כיצד נחליט מה יהיה גובה תקציב שיווק השנתי של העסק שלנו?

זמן קריאה: 4 דקות
תקציב שיווק

באילו ערוצי שיווק דיגיטלי כדאי לכם להשקיע את התקציב השיווקי שלכם? מה הכלים בהם נוכל להיעזר לשם קביעת תקציב השיווק לעסק שלנו? וכמה כסף עלינו להשקיע על שיווק דיגיטלי? כל התשובות במאמר הבא

 

 הטיפ של גורו השיווק ניל פאטל: לפזר את תקציבי השיווק על פני מגוון אפיקים ולעשות התאמות לפי ההצלחות והכישלונות

שיווק הוא אחד מהגורמים שיובילו להצלחת העסק שלכם. ישנם בעלי עסקים שחוששים להוציא כספים על שיווק וסקפטיים לגבי התועלת שלו. לצערנו אותם עסקים עלולים למצוא את עצמם במהרה מחוץ לעולם העסקים.

השקעה בשיווק היא הכרחית על מנת להגביר את המודעות לעסק שלכם ולשירותים ולמוצרים שאתם מציעים. עסקים שאין להם נוכחות שיווקית עלולים למצוא את עצמם מאחור, לאבד לקוחות ולהפסיד למתחרים. לכן, כאשר אתם מנהלים תקציב להוצאות שלכם כמו שכירת בית עסק ותשלום לעובדים, חשוב מאוד שתחלקו את התקציב גם לשיווק העסק שלכם.

 

מה כלול תחת ההגדרה תקציב שיווק?

 

תחת מטריית השיווק נכנסים פרסום באמצעי המדיה השונים כמו פרסומות בטלוויזיה, פרסום מודעות בעיתונים, פרסום תשדירי רדיו, קידום העסק על ידי יחסי ציבור, חלוקת פליירים וברושורים, עריכת אירועי מכירות וכמובן שיווק הדיגיטלי. ישנן מגוון אפשרויות לפרסום בדיגיטל, כמו למשל קמפיינים ממומנים בגוגל וברשתות החברתיות, פרסום מאמרים, קידום אורגני, שיווק שותפים, פרסום סרטונים ביוטיוב, דיוור בדואר אלקטרוני ועוד.

 

לשיווק דיגיטלי ישנם יתרונות רבים על פני שיווק באמצעי פרסום מסורתיים. באמצעות פרסום בדיגיטל ניתן לפנות באופן ספציפי לקהל היעד שלכם או לפנות לקהלים החדשים, הפרסום בדיגיטל לרוב זול יותר מפרסום בערוצים המסורתיים, ונחשב ליעיל הרבה יותר עקב היכולת למדוד בצורה מדויקת את מרבית מהלכי השיווק. הידעתם למשל שעל כל השקעה של דולר בפרסום בגוגל, עסקים מכניסים בממוצע 2 דולר? כלומר בעלי העסקים מכניסים כפול מההשקעה שלהם. עוד נתון מעניין הוא ש-85 אחוז מהגולשים ביוטיוב נוטים לרכוש מוצר לאחר שצפו בסרטון המקדם אותו. לפי התחזיות, ההוצאות על מודעות דיגיטליות ברחבי העולם צפויות להגיע ליותר מ- 375 מיליארד דולר עד שנת 2021. עם כאלה נתונים, ברור ששיווק דיגיטלי הפך לאמצעי פרסום פופולרי עבור עסקים שונים.

 

מהו גובה התקציב שעליכם להשקיע על שיווק בהתאם להכנסות?

 

תקציב השיווק שלכם צריך להתייחס לכל העלויות הכרוכות בפרסום העסק שלכם – מפרסום דרך אמצעי מדיה מסורתיים ועד שיווק דיגיטלי.

עסק חדש זקוק לשיווק כמו אוויר לנשימה, מכיוון שבעזרת שיווק נכון הוא יצליח לעורר מודעות למוצרים ולשירות שהוא מציע. ההמלצה שלנו לקביעת תקציב השיווק לעסק חדש, היא לחזות את ההכנסה השנתית הצפויה שלכם. מתוך סכום ההכנסות אותו אתם מצפים להרוויח במהלך השנה הקרובה, כדאי להשקיע בין 10 עד 20 אחוז על שיווק העסק.

 

במידה ויש לכם כבר עסק וותיק ומוכר בתחומו, תוכלו לצמצם מעט את אחוז תקציב השיווק שלכם. מומלץ להשקיע על שיווק בין 5 עד 10 אחוז מההכנסות שלכם, זאת בהתאם למחזור ההכנסות השנתי שלכם.

קחו בחשבון כי ישנם מקרים בהם תידרשו להגדיל מעט את תקציב השיווק שלכם, כמו למשל לאחר בניית אתר חדש או מעבר לחנות חדשה.

 

מהם ערוצי השיווק הדיגיטלי המתאימים לעסק שלכם?

 

עולם השיווק הדיגיטלי מאפשר לכם לפרסם ולשווק את העסק שלכם במגוון ערוצים ופלטפורמות. לפי חברת marketingprofs, ערוץ השיווק הדיגיטלי שנחשב לפופולארי ביותר הוא רשתות חברתיות, כש-73 אחוז מהנשאלים בסקר אמריקאי שנערך בשנת 2019 העידו כי הם משתמשים בכלי הזה כדי לקדם את העסק שלהם. 57 אחוז נעזרים בשיווק בדואר אלקטרוני, 49 אחוז משקיעים ב-קידום אורגני, 34 אחוז בוחרים בשיווק בוידאו ו-32 אחוז משקיעים בערוצי שיווק אחרים כמו פייסבוק, רשתות חברתיות , שיווק מבוסס תוכן או קמפיינים של גוגל ברשת החיפוש.

 

הבחירה בערוץ שיווק מסוים תלויה באופי העסק שלכם ובמוצרים או השירותים שאתם מספקים. אם תפרסמו לקהל המקומי תוכלו לפעול במגוון ערוצים אך אם תפנו לקהל בינלאומי יתכן שיהיה צורך לצמצם את כמות הערוצים משום שבשיווק בינלאומי כל ערוץ ידרוש מאיתנו יותר תקציבי פרסום. אם למשל אתם מציעים שירותים כמו אימוני כושר אותם ניתן להמחיש בסרטוני וידאו – מומלץ להשקיע בפרסום ביוטיוב. אם העניין הויזואלי הוא חלק עיקרי בעסק שלכם (לדוגמה אם אתם מעצבי שיער), כדאי לכם להשקיע את תקציב השיווק פלטפורמות לפרסום תמונות כמו אינסטגרם ופינטרסט. במידה ויש לכם אתר למכירת מוצרים, עדיף לכם להשקיע בקידום האתר בגוגל וכך להגדיל את קהל הלקוחות שלכם.

 

כיצד עליכם לבנות את תקציב השיווק שלכם?

זהירות תקציב שיווק בבנייה
זהירות תקציב שיווק בבנייה

 

הגדרת תקציב השיווק שלכם חייבת להיעשות לאחר שבניתם תוכנית שיווק מסודרת. תוכנית השיווק צריכה לכלול את אסטרטגיית השיווק, המטרות, העלויות והרווחים הצפויים במהלך השנה. בניית תוכנית שיווק היא לא מהלך פשוט והיא מצריכה זמן ומאמץ, אבל היא הכרחית על מנת לקדם את העסק שלכם. תוכנית שיווק טובה צריכה לכלול התייחסות ליעדים הפיננסים שלכם, לאסטרטגיית המיצוב, אסטרטגיית המותג שלכם, קביעת יעדי הפרסום לפי ערוצי השיווק שבחרתם, תכנון הקמפיינים השיווקים וקביעת תאריכים לבחינת תוצאות השיווק והפרסום. מומלץ מאוד להתייעץ עם חברת שיווק ופרסום שתדע לבנות עבורכם את תקציב השיווק הדיגיטלי ולהתאים אותו לצורכי העסק שלכם.

 

קביעת היעדים שלכם

 

בראש ובראשונה עליכם לקבוע את היעדים השנתיים שלכם. הכוונה היא ליעדים כמותיים כמו ההכנסות הכוללות שלכם, הרווחים, מספר הלקוחות שלכם והמוצרים שנמכרו במהלך השנה. לאחר מכן, עליכם להחליט מהם היעדים האסטרטגיים שלכם – למשל, לפנות לקהל יעד חדש ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלכם.

 

קביעת אסטרטגיות

 

אסטרטגיית המיצוב תגדיר את המהלכים שאתם מתכננים לעשות על מנת להשיג יתרון על פני המתחרים. אסטרטגיית מותג תגדיר את האופי של העסק שלכם ומהו האופן שבו עליכם לפנות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

 

קביעת יעדי הפרסום בהתאם לתקציב השיווק שהוגדר

 

חשוב מאוד שתגדירו מהם יעדי הפרסום שאליהם אתם מכוונים. למשל, הגדלה של תנועת הגולשים לאתר שלכם, הגדלת כמות הלייקים בעמוד העסקי שלכם, הגדלת מספר הצפיות בסרטוני היוטיוב שלכם ועוד. הישגי הפרסום האלו ימירו את עצמם בסופו של דבר ללקוחות חדשים לעסק שלכם.

 

תכנון הקמפיינים השיווקים

 

כאשר אתם בונים תכנית תקציב שיווקית, עליכם לתכנן את הקמפיינים השיווקים שלכם ולתאר אותם במפורט ככל שניתן. בחרו את ערוצי השיווק המתאימים לכם – למשל קידום ברשתות החברתיות או פרסום בטלוויזיה. בהתאם לכך, תוכלו להחליט כיצד לחלק את תקציב השיווק שלכם.

 

קביעת תאריכים לשם בקרה על מאמצי השיווק


לאחר שהגדרתם את היעדים והחלטתם באילו ערוצי שיווק ברצונכם להשקיע, קבעו תאריכים בהם תוכלו לבחון את התקדמות השיווק שלכם. קמפיינים ממומנים בגוגל מאפשרים לכם לבחון את תוצאות הפרסום תוך זמן קצר, בעוד שקידום אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך יותר ותיאלצו להמתין לפחות כמה חודשים עד להשגת תוצאות. קחו זאת בחשבון והציבו לעצמכם יעדים רציונליים מבחינת לוחות הזמנים.

 

בחינת תוצאות השיווק שלכם

 

לאחר שבניתם תכנית שיווק, הגדרתם מהו תקציב השיווק שלכם והקמפיינים התחילו לרוץ, בחנו את ההצלחה של קמפיין השיווק לפי תאריכי היעד שהגדרתם. חלוקת תקציב השיווק בערוצים השונים תלויה ביעדים, וזכרו שתמיד ניתן לשנות את תמהיל תקציב הפרסום שלכם בהתאם לתוצאות הקמפיינים. למשל, אם אתם שמים לב שחלה ירידה בכמות הגולשים הנכנסים לאתר שלכם מתוצאות החיפוש האורגניות, תוכלו להעביר חלק נכבד מתקציב השיווק שלכם לאמצעי שיווק יעיל כמו קידום ממומן. בתחילת הדרך חלוקת תקציב השיווק עשוי להיות עניין של ניסוי וטעייה, אך עם הזמן אתם תדעו מהן דרכי שיווק שעובדים הכי טוב עבורכם ומניבים לכם את התוצאות הטובות ביותר לעסק שלכם.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.