3 טיפים לשיווק סטארטאפ עם תקציב נמוך

זמן קריאה: 3 דקות
שיווק סטארטאפ

 

חשוב לדעת שגם אם יש לכם תקציב נמוך, ישנם מגוון כלים שיאפשרו לכם לשווק את הסטארטאפ או המוצר שלכם בהצלחה כמו גוגל אדס למשל. גוגל אדס הוא כלי של גוגל במסגרתו ניתן ליצור מודעות בתשלום ולתרום במהירות למאמצי השיווק לסטארטאפ שלכם. מודעות אלו מופיעות בעמודים הראשונים של גוגל בהתאם למילות המפתח שהגדרתם. בנוסף, המודעות מתפרסמות בפלטפורמות אחרות הנמצאות בבעלות גוגל כמו ג׳ימייל, חנות האפליקציות Google Play ויוטיוב.

באמצעות גוגל אדס ניתן להגדיר מראש את התקציב שלכם, כך שלא תדרשו לשלם על פרסום יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. בנוסף, מודל התשלום הוא משתלם במיוחד. המודל נקרא PPC (Pay Per Click) ובמסגרתו אתם משלמים רק כאשר הגולש לחץ על המודעה שלכם. כלומר, התשלום הוא על תוצאות בלבד.

ישנן גם טקטיקות שיווק דיגיטליות חינמיות או זולות אחרות, כמו ניהול פרופיל אקטיבי ברשת החברתית לינקדאין המיועדת ליצירת קשרים מקצועיים, אימייל מרקטינג (שליחת ניוזלטר ללקוחות פוטנציאליים) וניהול עמוד הפייסבוק שלכם באופן אורגני.

חברות סטארט אפ עם תקציב גבוה יכולות להשקיע סכומים גדולים יותר בגוגל אדס, וגם להשקיע בהקמת קהילות חברתיות, בקידום ממומן בטוויטר ובקידום ממומן בלינקדאין ובכתיבת בלוג לתורך קידום התכנים בגוגל. בנוסף, תקציב גדול מאפשר לפרסם גם בכלים כמו טאבולה ואאוטבריין. מדובר בחברות המקדמות מאמרים דיגיטליים באתרי תוכן רבים בארץ ובעולם. המאמרים מופיעים באתרים תחת הכותרת ״מאמרים מומלצים עבורך״, ומופיעים בפני קהל היעד בהתאם לסוג התכנים אותם הוא נוהג לצרוך. באמצעות שימוש בכלים אלו, ניתן להגדיל את החשיפה לתכנים המקדמים את המוצרים שלכם וכך להגדיל את קהל הלקוחות.

3 טיפים לשיווק סטארטאפ

טיפים לשיווק סטארטאפ
טיפים לשיווק סטארטאפ באינטרנט

מחקר מילות מפתח

אחת הטקטיקות החשובות ביותר בקידום אתרים (SEO – Search Optimization Engine) היא מחקר מילות מפתח. מדובר על אותן מילים וביטויים שמקלידים הגולשים במנוע החיפוש. מילת המפתח יכולה להיות מורכב ממילה אחת או ממספר מילים. כאשר גולש מקליד מילת מפתח מסוימת, מופיעות בתוצאות החיפוש כל האתרים הרלוונטיים לאותה מילת מפתח. כדי לקדם את המוצר שלכם במנוע החיפוש ולהגיע לקהל היעד שלכם, חשוב מאוד לערוך מחקר מילות מפתח. מחקר זה יאפשר לכם לדעת מה הגולשים נוהגים לחפש כדי להגיע למוצר שלכם ועד כמה המוצר שלכם פופולרי.

לאחר שתמצאו את מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם, תוכלו לשלב אותן באתר שלכם ובתכני השיווק הדיגיטליים השונים. חשוב מאוד להימנע משימוש מוגזם במילות מפתח (דחיסת מילות מפתח) משום שגוגל מעניש אתרים המבצעים זאת ודוחק אותם לתחתית תוצאות החיפוש.

ישנם כלים שונים לביצוע מחקר מילות מפתח כמו Ubersuggest


המציע רשימה של מילות מפתח המבוססים על ההשלמה האוטומטית של גוגל, מציג את שיעור הלחיצות שאתרים מקבלים על בסיס אותן מילות המפתח, ומספק הערכה על מספר המחפשים אחר מילות המפתח.  יחד עם זאת, כדי להגיע לתוצאות מדויקות ולהבטיח מחקר מילות מפתח יעיל ואיכותי, מומלץ להיעזר באנשי קידום אתרים שיש להם ניסיון בעריכת מחקר שכזה עבור חברות סטארט אפ.

 

מחקר מתחרים

חשוב מאוד לערוך מחקר על המתחרים בתחום שלכם, על מנת להכיר את הסביבה התחרותית שאליה אתם מעוניינים להיכנס. מחקר מתחרים בוחן את היתר כמה ואילו אתרים מתחרים מולכם על אותן מילות מפתח במנוע החיפוש, מהן התוצאות המופיעות בעמודים הראשונים של גוגל, האם יש לכם סיכוי להתחרות בהן, והאם התוצאות הן של דפי בית או דפים פנימיים. כאשר מרבית התוצאות מגיעות מדפי הבית זהו סימן לכך שישנה תחרותיות גבוהה, בעוד שאם מדובר בדפים פנימיים רמת התחרותיות נמוכה יותר.

ישנם כלים שונים לביצוע מחקרי מתחרים כמו SEMrush, Ahrefs ועוד. חשוב מאוד להשקיע במחקר מתחרים, על מנת לגבש אסטרטגיית שיווק נכונה עבור חברת הסטארט אפ שלכם.

 

הגדרת KPI

המונח KPI (Key Performance Indicators) מוגדר כמדדי ביצוע מרכזיים. על פי המדדים האלו הארגון אומד את הביצועים שלו. KPI מאפשרים למשווקים דיגיטליים להגדיר ציפיות ולמדוד את ההישגים של הקמפיינים הדיגיטליים, על מנת לאמוד את ההצלחה ולקבל החלטה באיזו אסטרטגיית שיווק להמשיך לנקוט. ראשית צריך להחליט מה ברצונכם למדוד – למשל זמן השהייה באתר האינטרנט שלכם, כמות המשתמשים שמלאו טופס יצירת קשר, כמות הגולשים שנכנסו לאתר וכו׳. מומלץ להגדיר KPI ספציפיים לכל ערוץ שיווקי, כמו קידום ממומן בגוגל או קידום ברשתות החברתיות. מדדי הביצוע צריכים כמובן להתאים לתקציב שהגדרתם מראש.

ככל שתשקיעו יותר בשיווק דיגיטלי, סביר להניח שתגיעו לתוצאות טובות יותר כמו שיעור המרה גבוה יותר של לקוחות פוטנציאליים. חשוב מאוד שהמדדים יהיו רלוונטיים, ברי השגה ומוגדרים לפי לוחות זמנים. כך למשל, תוכלו להגדיר יעד להשגת 300 פניות חדשות בטופס צור קשר מלקוחות פוטנציאליים בתוך חודשיים. ישנם כלים שונים המסייעים למדוד את ביצועי הקמפיינים שלכם, כמו לדוגמה Google Analytics המספק מידע על המיקומים של אתרים במנוע החיפוש ועל המקורות מהם כל גולש הגיע. חשוב מאוד לבחון את הישגי הקמפיין בזמן אמת, על מנת  לבחון האם אתם עומדים ביעדים. בהתאם לתוצאות תגיעו למסקנה כיצד עליכם לשפר או לשמר את אסטרטגיית השיווק שלכם.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.