פרסום בלינקדין
פרסום לעסקים בלינקדין הפך לאחד האפיקים החמים בתחום השיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות. שיווק דיגיטלי יכול להיות אפקטיבי מאוד, את זה כולם יודעים – ועכשיו השאלה היא איך ואיפה מפרסמים כדי לקבל מקסימום תמורה להשקעה. לינקדאין היא רשת שמוכרת בעיקר בזכות אפשרויות הנטוורקינג שלה, אבל האתר – שאגב, נרכש ב-2016 על-ידי מיקרוסופט תמורת לא פחות מ-26 מיליארד דולר – יכול להתאים גם למטרות אחרות ובפרט לשמש כאפיק פרסום משתלם.
במאמר זה תוכלו ללמוד איך מפרסמים פוסטים בחינם בלינקדאין, מהן האפשרויות של פרסום ממומן ברשת החברתית הזו, מהם יתרונותיו בהשוואה למודעות בפייסבוק – ועל בסיס הידע והתובנות להחליט אם גם לכם כדאי לפרסם שם את העסק שלכם.
איך לפרסם פוסט בלינקדאין?
כדי לפרסם פוסט בלינקדאין צריך קודם כל חשבון משתמש. אחרי שיצרתם פרופיל משתמש לעסק, ודאגתם שיהיו לו עוקבים, אפשר להתחיל לפרסם בו תכנים.
אבל עוד לפני שאתם מתחילים לכתוב פוסטים, כדאי לזכור שסוף מעשה במחשבה תחילה ולכן לעצור לרגע לטובת תכנון.
ליתר דיוק, תשובות לשתי שאלות:
א. מה המטרה של פרסום לעסקים בלינקדין?
ב. מיהו קהל היעד שלכם?
תשובה אפשרית אחת לשאלה א’ היא משיכת לידים, כלומר פרטים של לקוחות פוטנציאליים שהעסק שלכם מעניין אותם.
תשובה אפשרית אחרת היא מיתוג, כלומר להפוך את השם של העסק שלכם למוכָּר יותר (ולכן גם מוֹכֶר יותר). יש גם מטרות אחרות, וכשאתם יודעים מהן, קל יותר לאפיין את האנשים שאתם בעצם פונים אליהם וקל יותר גם לכתוב תוכן מתאים.
מה התוכן המתאים ביותר עבור פרסום לעסקים בלינקדין?
אולי נתחיל במה לא: לכתוב על מוצר שלכם שהוא נפלא לא יעבוד בלינקדאין. אם אתם רוצים למכור מוצרים בצורה ישירה ואגרסיבית יהיה לכם עדיף לעשות זאת באמצעות כלים כמו גוגל שופינג ואתרי מרקטפלייס כמו איביי ואמזון.
אז מה כן?
תוכן שעוזר למשתמשים אחרים ברשת לבצע את העבודה שלהם טוב יותר, תשובות לשאלות שמעסיקות אותם, חידושים מעניינים בתחום הפעילות שלכם (ושהם רלוונטיים גם לקהל היעד), כל תוכן שיכול לספק מענה למצוקות וכאבים שלהם.
התוכן יכול להיות מקורי שלכם אבל גם שיתופים של טקסטים מעניינים מרחבי האינטרנט יכולים לעבוד – ובמיוחד אם אתם מוסיפים להם זווית אישית מהידע והניסיון הספציפיים שלכם. הזווית האישית קריטית כי משתמשי לינקדאין אוהבים רעיונות חדשים. כדאי לזכור שבסופו של דבר הם לא מחפשים מוצרים אלא גישה שנראית להם נכונה ומתאימה להם, וזו גם נקודת המוצא לפוסטים שתעלו ברשת.
מה היתרונות של פרסום ממומן בלינקדאין?
אופציה נוספת של שיווק דרך לינקדאין היא פרסום ממומן.
למודעות בלינקדאין יש יתרון משמעותי אחד: הן עובדות. כשחושבים על זה, זה טבעי כשיש מאות אלפי חברים בישראל (בעולם יש יותר מחצי מיליארד) שנכנסים ללינקדאין בתדירות גבוהה, מגלים רמת מעורבות משמעותית ומורגלים בקבלת החלטות מהירה. ויש עוד דרך, משכנעת אפילו יותר, להבין שהפרסום ממומן בלינקדאין משתלם: לנסות אותו. אתם יכולים להקדיש לכך תקציב צנוע בהתחלה, ורק אחרי שתראו תוצאות להפנות יותר משאבים.
בכל מקרה, יש מספר סוגי מודעות בלינקדאין. האופציות הנפוצות ביותר הן:
א. מודעות טקסט – קל יחסית ליצור אותן ואפילו כמה גרסאות כדי שתוכלו לבדוק איזו מניבה יחס המרה גבוה במיוחד.
ב. מודעות וידאו – מושכות יותר תשומת לב ובמיוחד אם הן מקוריות ומציעות הצעות שאי אפשר לסרב להן.
ג. מודעות דינמית – מותאמות בצורה אוטומטית לצרכי הפרסום.
ד. מייל ממומן – אופציה שמאפשרת שליחת מסרים הישר לאינבוקס של משתמשים בלינקדאין בהתאם לפילוח שקבעתם.
ה. פוסט ממומן – אם העליתם לרשת תוכן איכותי ואתם רוצים לחשוף אותו לקהל רחב יותר, זה סוג הפרסום המתאים לכם ביותר.
מה היתרונות של פרסום לעסקים בלינקדין לעומת פרסום בפייסבוק?
לינקדאין היא כמובן לא הרשת היחידה שאפשר לפרסם בה, ולכן נשאלת השאלה למה שם ולא בפייסבוק למשל.
כמובן שגם פייסבוק היא אופציה שתמיד כדאי לקחת בחשבון. למעשה אם המטרה שלכם היא מקסימום חשיפה, בחלק גדול מהמקרים פרסום ממומן בפייסבוק יניב תוצאות טובות יותר בהשוואה לפרסום ממומן בלינקדאין. אם המטרה היא לא רק להגיע ללקוחות פוטנציאליים אלא גם לגרום להם להשאיר פרטים, הכף כבר נוטה במידה מסוימת לטובת לינקדאין. אם משווים את איכות הלידים, לינקדאין מנצחת, ובחלק מהתחומים אפילו בנוק אאוט.
הסיבה לכך שהלידים של לינקדאין מניבים יותר רכישות בפועל בהשוואה ללידים מהפייסבוק היא ההבדלים באופי הרשתות, ובהתאם ההתנהגות של הגולשים בשתיהן.
מהם המודלים שבהם משלמים על פרסום בלינקדין?
ניתן לבחור בין שני מודלים של תשלום:
א. CPM – תשלום על כל 1,000 משתמשים שנחשפו למודעה שלכם.
ב. CPC – תשלום על כל משתמש בלינקדאין שלוחץ על המודעה.
הבחירה היא בהתאם למטרות שנקבעו לקמפיין.
איך אפשר לנצל את לינקדאין לטובת קידום אתרים בגוגל?
היתרונות של פרסום בלינקדאין – בין אם באמצעות העלאת תכנים איכותיים ובין אם באמצעות פרסום ממומן – הופכים אותו למרכיב שתמיד כדאי לקחת בחשבון כשמתכננים אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי.
במצבים בהם הקידום הממומן בגוגל לא עובד ורוצים לקדם את האתר באמצעות קידום אורגני, ניתן לעשות שימוש אפקטיבי בלינקדין לצורך הזרמת קהל רלוונטי לאתר. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מההשקעה בלינקדאין חשוב למנף את הפעילות ברשת לטובת קידום האתר בגוגל. כך למשל פוסטים מושקעים עם ערך מוסף יגדילו את התנועה לאתר שלכם, ואם תפנו אותם לעמוד הנכון הם יישארו אצלכם זמן רב ותהיה לכך השפעה חיובית מאוד מבחינת גוגל.
סיכום פרסום לעסקים בלינקדין
לינקדאין הוא מקום מצוין גם למטרות שיווקיות – ובמיוחד אם עושים את זה נכון ובצורה מקצועית. כדאי לשלב בין תכנים שאתם יוצרים לבין שיתוף תכנים של אחרים עם זווית אישית שלכם, וכשיש תוכן עם ערך מוסף גבוה במיוחד, לא להסס לקדם אותו תמורת כסף. המשתמשים שתמשכו אליכם יסמכו עליכם ויש סיכוי גבוה במיוחד שהם יקנו מכם את הפתרונות שאתם מציעים.
- מאמר זה נכתב כפוסט אורח על ידי רמי מחברת siteIT – חברה לקידום אתרים.
אם גם אתם רוצים לתרום לבלוג שלנו מהידע שלכם בתחום השיווק הדיגיטלי ולזכות לחשיפה תוכלו ליצור איתנו קשר כאן