בניית חנות שופיפיי

זמן קריאה: 5 דקות
שופיפיי לוגו

כל מה שרציתם לדעת על פלטפורמת המסחר האלקטרוני Shopify, למה כדאי גם לכם להתחיל בתהליך של בניית חנות שופיפיי וכמה טיפים לעיצוב החנות שלכם

 

בעידן של ימינו, יותר ויותר אנשים מעדיפים לעשות שופינג בצורה מקוונת מאשר להגיע לחנות פיזית. הם חוסכים זמן, עמידה בפקקים ויכולים לרכוש כמעט כל מוצר מכל חנות מקוונת ברחבי העולם – מבגדים לתינוק ועד שואב אבק. אם יש לכם עסק למכירת מוצרים, אתם חייבים לבנות חנות וירטואלית. חנות כזו תאפשר לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם שיוכלו לרכוש את המוצרים שלכם בכל זמן ובכל מקום, ותסייע לכם להתמודד מול המתחרים שלכם.

 

לצד ווקומרס ומג’נטו, אחת הפלטפורמות המוצלחות ביותר להקמת חנות וירטואלית היא Shopify. זוהי פלטפורמה למסחר אלקטרוני מבוססת ענן המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, המאפשרת לכם להקים ולנהל חנות מקוונת מבלי שתצטרכו ידע בתכנות ובניית אתרים. Shopify נוסדה בשנת 2004 על ידי סקוט לייק, דניאל וויננד וטביאס לוטקה. השלושה רצו להקים חנות מקוונת למכירת ציוד סנובורד, ולא היו מרוצים מפלטפורמות המסחר האלקטרוני שהיו קיימות אז ברשת. טוביאס, שהיה מתכנת מקצועי ואף פיתח משחק מחשב בגיל 11, נעזר בפלטפורמת Rubi On Rails – שפת תכנות הכוללת קוד פתוח. לאחר חודשיים השלושה השיקו את את פלטפורמת Shopify למסחר אלקטרוני, שנקראה תחילה ״Jaded Pixel״. מאז, הפכה Shopify לפלטפורמת מסחר אלקטרוני השנייה בגודלה בעולם והיא מארחת למעלה מחצי מיליון חנויות.

למה כדאי לכם להתחיל תהליך של בניית חנות שופיפיי ?

 

כמו שכבר אמרנו, Shopify מאפשרת לכם להקים חנות וירטואלית בקלות ובנוחות רבה, מבלי ללמוד שפת תכנות או לשכור שירותים של מתכנת. הפלטפורמה מציעה מגוון כלים לניהול עסק מקוון כמו ניהול תשלומים, מוצרים, שיווק, הזמנות ומשלוחים. היא כוללת ניהול אחסון ודומיין לאתר שלכם ושפע של אפשרויות עיצוב.

בנוסף לכך, בעזרת Shopify ניתן לקדם את החנות גם ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, ולגלוש בחנות הוירטואלית בכל מסך (מחשב נייד, טאבלט וסמארטפון) בזכות העיצוב הרספונסיבי שלהן. Shopify מציעה מרכז עזרה שידריך אתכם כיצד להקים ולנהל את החנות שלכם, ושיעניק לכם סיוע בכל תקלה ובעיה 24 שעות ביממה באמצעות צ׳ט, אימייל ושיחה טלפונית. בנוסף לכך, ב-Shopify ישנם תוספים המתרגמים את האתרים לשפות שונות, כך שתוכלו להרחיב את העסק שלכם ולפנות גם לקהלים בחו״ל. Shopify תומכת בכל אמצעי התשלום הקיימים כמו כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב, העברה בנקאית ותשלום ב-PayPal, וכבעלי החנות אתם יכולים לבחור באפשרות התשלום המתאימה לכם ביותר.

במידה ואתם יוצאים לחופשה, תוכלו לדאוג לניהול החנות שלכם ב-Shopify מכל מקום ובכל זמן בעזרת אפליקציית Shopify הזמינה בכל סמארטפון. יתרון נוסף של Shopify הוא שהיא אינה מגבילה במספר המוצרים שניתן למכור. ניתן למשל להתחיל במכירה של 100 מוצרים ובהמשך להוסיף עוד 300 מוצרים לחנות. בנוסף, אין מגבלה של כמות הגולשים שיכולים בו זמנית לגלוש באתר ואין מגבלה לכמות התמונות שתוכלו להעלות. Shopify מאפשרת לכם להפיק כרטיסי גיפט קארד לשימוש בחנות שלכם, והלקוחות שלכם יכולים לשלוח את הכרטיס לאנשים אחרים שייחשפו לחנות הוירטואלית שלכם. אם אתם עדיין לא בטוחים אם להקים חנות ב-Shopify, אז הפלטפורמה מקנה לכם 14 ימי ניסיון ללא תשלום כדי שתוכלו להתרשם וליהנות מהיתרונות הרבים שלה.

מחירון שופיפיי
מחירון שופיפיי, 14 ימי ניסיון חינם

טיפים לבחירת עיצוב בתהליך בניית חנות שופיפיי

ממש כמו שחשוב להשקיע בעיצוב של חנות פיזית, גם בחנות הוירטואלית בפלטפורמת Shopify כדאי לתת דגש על הנראות. העיצוב מהווה את הרושם הראשוני עבור הגולשים, וזהו כרטיס הביקור של החנות שלכם. למרבה המזל, עיצוב חנות ב-Shopify הוא קל ונוח אך יש כמה דברים שכדאי לשים עליהם דגש.

 

* ערכת נושא –

בראש ובראשונה, יש לבחור בערכת נושא המתאימה לאופי העסק שלכם. ערכת הנושא היא מעין עמוד השדרה של החנות הוירטואלית, והיא תשפיע על האווירה ועל חווית המשתמש של הגולש באתר. ישנן עשרות ערכות נושא בסגנונות עיצוב שונים מהן תוכלו לבחור, חלקן ללא תשלום וחלקן יעלו לכם בין 140 ל-180 דולר. בעת הבחירה בערכת הנושא, שאלו את עצמכם איזו חוויה תרצו ליצור עבור הלקוחות שלכם, האם אתם מעוניינים להציג תמונות בגודל רגיל או גדולות במיוחד, כיצד אתם מעוניינים שהמוצרים שלכם יוצגו ומה התקציב שלכם לעיצוב האתר. בנוסף, בדקו מה המתחרים שלכם עושים כדי לקבל השראה.

דוגמאות לעיצובים בשופיפיי
דוגמאות לעיצובים בשופיפיי

*הימנעו מעומס יתר-

אל תתפתו להעלות טקסטים ארוכים מדי על המוצרים שלכם ואל תעלו תמונות רבות מדי של אותו מוצר. עומס יתר בחנות וירטואלית עלול לבלבל את הגולשים ולהבריח אותם. עדיף לבחור את המוצרים המובילים שלכם ולתת להם דגש בחנות הוירטואלית שלכם. עדיף לשמור את העומס לאיזורים כמו בלוג מקצועי שיסביר בהרחבה אודות המוצרים ויסייע לגולשים לקבל את ההחלטה הנכונה.

 

*התייעצות עם מעצב-

בואו נודה בזה. לא כולנו נולדנו עם חוש עיצוב וכבעלי עסקים, לרוב אין לכם זמן להתעסק עם עיצוב החנות הוירטואלית שלכם. במקרה כזה, אפשר להתייעץ עם מעצב אתרים המתמחה בעיצוב ל-Shopify שיש לו נסיון בעבודה עם תבניות הנושא והפיצ׳רים השונים. המעצב יוכל לספק לכם תובנות חדשות לגבי העיצוב ולתת לכם כיוונים שלא חשבת עליהם.

 

*ייחודיות-

על מנת להימנע מעיצוב חנות וירטואלית הנראית כמו חנויות וירטואליות אחרות ב-Shopify, חשוב לתת לאינדיבידואליות שלכם לפרוץ קדימה. כך לדוגמה, בחרו בתמונות המצולמות בסגנון ייחודי ומקורי. מרבית העיצובים ב-Shopify מאפשרים לכם לבחור בהגדרות עיצוב בהתאמה אישית, כמו למשל בבחירת כמות הפריטים שמוצגת בשורה, בחירה בערכת הצבעים ובטיפוגרפיה.

 

*בחירת גופן –

סגנון הטקסט בחנות הוירטואלית משפיע על האופן שבו הגולשים יתפסו את המותג שלכם, אבל גם לבחירת הגופן עצמו ישנה חשיבות. לדוגמה, גופן בסגנון קלאסי יתאים לעסקים המציעים מוצרים יוקרתיים, בעוד שגופן קליל בכתב יד יתאים יותר למותגים הפונים לקהל צעיר.

בניית חנות שופיפיי – דוגמאות לחברות ענק שעשו את זה

ישנן 700 אלף חברות ברחבי העולם שבחרו להקים חנות וירטואלית בפלטפורמת Shopify, כמו למשל החברות Nestle, Red Bull ו-סודהסטרים. סודהסטרים היא חברה ישראלית המייצרת מכשירים ביתיים וסירופים להכנת משקאות מוגזים. החברה הישראלית צמחה מחברה בריטית שהמציאה את מכשיר הסודהסטרים כבר בשנת 1903. כיום החברה מייצרת את המכשירים במפעל בעיר רהט, ואת הסירופים במפעל באשקלון. סודהסטרים פועלת ב-42 מדינות בעולם ויש לה 40 מיליון לקוחות.

החנות הוירטואלית של סודהסטרים בפלטפורמת Shopify

בניית חנות וירטואלית ב-Shopify סודה סטרים
גם חברת סודהסטרים בחרה לבנות את חנות האונליין שלה בשופיפיי

 

החנות כוללת אפשרות לרכוש את מכשירי החברה, מיכלי גז, סירופים במגוון רחב של טעמים, בקבוקים בעיצובים שונים, קנקני סינון המים – “Brita״ ופילטרים. בכל מוצר העומד למכירה מופיע דירוג של לקוחות עם ביקורות והמלצות, כך שניתן להתרשם מחוות הדעת לפני הרכישה. החנות הוירטואלית מציעה קופונים המקנים הנחה בעת רכישת המוצרים באתר ומאפשרת להירשם לניוזלטר הכולל עדכונים על מבצעים. בנוסף לכך, החנות הוירטואלית של סודהסטרים כוללת סרטוני הדרכה לשימוש במכשירים, תשובות לשאלות נפוצות, מידע על נקודות מכירה ואפשרות לרשום את מכשיר הסודהסטרים באתר וכך לקבל 3 שנים של אחריות מורחבת. עיצוב החנות הוירטואלית מתכתב עם עיצוב הבקבוקים ומאופיין באווירה כייפית, מקורית עם ניחוח נוסטלגי – ממש כמו סודהסטרים.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.