פרסום ביוטיוב – האם מדובר באפיק החם ביותר ב-2020?

זמן קריאה: 4 דקות

פרסום ביוטיוב לא היה האלטרנטיבה המועדפת על מפרסמים בישראל בעשורים האחרונים מהסיבה הפשוטה- המגזר העסקי בישראל הורגל בעשורים האחרונים לשים את מרבית משאבי הפרסום הממומן על אפיקים כמו גוגל ופייסבוק. אין ספק שאפיקים אלה צמחו בצורה מסחררת משום שהצליחו ליצור החזר חיובי עבור כספי הפרסום ותרמו רבות לצמיחת עסקים קטנים וגדולים בישראל.

הבעיה עם אפיקי הפרסום הממומן בגוגל ובפייסבוק היא שלאור ההצלחה הגדולה אפיקים אלה הפכו ליקרים מאוד בתחומים מסויימים. כיום עקב התחרות הגבוהה ישנם תחומים בהם עלויות הפרסום הממומן בגוגל הינם כה גבוהים עד שכמעט בלתי אפשרי ליצור החזר חיובי מהקמפיינים.

בתחומים תחרותיים במיוחד (אבל לא רק) שווה לשקול אלטרנטיבות לאפיקים זולים יותר שיסייעו לכם להשקיע סכומים זהים ולקבל אפקט משמעותי יותר עבור תקציבי הפרסום.

בשנים האחרונות הקידום ביוטיוב הפך לאלטרנטיבה אמיתית עבור עסקים שיודעים ליצור תכנים איכותיים בעלי ערך אמיתי לקהל היעד שלהם. יוטיוב נחשב כיום למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל ובהתאם לכך עסקים שיודעים להתבלט ביוטיוב בהכרח יצליחו להיכנס לתודעה של לקוחותיהם ולהגדיל את סיכוייהם למכירות.

אז בתכל’ס, כמה עולה הפרסום ביוטיוב ?


צריך להבין שיוטיוב נמצאת בבעלות גוגל ובהתאם לכך ממשק הפרסום להרצת קמפיינים ביוטיוב יהיה זהה של הקמפיינים שאנו מריצים בגוגל.

ממש כמו בפרסום בגוגל, עלויות הפרסום ביוטיוב משתנות בהתאם לסוגי הקמפיינים שנבחר להריץ ולמידת התחרותיות שקיימת בתחום שלנו על הצגת פרסום לקהל היעד שלנו.

באתר הרשמי של המפרסמים ביוטיוב, יוטיוב מצהירים כי “רוב העסקים שמפרסמים אצלם מתחילים מתקציבי פרסום של “לפחות 10$ ביום לקמפיינים מקומיים”. כלומר, במונחי עלויות של ישראל מדובר בתקציבים של לפחות 1000 שקל בחודש.

פרסום ביוטיוב מחיר בפועל לכל צפייה

חשוב לציין שממש כמו בפרסום הממומן בגוגל גם לפרסום ביוטיוב אין מחיר מינימום. כלומר, תוכלו לעשות ניסוי ובדיקת אפקטיביות לקמפיין שלכם גם במחירים נמוכים מ-1,000 ₪ לחודש וכך להבין את מידת האפקטיביות של הקמפיין עבורכם.

אם להיות מעט יותר ספציפיים, עלויות הפרסום ביוטיוב לכל צפייה בסרטון נעות בדרך כלל בין 10 ל-30 סנט. כלומר, סביב שקל לכל צפייה במקרה של קמפיין עם עלויות גבוהות ביותר.

ממש כמו שמחירי הפרסום בגוגל מושפעים מרלוונטיות דף הנחיתה, מהירות הטעינה, איכות התוכן ועד פרמטרים, כך גם עלויות הפרסום ביוטיוב מושפעות מגורמים רבים שיקבעו בסופו של דבר את העלות שתשלמו עבור צפייה, קליק, המרה וכד’.

בין הגורמים שישפיעו על עלות הקמפיין ניתן לציין את הגורמים הבאים, סוג המודעה, סוג הקמפיין, תחום הפרסום, איכות הסרטון, קהל היעד, תקופת הפרסום וכד’.

שיווק ביוטיוב חינם ! האם באמת יש דבר כזה?

התשובה הקצרה היא כן!

התשובה הארוכה היא תלוי 😊 תלוי בעיקר באיכות התוכן, רמת המודעות למותג, כמות העוקבים אחרי העסק ברשתות החברתיות, כמות הכניסות לאתר וכדומה.

ככלל אצבע, ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי ורלוונטי כך סיכוי החשיפה שלכם ביוטיוב גדל. יוטיוב ממש כמו גוגל מבוססת על הנגשת הידע לציבור הרחב. לכן ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי כך האנשים שיחשפו אליו יהיו יותר זמן בתוך יוטיוב. ככל שהאנשים ישארו יותר זמן ביוטיוב כך יוטיוב יוכלו להציג יותר פרסומות. ככל שיוטיוב יציגו יותר פרסומות כך החברה תעשה יותר כסף וחוזר חלילה.

לכן, הבסיס לפרסום חינמי ביוטיוב הוא היכולת ליצור תוכן איכותי ורלוונטי. תוכן איכותי יהיה תוכן שעונה על הצורך של הגולשים בצורה מושלמת כך שלאחר הצפייה בסרטון הגולשים לא צריכים להמשיך ולחפש בדיוק את מה שהרגע חיפשו אלא יעברו לחיפושים אחרים שמעניינים אותם.

3 טיפים לשיווק ביוטיוב חינם:

הטמעת הסרטונים באתר האינטרנט של העסק

אם כבר יש לעסק אתר מצליח עם הרבה תנועה ותוכן איכותי שמושך גולשים שווה להטמיע סרטונים מיוטיוב במקומות אסטרטגיים באתר וכך למשוך תנועה חינמית עבור ערוץ היוטיוב שלכם.

שימוש ברשתות החברתיות

אם יש לכם דפים עסקיים פעילים ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדין אז תוכלו להשתמש בהן כפלטפורמה לקידום ערוץ היוטיוב החדש שלכם. חשוב לציין, כי פייסבוק רואה ביוטיוב/גוגל תחרות ישירה ולכן היא מאפשרת חשיפה פחותה יותר לסרטונים שמועלים מתוך יוטיוב ביחס לסרטונים שהועלו ישירות לתוך פייסבוק.

כניסה לדיונים בערוצי יוטיוב של מובילי דעה

סביר להניח שיש בתחומכם כבר ערוצי יוטיוב מצליחים שיש להם עוקבים רבים ותנועה איכותית שמורכבת מקהל יעד דומה מאוד לקהל שאליו ברצונכם להגיע. אם יש לכם אפשרות להיכנס לערוצים אלה ולקחת חלק בדיונים תוכלו להרוויח חשיפה גבוהה ללא כל עלות נוספת בדמי הפרסום.

אפשרויות פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב
פרסום ביוטיוב – מה האפשרויות ?

יוטיוב בנו את אפשרויות הפרסום לפי משפך שיווקי שמורכב משלושה חלקים- הגברת המודעות, יצירת עניין והנעה לפעולה. כל אחד מהחלקים הנ”ל תוכלו להשתמש בסוגים שונים של מודעות ולבנות קמפיינים עם מטרות שונות שיסייעו לכם להשיג את את היעדים שהוצבו בעת בניית הקמפיין.

הגדלת המודעות באמצעות הפרסום ביוטיוב

בשלב זה כל המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים רלוונטיים בכדי להראות שאנחנו קיימים. ככל שנצליח לגרום למספר רב יותר של אנשים להכיר בעובדה שאנחנו קיימים ולזכור את המותג כך נוכל לקבוע כי הצלחנו יותר. בשלב זה לא ננסה למכור ולא ננסה לשכנע שום דבר אקטיבי מהקהל שלנו.

יצירת עניין באמצעות פרסום ביוטיוב

בשלב זה ננסה ליצור אינטרקציה חיובית עם קהל היעד ברגעים שהם מגלים עניין בתחומים שרלוונטיים לתחומים שאנו מעוניינים לקדם. ננסה ליצור חווייה מעניינת ואותנטית שתסייע לנו בשלב הבא להשיג מטרות עסקיות אמיתיות.

הנעה לפעולה באמצעות הפרסום ביוטיוב

בשלב זה ננסה לקצור את הפירות מהפעילות האפקטיבית שעשינו בצעדים הקודמים. אם בצעדים הקודמים ניסינו לרכך את השטח ולהכניס את המותג למודעות מבלי לגרום לפעולה ממשית, בשלב זה ננסה לסגור מעגל ולהשיג מטרות עסקיות. נרצה בשלב זה להניע את הגולשים להשאיר פרטים, לקנות מוצר, להזמין שירות וכדומה.

 

מחפשים משרד פרסום ביוטיוב?

אם הגעתם עד לכאן סימן שהתחום בוער בכם ואתם מבינים את הפוטנציאל הגלום בפרסום אפקטיבי ביוטיוב. בין אם אתם רוצים לפרסם מוצר חדש, לקדם שירותים, לשפר את המיתוג של החברה לצורך גיוס עובדי אנו נשמח לסייע לכם להשיג את המטרה.

אנחנו מציעים שירותי ייעוץ ובניית ערוץ יוטיוב מקצועי, מחקר מתחרים ביוטיוב וניהול קבוע של הערוץ כולל הקמה וניהול של קמפיינים ממומנים שיסייעו לכם להאיץ את התהליך ולבלוט מעל למתחרים.

נשמח לסייע לכם להקים ולנהל את אחד הערוצים הצומחים והיעילים ביותר שקיימים כיום בעולם השיווק הדיגיטלי.

לפרטים נוספים ויצירת קשר אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור כאן.

אם אתם מעדיפים ללכת על שיטת “עשה זאת בעצמך” תוכלו ללמוד איך הפרסום ביוטיוב עובד יותר לעומק באתר המפרסמים של יוטיוב בקישור הזה.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.