר עבור מוצר שהם מעוניינים לקנות. הרעיון עבד כך שבמקום שהגולשים יקבלו רשימת מוצרים עם מחירים הם יקבלו רשימת מוצרים עם מחירים “החל מ…” וכך הם יוכלו להציע הצעת מחיר בהתאם לשווי שלדעתם יש למוצר.

הרעיון הצליח מאוד משום שמדובר בפלטפורמת שעובדת בצורה של WINWIN כלומר אף אחד מהצדדים לא מרגיש שדפקו אותו. כיום איביי מוכרת גם מוצרים רבים בצורה של מכירה ישירה ולא בצורה של מכרזים.

אתרי מכירות יד שנייה

בניית אתר מכירות ללקוחות פרטיים
בניית אתר מכירות יד שנייה

 

כשחושבים על אתרי יד שנייה בישראל אי אפשר שלא להעלות באופן מיידי את האתר “יד 2” . יד 2 הינו אחד מאתרי המכירות הגדולים בישראל. האתר מזוהה יותר מכל עם מוצרים יד 2 שאנשים פרטיים רוצים למכור. באתר תוכלו למצוא כל מוצר שניתן להעלות על הדעת- רכבים, שולחנות, עגלות תינוקות ועוד.
כיום האתר כבר מוכר גם מוצרים חדשים וגם מוצרים רבים שנמכרים על ידי חברות ולא על ידי אנשים פרטיים.

אתרי מכירות של מותגים

תחת קטגורייה זאת ניתן להכניס את כל אתרי המכירות שחברות ואנשים פרטיים מקימים לעצמם בכדי לשווק ולמכור בהם מוצרים שהם מייצרים או משווקים ויש להם בעלות עליהם. זה הפתרון האידיאלי עבור עסקים שרוצים לבנות מותג ולהיזכר אצל הלקוחות כמקום האידיאלי לחפש בו מוצרים איכותיים.

היתרון של אפיק זה הינו שהוא מאפשר ליצור בידול ולגבות מחירים גבוהים ביחס לשאר הקטגוריות. החסרון של אפיק זה הוא שכדי להצליח להזרים תנועה לאתר צריך מאמצי שיווק ופרסום משמעותיים (בניגוד למכירת מוצרים בפלטפורמות כמו איביי).

 

מהם אתרי המכירות המצליחים בעולם?

אחרי שהבנו פחות או יותר איך תחום אתרי המכירות בעולם מחולק ועובד אפשר לעבור לניתוח של אתרי המכירות המצליחים ביותר בעולם. כשמדברים על אתרי מכירות שעשו את זה בגדול מזכירים אתרים כמו אמזון, איביי, אליבאבא, אטסי, עליאקספרס ועוד אתרים רבים ומוצלחים שהצליחו למצוא נוסחה מנצחת ולמכור במיליארדי דולרים לקהלי היעד שלהם. אתרים אלה הם ההוכחה החותכת לכך שלא כל עסק חייב להחזיק באתר מכירות כדי להצליח למכור באינטרנט. ניתן לעשות שימוש אפקטיבי בפלטפורמות אלה ולמכור אלפי מוצרים מבלי להתעסק בצד הטכני של בנייה וקידום האתר. בחלק זה נציג כמה מאתרים אלה ונעמוד על המאפיינים היחודיים שלהם.

 

אטסי אתר מכירות לאמנות etsy.com

אטסי הינו סיפור הצלחה מסחרר של אתר מכירות שמתמקד במכירת פריטי אספנות ועבודות יד של אמנים מכל העולם. בניגוד לדוגמאות הבאות, אטסי כל כך הצליח דווקא משום שהוא לא פונה ל”כולם” אלא לקהל יעד מצומצם וממוקד מאוד של חובבי האמנות.

אטסי מוערכת כיום בשווי שוק של 2 מיליארד דולר ומהווה את המענה העיקרי בתחום המסחר המקוון לחובבי אמנות שרוצים למכור את מוצריהם כגון תכשיטנים, ציירים, פסלים, מעצבי אופנה וכד’.

למרות היקפי המסחר האדירים שקיימים באטסי, אטסי עדיין מצליחה לספק לחברים בה תחושה של קהילה סגורה של חובבי אמנות מושבעים. היכולת ליצור תחושה זאת בקרב הגולשים היא שמיצבה את אטסי כמקום מספר אחד למכירת אמנות בעולם.

דוגמא מתוך עמוד היוטיוב של אטסי לסוג העסקים שמוכרים באטסי:

עלי באבא אתר מכירות alibaba.com 

עליבאבא הינו אחד מאתרי המכירות הגדולים והמצליחים ביותר בעולם. עליבאבא הינו אתר סיני אשר הוקם ב-1999 ממש כמו ענקיות המסחר המקוון אמזון ואיביי שהוקמו באותן שנים. עליבאבא מחזיקה כיום בנתח שוק של 231 מיליארד דולר בשל כמות המכירות האדירה שהיא מייצרת.

לפני שכבש את שאר השווקים בעולם, אליבאבא הצליח לכבוש את השוק הסיני שמהווה כיום את אחד משווקי המסחר המקוון הגדולים ביותר בעולם.

לאליבאבא היו מספר עקרונות שסייעו לו להפוך לאימפריית המסחר שאנחנו מכירים כיום:

  • שקיפות וחוויית משתמש נוחה- הם אחד מהמאפיינים הבולטים של אתרי מכירות שעשו את זה בגדול. עליבאבא מאופיין בכך שהו מאפשר לגולשים להשיג את מה שחיפשו בקלות ובמהירות. בנוסף, הפרטים החשובים למשתמשים בזמן תהליך הרכישה מופיעים בגלוי ומאפשרים לקונים לדעת הכל לפני שבחרו לרכוש את המוצר.
  • שרות לקוחות מעולה- בעוד שחלק ניכר מאתרי המכירות מסתמכים אך ורק על מחירים נמוכים ן”דילים” שנועדו לפתות את הלקוח, אליבאבא הצליחה למתג את עצמה כפלטפורמה שדואגת ללקוחות גם לאחר שביצעו את הרכישה.

לקריאה נוספת על הצלחת עלי באבא ליחצו כאן

סרטון מתוך כתבה שפורסמה ב-Wall Street Journal על ההצלחה של אתר המכירות עלי באבא:

אמזון אתר המכירות הגדול בעולם

את אמזון ייסד ג’ף בזוס ב-1994 שנחשב כיום לאיש העשיר בעולם. אמזון היא פלטפורמת המסחר המקוון הגדולה והמובילה בעולם. לאמזון לקח שנים רבות עד שהצליחה לבסס את עצמה כשחקן החזק בעולם בתחום של אתרי המכירות אך בשנים האחרונות היא מובילה את השוק ביציבות.

ספרים רבים נכתבו על הגורמים שהפכו את אמזון לסיפור הצלחה כל כך גדול. מבין המרכיבים הרבים להצלחת אמזון יש מרכיב אחד שחוזר על עצמו בכל הסיפורים- אמזון היא חברה שכל התכלית שלה היא לספק ללקוח את החוויה והמוצר הטוב ביותר שניתן.

לצורך כך אמזון עשו מהלכים רבים שיסייעו להם לרצות את הלקוחות בצורה הטובה ביותר. בתחילת הדרך אמזון הייתה ממותגת בעיקר כאתר מכירות אינטרנטי שמציע דיסקים וספרים. ככל שהשנים עברו אמזון החלה לדבוק בחזון של המייסד ג’ף בזוס “החנות שיש בה הכל”. אמזון הצליחה ליצור פלטפורמת מסחר עם כמות בלתי נגמרת של מוצרים ועם אפשרות לזמני משלוח קצרים ומחירים נוחים למשתמשים.

בסרטון הבא תוכלו לראות הסבר קצר של סקוט גאלוויי פרופסור לשיווק מאוניברסיטת NYU שמסביר בקצרה למה אמזון הפכה לאתר המכירות המוביל בעולם:

איך לפתוח אתר מכירות באינטרנט?

תהליך של בניית אתר מכירות באינטרנט יכול להתבצע באופן עצמאי לחלוטין באמצעות פלטפורמות ידידותיות כמו וויקס ושופיפיי או באמצעות תשלום לחברה המתמחה בבניית אתרי מכירות. הטיעונים בעד ונגד כל אחת מאפשרויות הוצגו בתחילת המאמר.

אין ספק שבניית אתר מכירות באופן עצמאי הינה פעולה שדורשת אומץ והשקעה רבה אך היא בהחלט אפשרית. מנגד, רוב הסיכויים הם שהתוצאה תהיה פחות מקצועית ביחס לתוצאה שתתקבל משימוש בשרותי חברה מקצועית שבנתה כבר אתרי מכירות בעבר ומודעת לכל הבעיות והטעויות הנפוצות שקיימות בתהליך בניית אתר מכירות.

אחד הדברים שיהיה עליכם לעשות בתהליך בניית אתר מכירות הוא יצירת תקנון ספציפי לאתר.

לא משנה איך העיקר שתתחילו בתהליך בניית אתר מכירות
לא משנה איך העיקר שתתחילו בתהליך בניית אתר מכירות

תקנון אתר מכירות לדוגמא

התקנון מאפשר לכם להגן על עצמכם ולהבהיר ללקוחות לפני הקנייה את כל הדקויות והסעיפים החשובים שצריך לדעת לפני שמבצעים רכישה באתר שלכם. ברוב אתרי המכירות שקיימים תוכלו למצוא את תקנון האתר בחלק התחתון של האתר תחת המילים Conditions of Use.

לצפייה במספר תקנונים של אתרי מכירות תוכלו לצפות באמצעות לחיצה על הקישורים הבאים.

תקנון אתר מכירות לדוגמא- אמזון

תקנון אתר מכירות לדוגמא- עלי באבא

תקנון אתר מכירות לדוגמא – איביי

 

סיכום על בניית אתר מכירות

למרות שניסינו להציג במאמר זה את תחום אתרי המכירות בצורה הנרחבת ביותר עדיין המאמר סיפק רק הצצה למה שיש לעולם הזה להציע. מדובר בעולם אינסופי של סוגים שונים של אתרים ופלטפורמות שניתן למכור בהן את המוצרים שלכם. בכל אחת מהפלטפורמות והשיטות שהוצגו במאמר אפשר להצליח ובגדול. החוכמה היא לנסות ולבחון מה הכי יתאים לסוגי המוצרים שאתם מנסים למכור.

נשמע לכם מעניין אבל אתם זקוקים לייעוץ מקצועי בתחום של בניית אתרי מכירות?

ליצירת קשר ליחצו כאן 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.