אחד מהחלקים החשובים ביותר בניהול קמפיין פרסומי בגוגל הוא בדיקת ה-KPI מדדי ביצוע מרכזיים. לפניכם שישה KPI שחייבים לבדוק כדי להבטיח את הצלחת הקמפיין
בשעה טובה הקמתם קמפיין פרסומי בגוגל לקידום העסק שלכם. אין זה אומר שאתם יכולים לנוח על זרי דפנה. עליכם לאמוד את הישגי הקמפיין בזמן אמת, כדי להגיע ליעדים ולמטרות שהצבתם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות שימוש בגוגל אדס שבוחן את ביצועי הקמפיין שלכם. גוגל אדס מציג מגוון רחב של פרמטרים, אך ההמלצה היא להתמקד בחמישה החשובים ביותר, המכונים בשפה המקצועית KPI (key performance indicators – מדדי ביצוע מרכזיים):
CTR (Click-through rate) – יחס הקלקות לעומת חשיפות
CTR אלו ראשי תיבות של “שיעור קליקים”. המדד הזה מתייחס ליחס בין כמות החשיפות של המודעה בפני הגולשים לבין כמות האנשים שלחצו על אותה מודעה. ככל שה-CTR של הקמפיין גבוה יותר, כך תוכלו לדעת שהמודעות שלכם אפקטיביות. יש גורמים רבים שמשפיעים על ה-CTR כמו ניסוח המודעה, שימוש במילות מפתח או סוג הקריאה לפעולה.
Quality score – ציון איכות
Quality score (ציון איכות) זהו מדד שמשכלל את ה-CTR, רלוונטיות המודעה ואיכות דף הנחיתה. מטרת מדד זה היא לקבוע מה רמת האמינות והאפקטיביות של המודעה שלך בהצגת מידע רלוונטי לגולשים. כך לדוגמה, אם פרסמתם מודעה עם מילות המפתח “שמלות כלה” והמודעה בכלל מובילה לאולם אירועים, הרי שה- Quality score שלכם יהיה נמוך. זאת משום שאתם לא מספקים לגולש את מה שהוא באמת חיפש. ציון האיכות מבוסס על סולם של אחד עד 10. לפי WORDSTREAM אם ציון האיכות שלכם הוא 10 מושלם, תקבלו “הנחה” של עד 50% על עלות שימוש במילות מפתח. לעומת זאת, אם ציון האיכות שלכם נמוך במיוחד ועומד על 1, אתם תשלמו 400% יותר מכיוון שגוגל יראה בכם מקור גרוע.
Conversion rate – יחס המרה
Conversion rate (יחס המרה) מודד למעשה את היחס של אנשים שהקליקו על המודעות שלכם ונכנסו לאתר וביצעו את הפעולה המבוקשת שהוגדרה מראש – כמו השארת פרטי קשר, רכישה באתר, הרשמה לניוזלטר לעומת הגולשים שנכנסו לאתר אבל לא ביצעו פעולה. זהו מדד חשוב מאוד שמצביע על החזר ההשקעה שלכם מהקמפיין הפרסומי בגוגל. ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך תוכלו להגדיל את הרווחים.
Cost per conversion – עלות להמרה
Cost per conversion (עלות להמרה) הוא מדד המציג בפניכם מהו סכם הכסף הממוצע שאתם מוציאים עבור כל המרה שאתם משיגים בקמפיינים הפרסומיים בגוגל. המטרה היא כמובן שהעלות תהיה נמוכה ככל שאפשר, כך שהחזר ההשקעה שלכם יהיה גבוה יותר.
CPC (COST PER CLICK) – עלות עבור כל קליק
זהו מדד שמציג כמה את העלות הממוצעת שנשלם עבור הקלקות על המודעה/ביטוי שלנו. חשוב לדעת שה”קליקים” נספרים גם כאשר אדם לחץ על המודעה ואז נטש את האתר מיד ולא ביצע אף פעולה. באמצעות מדד העלות לקליקים נוכל ללמוד עד כמה המודעה והביטויים שלכם יעילים, זולה, רלוונטית ומותאמת לקהל היעד. אם כמות ה”קליקים” בקמפיין נמוכה והמחיר לקליק הינו גבוה, יש לבחון שינוי של הקמפיין הפרסומי.
CPM (COST PER 1,000 IMPRESSIONS) – עלות לכל 1,000 חשיפות
בקמפיינים מסויימים המטרה שלנו תהיה פשוט להגיע לכמה שיותר אנשים במחיר נמוך ככל האפשר. במצבים כאלה אחד הפרמטרים שיעניינו אותנו הוא ה-CPM כלומר כמה עולה לנו לחשוף את המודעה ל-1,000 איש.
סרטון מסכם על שני הפרמטרים האחרונים שהוצגו בסקירה זאת: