מושגי מפתח באנגלית עסקית בתוכנית השיווקית של הארגון – חלק 2 (מתוך 2)

זמן קריאה: 4 דקות

מדוע ללמוד אנגלית עסקית?

לימוד אנגלית עסקית הוא תהליך קריטי לכל ארגון שהופך גלובאלי. למעשה, כשחברה הופכת לבינלאומית – לא מחליפים עובדים, אלא הופכים אותם לגלובליים! ואיך עושים זאת? על ידי לימוד ואימון של המנהלים והעובדים באנגלית עסקית בזירה הגלובאלית עם מאמני שפה מקצועיים ומנוסים, שכמו מאמני כושר, עובדים בצמוד עם כל לומד על המיומנויות הבאות:

  • לימוד ותרגול של מושגי מפתח באנגלית לתחומי העיסוק של החברה
  • העשרת אוצר מילים כללי, מקצועי ועסקי
  • חיזוק השטף והביטחון בדיבור ובכתיבה
  • ליטוש מיומנויות עסקיות כגון ניהול ישיבות, העברת מצגות, כתיבת מיילים וניהול משא ומתן בינלאומי
  • אימון תוך כדי תרגול רב של סיטואציות אותנטיות של עבודה

כך יוכלו אנשי מפתח וצוותים בארגון להיות מוכנים ואפקטיביים להיפגש עם עמיתים מחו”ל, לגייס לקוחות, משקיעים וספקים, ובאופן כללי, להתנהל באנגלית עסקית בצורה רהוטה וכזו שמשאירה רושם חיובי להמשך עבודה משותפת עם בעלי עניין ברחבי העולם.

מושגי מפתח באנגלית בתוכנית השיווקית של הארגון

בהמשך למאמר (חלק 1) בנושא כתיבת תוכנית שיווקית, ריכזנו עבורכם את כל המושגים המקצועיים שהופיעו בו אל תוך טבלה נוחה לשימוש, הכוללת את המושג בעברית, הפירוש שלו באנגלית וכן דוגמא ע”מ שתוכלו להבין כיצד להשתמש בכל מילה או ביטוי באנגלית בתוך קונטקסט של משפט.

טבלת מושגי מפתח בתוכנית השיווק

מס’המושג העסקי בעבריתפירוש באנגליתדוגמא לשימוש בביטוי
1תוכנית שיווקיתmarketing planWe have followed our marketing plan closely, which is a major reason for our financial success this year.
2אנגלית עסקיתbusiness English / English for business purposesA high level of business English is an essential element for our organization’s successful global market penetration.
3קהל יעדtarget marketOur target market includes global senior executives and mid-level managers.
4תקציר מנהליםexecutive summaryAfter reading the executive summary, the company’s CEO had many questions for the marketing team.
5ניתוח רקעbackground analysisBefore expanding abroad, it is important to conduct a background analysis on our target consumers.
6הצהרות חזון ושליחותvision and mission statementsThe company’s marketing strategy is well-aligned with its vision and mission statements.
7ניתוח SWOTStrengths, Weaknesses, Opportunities, ThreatsIn our first session we will learn how to conduct a SWOT analysis.
8חוזקותstrengthsHis strong character provides him with rare strengths.
9חולשותweaknessesHowever, like any other person, he also has some weaknesses, which he is working on improving.
10הזדמנויותopportunitiesCovid19 actually opened up many global opportunities for the local high-tech sector.
11איומיםthreatsCovid19 posed a global threat but thanks to newly-developed vaccination, humanity has overcome it, at least for now.
12מטרות שיווקיותmarketing objectivesOne of our main marketing objectives is to increase sales by 15% this year.
13נותוריקוןacronymThe word TIP is actually an acronym which stands for To Insure Promptness.
14מודל SMARTSpecific, Measurable, Achievable, Realistic, TimelyRemember that each of the company’s goals must be SMART.
15ספציפיspecificShe gave specific and clear instructions to her employees.
16ניתן למדידהmeasurableHave you considered whether or not your aim is measurable?
17שניתן להשיג אותוachievableI believe that winning the World Cup is an achievable goal (literally) for our national football team.
18מציאותיrealisticShe wasn’t sure if her husband’s plans were realistic under such challenging circumstances.
19שעומד בזמניםtimelyWe must execute our marketing plan in a timely manner.
20אסטרטגיית השיווקmarketing strategyOur marketing strategy is quite ambitious; therefore, we will have to work especially hard and be very focused in order to achieve it.
21תמהיל שיווקיmarketing mixThe company’s marketing VP approved the team’s marketing mix.
22שמונת ה- Ps8PsThe 8Ps marketing mix is made of eight parameters, all starting with the letter P.
23מוצרproductTheir product selection is quite wide.
24שירותserviceThe service at our hotel was impeccable.
25תימחורpricingThe pricing of our service is rather fair and affordable.
26מיצובpositioningThe positioning of haute couture is always as exclusive and expensive as it gets.
27קידוםpromotionDespite their many promotion efforts, their product did not catch on well.
28תקשורת שיווקיתMarketing communication = MARCOMAs the MARCOM manager, she is responsible for the company’s website and social media presence.
29אנשיםpeopleBusinesses are comprised of people and it is those people we need to invest in the most.
30תהליךprocessIt is a long and complicated process but it is worth it.
31ביצוע/יםperformanceIt was her performance as marketing manager that won her the company’s employee-of-the-year award.
32תוצאותresultsThis period’s results were a bit disappointing but we hope to improve them next quarter.
33החזר על השקעה, תשואהReturn On Investment = ROIThe management decision to invest in medical devices has yielded an excellent ROI for the organization.
34מקוםplaceIt’s not his place to take this kind of decision.
35תוכנית פעולהaction planThey plan to present their action plan to the board of directors next month.
36הקצאת תקציבbudget allocationThe board of directors is expected to approve the marketing budget allocation for the upcoming year.
37יעדים שיווקייםmarketing aimsThe marketing aims of the company seem quite obtainable.
38השלכות על הארגוןimplications on the organizationThe global epidemic has had substancial implications on the organization for the last two years.
39תוכנית הערכה ומעקבEvaluation and monitoring planOne of the most important parts of every marketing strategy is the evaluation and monitoring plan because it ensures that the organization is always aligned with its initial objectives.
40נספחappendixIt is better to include this information in one of the report’s appendices.
41מסמכים תומכיםsupporting documentsMake sure to present all of the supporting documents to the committee.

 

הכותבת, יפעת מן, היא הבעלים והמנכ”לית של חברת TriEnglish המתמחה בהוראת אנגלית עסקית לארגונים ואנשי עסקים גלובאלים.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקותמחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.