אתם פותחים את הדוחות של הגוגל אנליטיקס ורואים שהאתר שלכם מפוצץ במבקרים והוא אפילו מדורג גבוה בגוגל, אז למה אתם לא מצליחים לעשות מזה כסף? סיכוי גבוה שהבעיה נובעת מכך שיש לכם יחס המרה נמוך באתר. כלומר יש לכם מבקרים רבים באתר אך הם אינם הופכים ללקוחות משום שהם לא מבצעים פעולה אקטיבית ליצירת קשר מולכם. הכישלון שלכם מביצועי האתר שלכם לא בהכרח נובע מכך שהאתר שלכם גרוע או שאתם לא צריכים אתר, יכול להיות שפשוט יחס ההמרה שלכם נמוך מאוד.
יחס המרה
מושג זה מתייחס ליחס בין אותם האנשים שנכנסו אליכם לאתר לבין האנשים שפנו אליכם בפועל. בהתאם לכך נשאף תמיד להעלות את היחס ככל האפשר. יחס ההמרה יכול לבוא לידי ביטוי בכל פעולה אקטיבית של יצירת קשר עם העסק מרגע הכניסה לאתר- מילוי פרטים לצורך קביעת פגישה, הורדת מדריך מהאתר באמצעות מסירת פרטים אישיים, מסירת אימייל וטלפון לצורך הירשמות לרשימת התפוצה או ביצוע עסקת רכישה באתר איקומרס.
אם הצלחנו לגרום למבקרים באתר לבצע פעולה אקטיבית הכרוכה במסירת פרטים זה סימן טוב משום שהם גילו עניין לשמור איתנו על קשר עתידי ונוכל בהמשך להפוך אותם ללקוחות.
בסרטון וידאו הבא תוכלו להבין את הרעיון של יחס המרה באתרי אינטרנט:
יחס המרה של העסק שלי ביחס לתעשייה
כששואלים לגבי יחס ההמרה הממוצע לאתר אינטרנט יש נטייה לזרוק לאוויר מספרים נמוכים כמו 3%-4%. אבל אם רגע חושבים על זה לעומק אז מבינים שיש הבדלים בין התעשיות השונות וכל סוג עסק צריך לצפות ליחסי המרה שונים בהתאם לאופי התעשייה שאליה הוא משתייך.
נתונים שפורסמו על ידי גוגל אדוורדס מצביעים על הבדלים עצומים בין התעשיות- בעוד שיחס ההמרה הנמוך ביותר הוא של חברות טכנולוגיות ועומד על 1%, בחברות מתחום הביטוח והפיננסים יחס ההמרה גבוה מ-7%.
מעקב וניתוח של המרות באתר
אם תשתמשו בגוגל אנליטיקס ובכלים נוספים העומדים ברשותכם כדי לבצע ניתוחים של יחס ההמרה תוכלו להסיק מסקנות ולבצע את השינויים הנדרשים בכדי להשיג יתרון תחרותי על המתחרים שלכם. האתר שלכם צריך להיות מוכן לאיסוף הנתונים באמצעות התקנה פשוטה של גוגל אנליטיקס.
בנוסף, כדי שהמעקב יעבוד יהיה עליכם להשתמש בטפסי יצירת קשר במקום סתם להשאיר את כתובת המייל באתר. במקום סתם לרשום את מספר הטלפון שלכם יהיה עליכם להפוך אותו ללחיץ כדי שתוכלו לעקוב אחרי מספר ההקלקות שבוצעו עליו. אם תרצו לעשות את המעקב הטלפוני בצורה מקצועית יותר יהיה עליכם להפריד בין המספר שמופיע באתר למספר המכשיר הנייד שלכם שמקבל עוד שיחות אחרות. במילים אחרות, יהיה עליכם לנתב את השיחות מהאתר לטלפון אחר.
איך ניתן לשפר את כמות ההמרות של האתר?
באמצעות מספר שינויים בסיסיים תוכלו לשפר באופן ניכר את יחס ההמרה שלכם:
א. הנעה לפעולה- טופס יצירת הקשר ומספר הטלפון שלכם חייבים להיות במקומות בולטים וברורים.
ב. שינוי ניסוחים– כדי להעלות את יחס ההמרה שלכם יהיה עליכם לבחור בניסוחים הנכונים שמתאימים לקהל המטרה שלכם. לפעמים יהיה נכון לנסות ללכת ישר ולעניין ולמכור ללקוחות כבר דרך האתר ולפעמים הדבר הנכון יהיה לאסוף מיילים ופרטי קשר רק כדי לנסות ליצור התקשרויות עתידיות.
ג. שינויים במבנה האתר ובעיצוב- יהיה עליכם להיכנס לנעלי הלקוחות ולשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
– האם קל להם למצוא את מה שהם מחפשים באתר?
– האם קיימים דפים ספציפיים שאנשים מאבדים בהם עניין במהירות או בכלל לא נכנסים אליהם?
תוכלו לקבל מענה על שאלות אלה בקלות באמצעות ניתוחי הגוגל אנליטיקס של האתר שלכם.
ד. תבקשו חוות דעת על האתר
שימו רגע את האגו בצד ותתחילו לברר מה לא בסדר עם האתר שלכם? תוכלו לשאול אנשים בצורה לא רשמית ותוכלו ממש לבצע שאלונים לגבי האתר. לאחר שתדעו מה חסר או מה לא עובד באתר תוכלו להתחיל בביצוע השינויים.
ה. שימוש בקמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק
דרך אפקטיבית לבדוק במהירות כיצד שינויים באתר משפיעים על ההמרות באתר היא באמצעות שימוש בקמפיינים בגוגל ובפייסבוק. באמצעות קמפיינים אלה תוכלו לדעת בדיוק איך השינויים שביצעתם משפיעים על יחס ההמרה לטובה או לרעה. אם תגלו שהקמפיינים בגוגל ובפייסבוק לא אפקטיביים תוכלו להעריך כי חלק מהסיבות לכך עשוי להיות באפקטיביות דף הנחיתה/האתר שלכם.
אנחנו ב-Rosh Digital עוזרים לעסקים לשפר את כמות ההמרות באתר.
אם הגעתם למסקנה שאין לכם את היכולת המקצועית לשפר את מצבכם, פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור!