בניית אתר איקומרס הפכה לאחד המהלכים החמים ביותר שקיימים בתחום השיווק הדיגיטלי. כולם רוצים למכור באתר. זה כל כך פשוט בסך הכל מעלים את המוצרים לאתר, מחברים את האתר לסליקת כרטיסי אשראי והגולשים מתחילים לקנות באתר בקצב מסחרר… או שלא ☹
למרות הפנטזיה של כולנו שנבנה אתר איקומרס שיחסוך לנו את הכאב ראש והעלויות של חנות פיזית, בפועל המציאות של תחום המכירות באינטרנט מאתגרת מאוד. רוב התחומים שבהם נרצה למכור באינטרנט כבר מלאים בחנויות מעולות ונדיר מאוד שיזמים מצליחים להמציא את הגלגל. צריך לומר ביושר שתחום המסחר המקוון הינו תחום מאתגר ומקצועי מאוד אשר לצד הפוטנציאל הגלום בו, טומן גם סיכונים רבים ובהחלט לא מתאים לכל עסק בכל שלב לבנות אתר ולנסות להיכנס לתחום המסחר המקוון.
אם אתם סבורים שהעסק שלכם נמצא בשלב הנכון ותוכלו להצמיח את העסק באמצעות איקומרס המאמר הזה יוכל לעזור לכם מאוד להיכנס לעניינים. במאמר היום נציג חמישה טיפים שיסייעו לכם להפוך את התהליך של בניית אתר איקומרס שלכם להרבה יותר מקצועי ואפקטיבי.
1. פרסונליזציה באתרי איקומרס
זמן הוא המשאב הכי חשוב וחסר לאנשים במאה ה-21. פרסונליזציה באתרי איקומרס נועדה לחסוך לגולשים זמן ולייעל את תהליך המכירה לבעלי המכירות. הרעיון הוא פשוט- להציג לגולשים כמה שיותר ממה שהכי רלוונטי עבורם. תהליך הפרסונליזציה יכול להיות מורכב מאוד וקשה לביצוע אך יש גם מהלכים פשוטים שניתן להטמיע באתר שישפרו את תהליך הרכישה. למשל, הצגת חלק של “מוצרים אחרונים שעניינו אותך”. בחלק זה נציג מספר מוצרים שהלקוחות גילו בהם עניין בביקורם האחרון באתר. חשוב לציין שמחקרים מראים כי חוויית הקנייה של הגולשים משתפרת באתרים בהם יש פרסונליזציה ולכן הם יעדיפו לרכוש באתרים כאלה. כחלק מתהליך הפרסונליזציה באתרי איקומרס ניתן גם להציע הנחות והטבות עבור מוצרים שכבר ניצפו בעבר.
2. סרטוני וידאו להצגת מוצרים באתרי איקומרס
ההשפעה של סרטוני וידאו על תהליך המכירה היא בלתי נתפסת. סרטון וידאו קצר של דקה-שתיים יכול לעשות את כל ההבדל בין דף כושל שלא מצליח ליצור מכירות לדף שמייצר מכירות. כולנו מעדיפים לצפות בסרטונים מאשר בתמונות ובתוכן. כיום השימוש בסרטוני וידאו נמצא בכל מקום ברשת- החל מרשתות חברתיות ועד לאתרי תדמית ואתרי איקומרס. השימוש בסרטונים יכול להתבצע באמצעות השקעה זניחה של זמן ומשאבים אם משתמשים במצלמת הוידאו של הסמארטפון או במצלמות וידאו חובבניות לשימוש עצמי.אם רוצים להשקיע ניתן לבצע ימי צילומים מרוכזים עם צוות וידאו מקצועי שזאת הכשרתו. ככל שהמוצר שאנו מוכרים הינו יותר יקר ויותר מורכב להבנה ולתפעול כך יהיה עלינו להשקיע יותר בהפקת סרט איכותי.
מעבר להיבט הפסיכולוגי שקיים בסרטוני וידאו ויכולתם להשפיע על המכירה קיים גם יתרון משמעותי נוסף לשימוש בסרטונים. אתרים שיש בהם סרטוני וידאו מצליחים להחזיק את הגולשים זמן רב יותר באתר וכך הדירוג שלהם מבחינת קידום אורגני בגוגל עולה בצורה משמעותית. סרטוני הוידאו שנרצה להעלות לאתרי איקומרס יכולים להיות מסוג של הדגמה והסברים על המוצר במידה ומדובר במוצרים מורכבים. הסרטונים יכולים גם להיות במיקוד מלא על המוצר ללא הסברים מיותרים (למשל, סרטונים על תכשיטים).
3. לא ליפול ל”פרדוקס הבחירה” בתהליך בניית אתר איקומרס
כיום, אחד הדברים שמאפיינים את אתרי האיקומרס הוא הצפת האפשרויות הקיימת באתר מבחינת מוצרים. כולם מנסים להפציץ את הגולשים עם הצעות מכל הכיוונים. בפועל, לעיתים רבות הצפת ההצעות מייצרת חוסר מיקוד אצל הצרכן וגרמת לו להיכנס לדפים שאליהם הוא לא תכנן ובסוף לצאת מהאתר מבלי להשלים את המטרה שלשמה הוא ניכנס אליו. תופעת הבחירה המרובה מוכרת לנו מאתרי איקומרס ענקיים כמו אמזון ואיביי. חברות אלה עובדות עם מחלקות של עשרות אנליסטים שיודעים לנתח ולקבוע מה ההשפעה של כל אלמנט שמוצג לגולשים. היכולת הזאת של ניתוח לפרטי פרטים של כל הפעולות שמתרחשות באתר אינה קיימת אצל 99% מאתרי האיקומרס. לכן, ברוב המקרים אתר איקומרס שיבחר “להציף” את הגולשים עם אינסוף הצעות יפול לפרדוקס הבחירה. כלומר, הבחירה המרובה רק תסיח את דעת הגולש ותגרום לגולש לא להשלים את פעולת הרכישה. בשורה תחתונה, מה שאפשר לעשות פשוט עדיף לעשות פשוט. בכל דף צריך להיות לגולשים ברור מאוד מה מטרת הדף ובאיזה מוצר מדובר. אם הגולש נכנס לדף של טלוויזיות הוא רוצה לראות רק טלוויזיות וכד’. בשלבים יותר מאוחרים לאחר שכבר התקבלה החלטת הרכישה של מוצר מסוים נוכל להציע מוצרים משלימים שיגדילו את גובה העסקה.
4. שימוש במודעות של גוגל שופינג לקידום אתר איקומרס
גוגל שופינג הינה הפלטפורמה המובילה כיום לקידום אתרי איקומרס. את הקמפיינים של גוגל שופינג מנהלים דרך גוגל אדס.
גוגל שופינג מאפשרת למפרסמים להשיג את כל היתרונות שיש בשימוש במודעות רגילות של גוגל ויתרונות רבים נוספים.
היתרונות המרכזיים של שימוש בגוגל שופינג הם:
- לידים איכותיים ביותר. מכיוון שהגולשים כבר ראו את תמונת המוצר ואת המידע הראשוני עליו בתוצאות החיפוש בגוגל הם מגיעים לדף המוצר באתר כשהם יודעים בדיוק מה מחכה להם.
- הגדלת כמות הכניסות לאתר. לפי הנתונים הרשמיים של גוגל ה-CTR (יחס הקליקים על המודעה לעומת כמות החשיפות) במודעות שופינג הינו גדול פי שתיים ואף פי שלוש ביחס ל-CTR שיש במודעות רגילות שמוצגות בתוצאות החיפוש.
- הצגת מספר מודעות של גוגל שופינג במקביל. בעוד שבמודעות הרגילות של גוגל ניתן להציג מודעה אחת בלבד עבור כל ביטוי חיפוש שנכתב בגוגל, בקמפיינים של גוגל שופינג ניתן להציג מספר רב של מודעות במקביל כל עוד הן רלוונטיות.
סיכום טיפים עבור בניית אתר איקומרס
במאמר זה הצגנו ארבעה טיפים פשוטים יותר ופחות ליישום באתרי איקומרס עבור הגדלת המכירות. קיימים עוד מהלכים רבים שתוכלו לבצע בכדי להגדיל את האפקטיביות של אתרי האיקומרס שלכם. כמו למשל, פרסום בפייסבוק, שימוש במובילי דיעה ועוד. גם אם תוכלו ליישם רק חלק מהעקרונות שהוצגו כאן רוב הסיכויים הם שתצליחו לשפר בצורה משמעותית את האופן שבוא האתר נראה, את היכולת למצוא אותו ואת חוויית המשתמש של הגולשים בדרך לקנייה.
מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת טיפים נוספים להגדלת המכירות באתר האיקומרס שלכם. נשמח לענות בכל שאלה בתחום זה. ליצירת קשר לחצו על הקשור הזה.
- אם אהבת את המאמר הזה אולי יעניין אותך גם המאמר “מודל המנויים של אמזון פריים – החלום הרטוב של כל סמנכ”ל כספים” . במאמר זה אנו מסבירים את המודל הגאוני של אמזון שסייע לה להשיג צמיחה מטורפת לאורך שנים.