שאלות ותשובות

לפני שתחתמו או תסכימו על אופן ההתקשרות מולנו אנו נעביר לכם שאלון מקיף שיסייע לנו להבין מול מי אנחנו עומדים ויסייע לכם להבין יותר טוב מה אתם מחפשים. בשאלון שנעביר לכם תצטרכו למלא את פירוט רשימת הצרכים שלכם מאיתנו, את סוג הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של העסק שלכם ופרטים לגבי סוג התעשייה שבה אתם מתחרים. מילוי השאלון לא מחייב אתכם בשום צורה שהיא ומטרתו היחידה היא להתחיל את תהליך העבודה בצורה המהירה והמקצועית ביותר.

ממש לא, כלל ההסכמות בינינו יהיו על בסיס תכנית חודשית ותוכלו להפסיק את ההתקשרות בכל עת שתרצו. אצלנו אין תשלומים נסתרים במקרים של הפסקת התקשרות והאמת היא שהשיטה הזאת עובדת משום שככה אנחנו חייבים “לספק את הסחורה” כל חודש מחדש ואתם מחויבים לבחון את כדאיות התהליך בכל חודש מחדש.

אנחנו לא מציבים תעריפי מינימום ללקוחות שלנו ולא מציבים תנאים לרכישת חבילות שיווק שהעסק שלכם לא בהכרח צריך. יחד עם זאת, במידה ותרצו לעבוד מולנו על בסיס ריטיינר חודשי מומלץ להיכנס למחירון ולהבין את סדרי הגודל המומלצים. היכולת שלנו להבין ולנהל תקציבי שיווק בגדלים שונים היא אחד המאפיינים שהופכים את העבודה שלנו למעניינת. אצלנו כל לקוח הוא שונה ועדיין לכולם אנחנו יכולים לתרום בצורות שונות.

למרות שאנחנו עובדים עם מחירון מסודר, כל קמפיין שאנו עושים עבור לקוח מתומחר בצורה שונה בהתאם לצרכי ויכולת העסק. אנו מודעים לעובדה כי חלק מהעסקים שמגיעים אלינו נמצאים בתחילת הדרך ואינם יכולים לשכור חברה חיצונית לניהול מלא של השיווק הדיגיטלי. לכן, אנו מציעים גם שירותי ייעוץ לצרכי הקמת מערכי השיווק לעסקים שנמצאים בתחילת הדרך.

יחד עם זאת, לפני שנכנסים לתהליך חשוב להבין כי תחום הפרסום באינטרנט הינו תחום יקר. לכן, אנו ממליצים לעסקים שרוצים לעבוד מולנו לוודא כי תקציבי הפרסום השנתיים שעומדים לרשותם יהיו לפחות 30,000 שקל (לא כולל את דמי הניהול שאנו גובים). עסקים שאין ביכולתם להשקיע סכומים אלה אנו ממליצים לעבוד מול חברת דיגיטל במודל של ייעוץ ולא לשכור חברה באופן מלא על בסיס חודשי.

גם אם עד היום העסק שלך הצליח להסתדר בצורה מצוינת אך ורק באמצעות שיווק מפה לאוזן, בשלב שבו העסק רוצה לקפוץ מדרגה ולהתרחב במהירות אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות נוכחות דומיננטית בגוגל.

כיום, הסטטיסטיקה מלמדת כי בין 80 ל-90 אחוז מהלקוחות יחפשו מידע וחוות דעת באינטרנט לפני שיבצעו קנייה כלשהי. קידום אורגני מספק לעסק שלך הזדמנות להתבלט ולהיחשף ללקוחות פוטנציאליים.

לפי פורבס (מגזין העסקים הגדול בעולם) כיום כ-60% מהעסקים הקטנים בעולם משקיעים בקידום העסק באמצעות הכלים השונים בשיווק הדיגיטלי. המסקנה המתבקשת היא שאם אתם לא מקדמים את העסק באינטרנט אתם כבר נמצאים בפיגור אחרי רוב המתחרים שלכם.

הדעה הרווחת היא כי קידום אורגני אינו שירות חד פעמי (כמו למשל בניית אתר). קידום אורגני הינו ריצה למרחקים ארוכים ולא ספרינט. התוצאות של קידום האורגני מקצועי הן תוצאות שלוקחות זמן אבל ההתמדה משתלמת כשרואים את הפירות. אם תפסיקו, העבודה שעשיתם לא תרד לחלוטין לטמיון אבל המתחרים שלכם שעושים את הקידום על בסיס קבוע יעקפו אתכם וכך הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ייחשפו קודם כל אליהם.  

הדבר תלוי כמובן באינטנסיביות של תכנית השיווק והיקף הזמן והמשאבים שמושקעים בה. האופטימיים בענף יטענו כי תוך חודשיים-שלושה ניתן לראות תוצאות משמעותיות. הפסימיים בענף יטענו כי ייקח לכם לפחות חצי שנה עד שתקדמו את האתר בגוגל.

בכל מקרה הדבר לא קורה בין לילה אבל גם לא יותר מכמה חודשים. כמובן שיש גם השפעה לסוג העסק, התעשייה והיקף התחרות. לאחר שנבין את צרכי העסק שלכם נוכל לספק לכם את המידע הדרוש כדי לנסות לנבא תוך כמה זמן העסק אמור לשנות את הדירוג.

 PAY PER CLICK זה אחד מהמודלים הנפוצים בעולם השיווק הדיגיטלי. המודל עובד כך שהמפרסם משלם תשלום עבור כל לחיצה על המודעה שלו. PPC נחשבת לאחת השיטות האפקטיביות ביותר למשיכת לקוחות לאתר ויכול להיות כלי רווחי ביותר אם מנוהל בצורה הנכונה.

 

מדובר באחד הכלים הפופולרים ביותר בעולם ה-PPC, אדוורדס מאפשר לעסקים ליצור מודעות שיופיעו במנוע החיפוש של גוגל ובמקומות נוספים ברשת. מודל התשלומים בפלטפורמה זאת עובד בצורה של הצעת מחיר עבור טווח המחירים שנהיה מוכנים לשלם להקלקה עבור הקלקה על מילות מפתח וביטויים אסטרטגיים שנרצה לקדם.

בשלב ראשון נבצע מחקר מקדים כדי לגלות מהן מילות המפתח שאותן נרצה לקדם. בשלב הבא נתחיל לקדם את המילים שלדעתנו מצוי בהן פוטנציאל הרווחים הגבוה ביותר. הניהול של הקמפיין יתבצע בצורה דינמית בה יש הפקת לקחים והסקת מסקנות בנוגע למילים שעובדות יותר טוב ולמילים שלא מניבות את התוצאות הרצויות.

חלק בלתי נפרד מהשינויים יהיה הוספה של מילים חדשות שלא חשבנו עליהן בניתוח הראשוני והחסרה של מילים שמצאנו לאחר מספר סבבים כמילים בלתי אפקטיביות. חלק נוסף מניהול הקמפיין הוא גם הגדרה לגוגל איזה מילות וביטויי חיפוש אנחנו לא רוצים שיובילו למודעה שלנו.

למשל, אם אני רופא שיניים ארצה להופיע עבור חיפושים כגון – כאבי שיניים, טיפולי שיניים וכד’. אך לא ארצה להופיע עבור חיפושים לביטויים כמו- טיפולים אלטרנטיביים, טיפולי שיניים לחיות וכד’. שני חלקים נוספים ומשמעותיים אשר נמצאים תחת אחריותנו הם בניית דפי נחיתה, קביעת תזמון להופעת המודעות ותכנון הפילוח הדמוגרפי.

כיום כשאנשים חושבים לגבי בניית האתר לחברה הם מוצפים באפשרויות שונות. יש הרבה מאוד חברות לבניית אתרים, פלטפורמות כמו וויקס שמציעות בניית אתר לחסרי ניסיון וכמובן תמיד יש גם את החבר של המשפחה שמעולה במחשבים.

האמת שלחלק מהאנשים שתי האלטרנטיבות האחרונות הן באמת פנטסטיות. הבעיה היא שבעלי עסקים לא תמיד עושים את האבחנה בין האמצעי למטרה. אם המטרה היא שלעסק יהיה אתר אז באמת ניתן לעשות זאת באמצעות גורמים לא מקצועיים ולהגיע למצב שבו יש לכם אתר אינטרנט שלפחות כלפי חוץ נראה טוב.

אם אתם רואים באתר האינטרנט אמצעי עסקי לכל דבר שנועד לשרת את המטרה הגדולה שהיא הזרמת לקוחות לעסק והגדלת תזרים המזומנים אז כדאי לכם להיעזר בחברה שמתמחית בבניית אתרים לעסקים.

כן!

הנתונים ממנועי החיפוש מלמדים כי למעלה ממחצית התנועה שמתרחשת במנועי החיפוש היא באמצעות סמארטפונים וטאבלטים. אם האתר שלכם לא מותאם למכשירים אלה אז אתם סוגרים דלת למחצית מהלקוחות. לקוחות אלה יכלו להגיע אליכם באמצעות גלישה לא דרך מחשב נייח או מחשב נייד. מעבר לכך, גוגל הודיעו לאחרונה כי יתגמלו בדירוג אתרים שיבנו בצורה מותאמת לגלישה בנייד.

לפני שנתחיל לעדכן את האתר הקיים או לבנות אתר חדש נוכל לספק לכם אבחון ראשוני לגבי מצב האתר הנוכחי שלכם. כדי לבחון זאת נבחן אלמנטים כמו מהירות טעינת האתר והדפים באתר, אבטחת האתר, גלישה מהסמארטפון, נראות במנועי החיפוש ועוד. שאלו אותנו על כך וניתן לכם דו”ח מצב עוד היום.

כמובן שכל פרויקט הוא שונה בהתאם לצרכי ודרישות העסק לכן אנחנו נזהרים מלתת זמני ברזל בכל הנוגע לבניית אתרים. למרות זאת, אם מסתכלים על הממוצע אז ניתן לומר כי במקרה הטוב ביותר האתר יכול להיות מוכן תוך שבוע ואף פחות. אך בפועל, בחלק משמעותי מהמקרים האתר יהיה מוכן תוך חודש-חודשיים  בצורתו הסופית ויהיה מוכן לפרסום בגוגל. בנוסף, חשוב לציין כי יש חשיבות גדולה לאופן שבו בעלי העסק משתפים איתנו פעולה ועומדים בלוחות הזמנים והדרישות שלנו מהם במהלך התהליך.

קיימת חשיבות לשיתוף הפעולה מבעלי העסק בכל הנוגע לעיצוב, כתיבת ו/או אישור התכנים באתר, צילומים לאתר, סרטונים שנרצה להעלות לאתר וכדומה. יחד עם המורכבות היחסית הקיימת בהגדרת הזמנים לבניית האתר, אנו עושים מאמצים להגדיר אבני דרך בדמות תאריכים ומטרות כדי שהתהליך יתבצע בצורה המהירה והיעילה ביותר.

אנחנו משתדלים לא להיות מקובעים לפלטפורמות מסוימות ולשווק כל עסק בפלטפורמות שהכי מתאימות לו. למרות זאת, כמובן שאנו משווקים בעיקר באמצעות הפלטפורמות הגדולות והמוכרות כמו- פייסבוק, טוויטר, ויוטיוב. בנוסף אליהן אנו עובדים עם פלטפורמות אחרות שלא בהכרח מתאימות לכל סוגי העסקים (למשל- לינקדאין).

ככל הנראה התשובה לכך היא כן. הרשתות החברתיות (ממש כמו אתרי האינטרנט) מציעות מגוון רחב מאוד של כלים והזדמנויות שבאמצעותם תוכלו למנף את העסק שלכם. ברשתות החברתיות תוכלו להתחבר ללקוחות כמו שלא תוכלו להתחבר עוד באף פלטפורמה שבאינטרנט. נכון שלא תמיד לעסקים יש את הזמן והידע לשיווק ברשתות החברתיות אבל ההמלצה הכללית היא כן לייצר נוכחות ברשתות החברתיות ואם לא תוכלו לעשות זאת בצורה מקצועית אז תוכלו להיעזר בנו.

נכון, באופן תיאורטי אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, ובאמת מדי פעם אנו רואים עסקים שמצליחים לעשות את זה ברמה גבוהה מאוד שלא הייתה מביישת חברה חיצונית שמתמחה בכך. הבעיה היא שהמקרים האלה הם די חריגים. המציאות היא שלכם ולאנשים שעובדים בעסק שלכם יש מומחיות בתחום מסוים ולנו יש מומחיות בתחום השיווק הדיגיטלי.

התועלת המרכזית שתוכלו להפיק מהעבודה עם חברה חיצונית שמתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי לעסקים היא בכך שלחברה יש ידע וניסיון שלכם כרגע עדיין אין. לנו יש גישה וקשרים לחומרי לימוד ולמומחים מהתחום ולכן נוכל לנהל את השיווק ברשתות החברתיות בצורה מקצועית יותר ממה שאתם יכולים אם עדיין לא למדתם את התחום לעומק והתנסיתם במספר קמפיינים.

אם עדיין יש לכם שאלות ותהיות נוספות לגבי תחום השיווק והפרסום ברשתות החברתיות תוכלו לקרוא את המאמר שהכנו בנושא זה בקישור זה.