מדוע חשוב לרופאים לבנות אתר אינטרנט? מה חשוב להציג באתר של רופאים? והאם כדאי לשדרג את האתר הישן או להשקיע באתר חדש? כל התשובות במאמר הבא
אם בעבר אנשים חיפשו רופא דרך דפי זהב או בעיקר באמצעות המלצות מפה לאוזן, הרי שהיום מרבית המטופלים הפוטנציאלים נכנסים לרשת ומחפשים בגוגל את הרופא לו הם זקוקים. החיפוש אחר רופא באינטרנט הוא נוח מאוד – הוא מאפשר להכיר טוב יותר את הרופא ואת השירות הרפואי שהוא מספק, לקרוא עליו המלצות ולהתרשם מהניסיון המקצועי שלו. לכן, ממש כמו כל בית עסק, גם רופאים חייבים להשקיע בבניית אתרים לרופאים.
רופאים שאין להם אתר אינטרנט או שהאתר שלהם לא מופיע בעמודים הראשונים של גוגל, עלולים להפסיד מטופלים רבים לקולגות שלהם שטרחו והשקיעו באתר אינטרנט איכותי. כיום כבר ניתן לומר כי ללא ספק קיים קשר הדוק בין הנוכחות באינטרנט לעומס בקליניקה הפרטית. או כמו אומר המשפט – ״אם אתה לא שם, אתה לא קיים״.
רופאים שיש להם אתר אינטרנט מוצלח נתפסים כאמינים וכמומחים מובילים בתחום שלהם. אתר איכותי המעניק חווית משתמש טובה לגולשים, יכול להגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולהעלות את המודעות לשירות הרפואי שאתם מספקים. בעזרת קידום האתר בגוגל, תוכלו ליהנות מתנועת גולשים רבה יותר לאתר ולהגיע לקהלים שלא הכירו אתכם קודם לכן. ככל שיהיו לכם כניסות רבות יותר של גולשים, כך תוכלו לגרום להם להבין כי אתם הכתובת הנכונה לבעיה הרפואית שממנה הם סובלים וכך אותם מטופלים יבחרו לפנות דווקא אליכם.
מה חשוב במיוחד להציג באתרים של רופאים?
תוכן איכותי
חשוב מאוד להשקיע במאמרים מקצועיים העוסקים בתחום ההתמחות שלכם כרופאים. מאמרים איכותיים שנותנים ערך מוסף לגולש, יעניקו רושם שאתם אוטוריטות בתחום, יגדילו את הצפיות באתר, יספקו חווית משתמש טובה לגולשים ויעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל. חשוב שהמאמרים יהיו אינפורמטיביים, אך יחד עם זאת, השתדלו שלא להשתמש במונחים רפואיים שאנשים מהשורה לא מכירים. התוכן צריך להיות נגיש לקהל היעד שלכם ולהיות בגובה העיניים שלהם.
שאלות ותשובות
כדאי מאוד להוסיף באתר שלכם שאלות ותשובות נפוצות הקשורות לתחום ההתמחות ולטיפול הרפואי שאתם מספקים. כך למשל, אם אתם רופאי עור, תוכלו להוסיף שאלות כמו
- כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה?
- מהי נקודת חן חשודה?
ועוד מבחר שאלות נפוצות שבדרך כלל מעניינות את הגולשים שמחפשים אחר ייעוץ או טיפול רפואי בתחום.
התאמה לקידום בגוגל
גם אם האתר שלכם מושקע מאוד, אם הוא לא יקודם כמו שצריך בגוגל הרי שזה כמו כוסות רוח למת. מרבית הגולשים נכנסים לאתרים שממוקמים במקומות הראשונים בגוגל, בעוד שאתרים הנמצאים בעמודים הבאים כמעט לא זוכים לחשיפה. לכן, חשוב מאוד לבדוק עם חברת קידום אתרים מקצועית שהאתר שלכם מותאם לקידום בגוגל. למשל, שהוא כולל קישורים פנימיים, תגיות ומילות מפתח.
ניווט נוח
אתר אינטרנט מבולגן, שהניווט בו מסורבל ולא אינטואיטיבי, עלול להרחיק מטופלים פוטנציאלים. חשוב לוודא שהניווט באתר שלכם נוח ונגיש על מנת לספק חווית משתמש טובה לגולשים שלכם. איך תדעו אם הניווט באתר שלכם אינו נוח? אם אחוזי הנטישה שלכם באתר גבוהים וזמן השהייה באתר קצר, ייתכן כי הגולשים מרגישים לא בנוח באתר שלכם ולכן הם נוטשים אותו. מומלץ להתייעץ עם בונה אתרים לגבי מנגנון הניווט באתר שלכם.
לחלק מלקוחותינו שמחזיקים באתרים שיש בהם תנועה משמעותית (לפחות כמה אלפים בחודש) אנו ממליצים על הטמעת תוכנת Hotjar על האתר. תוכנה זאת מאפשר לראות במדויק מה הפעילות שמאפיינת את הגולשים שנכנסים לאתר ובהתאם לכך אנו יכולים לבצע שינויים באופן שבו מוצגים האלמנטים באתר.
דפים לכל נושא
ישנם אתרים שבהם כל התוכן נמצא בדף אחד, ללא כל סדר והיררכיה נכונה. אתרים אלו יוצרים בלבול רב בקרב הגולשים ורושם ראשוני רע. לכן, הקפידו שבאתר האינטרנט שלכם יהיה דף לכל נושא בנפרד. למשל – דף למאמרים מקצועיים (בלוג), דף יצירת קשר, דף על הרקע והניסיון הרפואי שלכם וכו׳.
המלצות
כדי להרחיב את קהל הלקוחות שלכם, מומלץ מאוד לשלב עמוד המלצות של מטופלים. בקשו מהמטופלים שמרוצים מהשירות הרפואי שלכם שיכתבו המלצה עליכם והכניסו את ההמלצות לאתר. בנוסף, ניתן לבקש המלצות מקולגות שלכם, בתמורה לכך שאתם תכתבו המלצות עליהם.
רזומה של הרופא
כל אתר אינטרנט צריך לכלול ״אודות״. בעמוד זה צריך לפרט את הניסיון המקצועי והמומחיות שלכם. ספרו היכן למדתם רפואה, על תקופת ההתמחות שלכם והיכן עבדתם. חשוב שהאודות לא יהיו מנוסחים כקורות חיים יבשים. נסו לכתוב בצורה מעניינת שתדבר אל קהל היעד שלכם תוך הדגשה של היתרונות שלכם כרופאים.
אפשרויות שיתוף למדיה חברתית
מרבית הישראלים נוהגים לגלוש ברשתות החברתיות. בפייסבוק ישנם יותר משישה מיליון משתמשים ישראלים ובאינסטגרם יש יותר משלושה מיליון. לכן, חשוב מאוד לשדרג את האתר שלכם עם כפתורים המובילים לעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות וכך להגיע למטופלים פוטנציאלים רבים.
טופס יצירת קשר חכם
חשוב מאוד להכניס לאתר שלכם טופס ליצירת קשר מתאים לאתרי רופאים ולכלול בו את השדות היחודיים. בטופס זה מטופלים פוטנציאלים יוכלו להשאיר את הפרטים שלהם כמו –
- שם מלא
- טלפון
- מייל
- תאריך לידה
- תאריך אפשרי להגיע לטיפול
- האם הם מטופלים חדשים או קיימים
- מתי המטופל זמין לתיאום טלפוני של הגעה למרפאה
- הערות
וכד’.
מיותר לציין כי כדי להשיג אפקטיביות מקסימלית כאשר המזכירה הרפואית חוזרת לגולשים שהשאירו פרטים, עליה לעודד אותם להגיע לקליניקה שלכם לפגישת ייעוץ ראשונית. מכאן, יש לכם פוטנציאל גבוה לשכנע את אותם המטופלים כי אתם תוכלו להיות הפתרון הרפואי הטוב ביותר עבורם ולהפוך אותם לחלק ממאגר המטופלים החדשים שלכם.
הנעה לפעולה
חשוב לזכור שמטרת האתר היא לגרום לגולשים ליצור עמכם קשר ולהגיע לקליניקה שלכם. לכן, מעבר ליצירת דף ״צור קשר״, מומלץ להכניס הנעה לפעולה בדפים שונים באתר, כמו בדף הבית, במאמרים המקצועיים ובעמוד של שאלות תשובות. ההנעה לפעולה צריכה להיות כתובה בצורה שיווקית, על מנת שתוכלו להמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות.
בניית אתרים לרופאים – האם כדאי לשדרג את האתר הישן או לבנות אתר חדש?
שדרוג או בניית של אתר חדש באופן מקצועי יכול לסייע רבות לעסק שלכם כרופאים פרטיים. יחד עם זאת, לעיתים רבות נשאלת השאלה, האם כדאי לשדרג את האתר הישן והקיים שלכם, או לבנות אתר חדש לחלוטין?
להלן כמה גורמים שעשויים להשפיע על ההחלטה האם לשדרג את האתר או לבנות אתר חדש:
גיל האתר
אם האתר שלכם ישן מאוד (מעל לעשר שנים), סביר להניח שהוא לא מותאם לגלישה בנייד. מחקרים מצאו כי מחצית מתעבורת הגלישה באינטרנט מגיעה מהמובייל, ולכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה בעל עיצוב רספונסיבי. כלומר, שתצוגת המסך שלו תתאים לגדלי מסכים שונים כמו מחשב נייד, מחשב נייח, סמארטפון וטאבלט. אם האתר שלכם אינו מותאם לנייד, עדיף להקים אתר חדש עם עיצוב רספונסיבי וכך להעניק לגולשים חווית משתמש טובה שתגרום להם להישאר באתר שלכם.
אתר שאינו ידידותי לגוגל
אם האתר שלכם מבוסס על תמונות או על פלאש, הרי שיהיה לכם קשה מאוד לקדם אותו בגוגל. מנוע החיפוש אינו יודע לסרוק טקסטים שנמצאים על גבי תמונה, ולכן אתרים כאלו בדרך כלל מופיעים במיקומים האחרונים של תוצאות החיפוש. חשוב מאוד שהאתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים כדי שתוכלו ליהנות מטראפיק גבוה, ולכן כדאי לשכור שירותים של קידום אתרים. מעבר לכך, אתרים שמבוססים על פלאש אינם נגישים לגולשים שמשתמשים המכשירי אייפון, אייפד או אייפד טאץ׳. אם אתם לא רוצים לאבד את אותם גולשים, חשוב שתבנו אתר חדש.
תקציב
אם יש לכם תקציב מצומצם יחסית, כדאי לבדוק אופציה של שדרוג אתר קיים במקום הקמה של אתר חדש לחלוטין. לעיתים רבות, כמה שינויים באתר שאינם עולים הון תועפות יכולים לעשות פלאים. מומלץ להתייעץ עם חברה לבניית אתרים לגבי האפשרות לשדרוג אתר וכן לערוך השוואת מחירים בין בנייה של אתר לבין שדרוג האתר.
מערכת ניהול התוכן
תוכן איכותי, מעניין ומקורי, יכול להגדיל מאוד את החשיפה של האתר בגוגל. אם מערכת ניהול התוכן שלכם ישנה מאוד, לא ידידותית לגוגל, מסובכת ולא נוח לעבוד איתה (או שהיא בכלל לא קיימת באתר), אז מומלץ לבנות אתר חדש עם מערכת ניהול תוכן נוחה (למשל וורדפרס, כמו האתר הזה) המותאמת לקידום בגוגל. מערכת כזאת תעודד אתכם ליצור תוכן באתר ולעלות מאמרים מקצועיים בנושאים רפואיים שימשכו גולשים רבים וימצבו אתכם כמובילים בתחום ההתמחות שלכם.
מהירות האתר
לגולשים אין סבלנות לאתרים איטיים שלוקח להם זמן רב להיטען. מחקרים מצאו שמרבית הגולשים הנכנסים לדפים עם זמן טעינה של יותר מ-3 שניות, נוהגים לעזוב את האתר. בנוסף, גוגל מקדם אך ורק אתרים מהירים שמעניקים חווית משתמש טובה לגולשים. בשל כך, אם האתר שלכם איטי כדאי להקים אתר חדש שנטען במהירות.
אין בלוג באתר
כמו שכבר הזכרנו, תוכן איכותי הוא המפתח לקידום האתר שלכם ולהגדלת החשיפה. לכן, אם אין לכם בלוג באתר שבו אתם יכולים להעלות מאמרים מקצועיים, ניתן בקלות לשדרג את האתר שלגם באמצעות הוספה של בלוג.
מבנה האתר
אחד מהאלמנטים המשמעותיים באפיון אתר אינטרנט הוא מבנה האתר. מבנה נכון, מסודר עם היררכיה נכונה, מעניק חווית משתמש טובה ומאפשר לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. אם האתר שלכם בעל מבנה מסורבל ובעייתי, לרוב יהיה עדיף לבנות אתר חדש לחלוטין ולדאוג לאפיון נכון בהתאם לצרכים של הגולשים שלכם.
עיצוב האתר
העיצוב של האתר הוא גורם משמעותי מאוד בחוויית המשתמש של הגולשים. אתרים בעלי עיצוב מבולגן, שאין בהם אחידות בגופנים ושיש בהם צבעוניות עזה מדי, עלולים להותיר רושם ראשוני שלילי על הגולשים. אם הבעיה המרכזית של האתר שלכם היא העיצוב, לא תמיד יהיה צורך להקים אתר חדש. לעיתים ניתן פשוט לשנות את העיצוב הקיים ולשדרג את האתר עם עיצוב מושך, נגיש ונעים לעין.
תצוגה בדפדפנים השונים
אתר האינטרנט שלכם צריך להיראות טוב בכל הדפדפנים – בכרום, באקספלורר, בפיירפוקס, בספארי ועוד. אם האתר נראה מסורבל ומבולגן בדפדפן מסוים ואינו תומך בכל הדפדפנים, הרי שהגולשים עלולים לנטוש את האתר במהירות. במקרה כזה, ניתן לשדרג את האתר ולהתאים אותו לתצוגה של כל סוגי הדפדפנים.
בניית אתרים לרופאים – למי כדאי להשקיע באתר אינטרנט חדש?
לרוב אנשים נוהגים לחפש בגוגל רופאים שמציעים טיפולים גם למגזר הפרטי ולא רק שייכים למגזר הציבורי. בנוסף, בנייה וקידום של אתר חדש וראוי כרוכה בהשקעה כספית. לכן, ככלל אצבע בניית אתר חדש מומלצת בעיקר לרופאים שמציעים את השירותים שלהם למגזר הפרטי ושעוסקים בתחומים בעלי פוטנציאל רווח גבוה במיוחד כמו:
- כירורגיה אונקולוגית
- גינקולוגיה
- פלסטיקה
- אופתלמולוגיה
- אורתופדיה
- דרמטולוגיה
- אורולוגיה
- פסיכיאטריה
וכד’…
בנוסף, אם אתם מנהלי מחלקות בבתי חולים או בעלי תפקידים מרכזיים במגזר הרפואי ויודעים כי בוודאות מחפשים עליכם מידע ברשת, כדאי מאוד שתשקיעו בבניית אתר חדש שיספק מידע על הניסיון המקצועי העשיר שלכם.
לאילו רופאים לא בהכרח כדאי להשקיע בבניית אתר חדש?
כאמור, לרוב אנשים פחות מחפשים מידע מעמיק ברשת על רופאים שעובדים אך ורק ברפואה הציבורית והמידע שיופיע באתרים של בתי החולים וקופות החולים עשוי להספיק. בהתאם לכך, ניתן לומר באופן כללי כי רופאים שתחומי ההתמחות שלהם לא מאפשרים עבודה במגזר הפרטי, כמו למשל, רופאים בחדר מיון ורופאי משפחה, לא חייבים להשקיע בבניית אתר תדמית חדש.
בנוסף, אם אתם רופאים הנמצאים בתחילת הדרך ועדיין לא נחשבים מומחים בתחום שלכם, סביר להניח שהסיכוי שלכם להצליח במגזר הפרטי אינו גבוה כרגע. לכן, כדאי להמתין עם בניית אתר חדש עד לשלב בו תצברו ותק בתחום ההתמחות שלכם. יחד עם זאת, ראוי לסייג ולומר כי בדרך כלל אתרי אינטרנט טובים עם נוכחות משמעותית בגוגל צוברים ותק ומוניטין ולכן לטווח הארוך יש יתרון אסטרטגי לרופאים צעירים שיתחילו לקדם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם כבר משלב מוקדם בקריירה הרפואית.
אם הגעת עד לכאן אולי שווה לך לשקול להקים אתר אינטרנט חדש, נשמח לדבר ולהציע לך את הפתרון האולטימטיבי עבורך.