תהליך העבודה

ניתוח ראשוני

ניתוח ראשוני

לפני שמתחילים “לשבור את הראש” על קמפיין השיווק יש לעשות ניתוח ראשוני כדי לקבל תמונת מצב על העסק. ניתן לעשות זאת במספר דרכים אך מה שחשוב זה התוצאה שמתקבלת בסיום של חלק זה: ניתן יהיה להבין מה המטרה של העסק, מה זהות המותג, מה המצב בתעשייה, מי המתחרים, החוזקות של העסק, החולשות וכל מידע רלוונטי אחר שיוכל לסייע לנו בהמשך. מנקודה זאת נוכל להתחיל לסמן לעצמנו מטרות ריאליות, לוחות זמנים, דרכי התקשורת בינינו ובין הלקוח ואת האמצעים הטכנים שיעזרו לנו להשיג את המטרות שסימנו. התובנות שקיבלנו בחלק זה הן הבסיס להצלחת התהליך והן יסייעו לנו לקצור את הפירות מאוחר יותר.

תכנית העבודה

בהתבסס על התובנות שהשגנו מהניתוח הראשוני ניתן להתחיל לחבר את הפאזל של תכנית השיווק הדיגיטלי של העסק. בשלב זה נבנה תכנית פעולה לפי שלבי עבודה שבה אנו מסמנים אבני דרך עם מטרות שנרצה להשיג לטווח הקצר ולטווח הארוך. לאורך בניית התכנית האסטרטגית אנו נוודא כי אסטרטגית השיווק הדיגיטלי עומדת בקנה אחד עם תהליכי השיווק אופליין וכי המהלכים המתבצעים בחזית האונליין והאופליין משלימים זה את זה ומתבצעים בתאום ובהבנה כי הם חייבים להתקיים ביחד במקביל. בסופו של שלב זה נרצה לדעת מה אנחנו מתכננים ומעוניינים להשיג מבחינה שיווקית בטווח של לפחות חצי שנה קדימה.

הוצאה לפועל

זה השלב שבשבילו פניתם אלינו. בזכות האסטרטגיה שבנינו בשלב הקודם בשלב זה אנחנו כבר יודעים בדיוק איפה אנחנו עומדים ולאן אנחנו רוצים לקחת את העסק. זה הרגע שבו אנו מפעילים את כל הכלים העומדים לרשותנו בשיווק הדיגיטלי ומתחילים בביצוע הפעולות שייקחו את העסק קדימה. בשלב זה יש חשיבות רבה לתקשורת מול העסק בכדי שנוכל לזהות ביחד מה עובד ולא עובד.

מקצה שיפורים

למרות שאנחנו קיבוצניקים אצלנו אין שנ”ץ (שנת צהריים), לכן אחרי שביצענו את הפעולות שקבענו לבצע אנחנו לא נחים אלא מתחילים לבדוק מה עובד פחות טוב, מה טעון שיפור וכמובן מה עובד מצוין וצריך לעשות הרבה יותר ממנו. בשלב זה כבר אמורים להתחיל להצטבר אצלנו נתונים המעידים על התנהגות הגולשים למהלכים שביצענו בפלטפורמות השונות. באמצעות ניתוח מעמיק של הנתונים העומדים לרשותנו נוכל לזהות מה עובד והיכן מחכות לנו הזדמנויות חדשות שישפרו את המקצה הבא. באמצעות הקשבה לפידבק שנקבל מכם ולטרנדים בעולם הדיגיטל נוכל לקחת את העסק לנקודה בה יהיה לו יתרון תחרותי על פני שאר העסקים המתחרים בו.