איך קהילת ה-INBOUND של האבספוט זכתה להצלחה מסחררת?

זמן קריאה: 4 דקות

ראשית, מי אלה האבספוט (HubSpot)?

האבספוט היא תוכנת שיווק ומכירות הפועלת בשיטת ה-inbound marketing המסייעת לחברות שיווק דיגיטלי ולחברות שמפרסמות באינטרנט למשוך מבקרים, להמיר לידים ולסגור לקוחות. הרעיון הוא ליצור תוכן משכנע ובעל ערך, להעביר אותו מול האנשים הנכונים, להמיר את המבקרים ללידים ואת הלידים – ללקוחות.

ניתן להשתמש בכלים של החברה כדי לארח (Host) אתרי אינטרנט ודפי ונחיתה, ליצור בלוגים, שרשור אימיילים, מחקר מתחרים ולנהל אינטראקציות עם הלידים והלקוחות – והכל תוך ניתוח הצלחת קמפיין הפרסום ומעקב אחר התנהגות המשתמשים.

אוקיי, מה זה Inbound Marketing?

אסטרטגיית שיווק נכנס (Inbound Marketing) היא מתודולוגיה עסקית שמושכת לקוחות באמצעות יצירת תוכן וחוויות יקרות ערך המותאמים להם. בעוד שיווק יוצא (Outbound marketing) – השיווק הקונבנציונלי, “מציק” ללקוחות בתוכן שהם לרוב לא רוצים, שיווק נכנס יוצר את החיבורים שהם מחפשים ופותר בעיות אמיתיות אשר קיימות אצלם בפועל.

הרעיון המרכזי הוא שקידום ממומן עובד היום בצורה הרבה פחות אפקטיבית, אנחנו הופכים לאדישים אליו (לרוב זה אפילו מטריד אותנו), וכדי להגיע ללקוחות צריך ליצור תוכן מעולה (שיווק באמצעות תוכן) ומערכות יחסים המבוססות על אמון אל מול הלקוחות. צריך לשכנע אותם לבוא אלינו (ולכן ה-Inbound) ולא ההיפך (Outbound).

קהילת HubSpot

חברת האבספוט החלה לקדם קהילה סביב המוצר שלה, כחלק מהשירותים שהיא מעניקה ללקוחותיה ועבור מתעניינים נוספים, הקהילה החלה את פעילותה בסוף 2016, ויש בה כיום 7 פורומים בנושאים שונים ומגוונים, בהתאם לצרכים של חברי הקהילה.

הקהילה של האבספוט מתרכזת בשני אפיקים – תמיכה ומוצר.
קהילת תמיכה (Support Community) – יצירת מרחב לחברים לענות על שאלות ולפתור בעיות זה לזה.
קהילת מוצר (Product Community) – יצירת מרחב לחברים לשתף רעיונות ופידבקים, שישמשו כדי להניע חדשנות ושיפורים במוצר. בעצם לקחת חלק פעיל בעיצובו של המוצר.

קהילות האבספוט – קהילת ה-inbound marketing הגדולה בעולם

מי נתמך בקהילה?

כל המשתמשים בפלטפורמות השיווק והמכירות של האבספוט יכולים לנהל שיחות ולחפש תובנות ופתרונות בקהילה. בנוסף, מעצבים ומפתחים יכולים למצוא תשובות ולשתף את המומחיות שלהם. בעוד שהקהילה נגישה לציבור, חשבון שיווק או מכירות של האבספוט נדרש בכדי שיהיה ניתן לתרום ולהגיב לפוסטים השונים.

קהילת inbound marketing
הקהילות של האבספוט

 

לקהילה יש תהליך אונבורדינג (Onboarding) מאוד מסודר אשר מסביר בצורה מעולה למשתמשים החדשים, כיצד יש להשתמש בפלטפורמה של הקהילה בצורה המיטבית – עם 4 סרטונים של 9 דקות כל אחד, סה”כ כחצי שעה של הנחיה על צורת השימוש בקהילה.

 

חוויית INBOUND, מבית היוצר של האבספוט

INBOUND הוא אירוע שנתי המאחד סביבו קהל ענק של אנשים.
מדי אוגוסט בכל שנה, מתכנסים בבוסטון עשרות אלפי משווקים, אנשי מכירות ושירות לקוחות, למטרת לימוד, השראה ונטוורקינג. מאז 2012 אירוע ה-INBOUND השנתי גדל ל-26,000+ משתתפים ממעל 110 מדינות. INBOUND הוא אחד האירועים העסקיים הצומחים בעולם בזכות התוכן המצוין שלו.

 

אירוע INBOUND כולל ארבעה ימים של שיחות מעוררות השראה מדוברים כמו מישל אובמה, איסה ריי וגרי ויינרצ’וק, בתוספת מפגשים לימודיים בהובלת אנשי שיווק, מכירות ושירות לקוחות (Customer Success). לזה מתווספים גם שלושה לילות של מסיבות ואנשי בידור. ממש חוויה שלמה ויוצאת דופן.

 

מה כ”כ מיוחד ב-INBOUND והאם יהיה נכון לקרוא לזה קהילה?

אירוע INBOUND מאחד סביבו אנשים אשר נלהבים משיווק, מכירות והענקת ערך ללקוחות באמצעות אסטרטגיית ה-INBOUND. זהו אירוע מטורף בכל קנה מידה עם הרבה מאוד תוכן מצויין שמטרתו לקדם ולהעניק השראה לעסקים וארגונים.

עם כל הנ”ל, שהוא לא ספק מאוד מכובד ומחבר בין עשרות אלפי אנשים בכל רחבי העולם, על זה אין וויכוח. אני עדיין לא יכול לומר שאני רואה דינמיקה קהילתית אמיתית סביב האירוע.
זהו אירוע הקורה אחת לשנה, לעומת קהילה שהינה אורגניזם חי ורציף, ולא “מדורת שבט” חד שנתית.
לא יצא לי למצוא פלטפורמה בה משתתפי האירוע יכולים ליצור קשר רציף וחיבור ע”ב קבוע, כפי שיש למשל בקהילת האבספוט באתר. כל אחד כמובן ייצור קשרים עם מי שרלוונטי עבורו, כפי שנעשה בכל כנס, אך אין משהו מובהק אשר הופך את אותה קבוצת האנשים המגיעים לאירוע ל”קהילה”.

המארגנים של האירוע, מייסדי האבספוט כמובן מקבלים את ההכרה והחשיפה לפעילות של החברה.
כל אירוע נפתח בדברי המארגנים, עם השקת הפיצ’רים החדשים בפלטפורמה ועדכונים לגבי מצבה הכללי של החברה.

אירוע האינבאונד של האבספוט

 

אירוח האירוע באופן טבעי שם הילה מעל ראשיהם של המארחים.
כמו שבאופן טבעי ישנה הילה מעל ראשו של מנהל קהילה באופן כללי, כמי שמארח את המרחב הקהילתי שיצר.
כפי שבריאן האליגן, מנכ”ל ומייסד האבספוט ציין בסרטון היוטיוב הנ”ל, כאשר מסביר את הרעיון מאחורי ה-Inbound Marketing, גם כאן באירוע שלINBOUND , הוא יוצר תוכן מעולה וחוויה יוצאת דופן, אשר גורמים לאנשים לבוא “אליו”. האירוע במקרה הזה מתפקד בתור ה”אתר” שלו.

 

לסיכום

אירוע INBOUND הוא בהחלט אירוע מעורר השראה, שכל מי שאסטרטגיית ה-Inbound marketing זורמת בעורקיו חייב להיות בו.
מארגני האירוע, חברת האבספוט עשו עבודה מדהימה בהרמת אירוע חזרתי עם דוברים מן השורה הראשונה, ומספר משתתפים שגדל בקצב מסחרר בכל שנה, מה שללא ספק תרם להם להיתפס כמובילים בתחומם ולהיות חלוצים המונעים ממשימה חזקה של לקדם את בשורת השיווק הנכנס (Inbound Marketing) ברחבי העולם.

לטעמי האישית, זהו כנס מקצועי מעולה, לאנשים שהתחום מעניין אותם, אשר ללא ספק הופכים לשגרירים של האירוע, וכפועל יוצא גם של חברת האבספוט. אך דעתי היא ש-INBOUND הוא אינו אירוע קהילתי בהגדרתו, אלא אירוע מקצועי יוצא דופן.

 

על כותב הפוסט

מקס פרידמן, מלווה בעלי עסקים ועצמאים מתחום ההשקעות והפיננסים בבניית קהילה דיגיטלית כחלק מהאסטרטגיה השיווקית לקידום העסק.

תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים, בלינקים הבאים אתרדף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.

מקס פרידמן
מקס פרידמן מומחה לתחום הקהילות

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.