אם אתם עוסקים בשירותי רפואה פרטית ורוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם, אתם חייבים להשקיע בבניית המותג. שיווק דיגיטלי לרופאים יעזור לכם לבלוט ביחס לקולגות שלכם. במאמר שהכנו, תוכלו ללמוד על שלושה טיפים שיעזרו לכם לשפר את הנוכחות שלכם ברשת ולהגיע ליותר מטופלים שיוכלו להפיק תועלת מתחום המומחיות שלכם.
בעבר, תחום הרפואה הפרטית היה פשוט יותר – כשאנשים היו זקוקים לרופא מומחה הם פנו לרופאים המומחים שהיו נמצאים הכי קרוב אליהם מבחינה גיאוגרפית. היו רופאים פרטיים בתחומים מסוימים שעשו שימוש בפלטפורמות פרסום אופליין כמו למשל פרסום בעיתון, ברדיו או בטלוויזיה.
בעידן הדיגיטלי של היום, מרבית האנשים מחפשים רופא באמצעות האינטרנט. בשל כך, רופאים חייבים להשקיע בשיווק דיגיטלי. נוכחות דיגיטלית חזקה תאפשר ליותר ויותר אנשים להכיר את השירותים שאתם מעניקים, תציב אתכם כמומחים בתחום ותסייע לכם להרחיב את קהל המטופלים שלכם. אם בעבר פרסום עבור רופאים היה בבחינת אופציה, כיום נדיר מאוד למצוא רופאים בכירים שמקבלים מטופלים במגזר הפרטי ולא מחזיקים באתר אינטרנט, כתבות יח”צ באתרי תוכן, נוכחות בגוגל וכד’.
מדוע שיווק דיגיטלי לרופאים הוא כל כך חשוב?
כפי שכבר ציינו, כיום מרבית המטופלים הפוטנציאלים שלכם מחפשים רופא מומחה באינטרנט ופחות מסתמכים על פרסום באמצעי המדיה המסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו. אנשים נוהגים לחפש המלצות על רופאים דרך רשתות חברתיות, אינדקסים מקצועיים, המלצות פה לאוזן, או דרך Google My Business (גוגל לעסק שלי) ורופאים שיש עליהם חוות דעת שליליות או שאין עליהם המלצות בכלל, עלולים למצוא את עצמם עם פחות פניות מצד מטופלים חדשים.
למשל, בצילום המסך הבא ניתן לראות צילום מסך של “גוגל לעסק שלי” עבור חיפושים בגוגל עבור אורתופד בניו יורק:
לעומת זאת, רופאים שמשקיעים בשיווק דיגיטלי ושנהנים מנוכחות קבועה ומביקורות חיוביות רבות ברחבי הרשת, יכולים להגדיל משמעותית את קהל המטופלים שלהם.
יתרון נוסף של שיווק דיגיטלי הוא שניתן להגיע באופן ממוקד יותר לקהל היעד. בניגוד לאפיקי הפרסום המסורתי שהיו בעבר בטלוויזיה או מודעה בעיתון שבהם צופים מגוון רחב של קהלים שלא תמיד רלוונטים, באמצעות שיווק דיגיטלי תוכלו לפנות אך ורק לקהל שבו אתם מעוניינים לטפל ושבאמת יתעניין בשירות הרפואי שלכם. כך למשל, אם אתם גניקולוגיים, תוכלו לכוון את הפרסום שלכם בדיגיטל לנשים בלבד.
למשל, בצילום המסך הבא ניתן לראות דוגמא לקהל שעשוי להיות רלוונטי לגניקולוג/ית שרוצה לקדם הרצאה לנשים בגילאי 30-35 בתל אביב באמצעות פייסבוק. ניתן לראות בצילום המסך את גודל קהל היעד, כמות הפניות המוערכת, מין, שפה, תחומי עניין ורדיוס הפרסום.
שיווק דיגיטלי גם ממצב אתכם כאוטוריטות בתחום שלכם. אנשים מעדיפים לפנות לרופאים שיש להם נוכחות דיגיטלית משמעותית – שהאתר שלהם ממוקם בעמודים הראשונים בגוגל, שנוהגים לפרסם את המחקרים שביצעו ברשתות החברתיות, ושניתן לפנות אליהם דרך האינטרנט ולנהל עמם אינטראקציה מהירה ונוחה דרך עמוד הפייסבוק או עמוד צור קשר באתר.
אז אחרי שהבנתם את החשיבות של שיווק דיגיטלי לרופאים, לפניכם 3 טיפים לשיווק דיגיטלי מוצלח שיסייע לכם למשוך לקוחות רבים יותר לקליניקה שלכם:
להפוך למומחים בתחום באמצעות תוכן איכותי ומקורי
תתפלאו, אבל האמרה ״התוכן הוא המלך״ היא לא סתם קלישאה. תוכן איכותי, מקורי (שאינו מועתק ממקורות רפואיים אחרים) ושנותן ערך מוסף אמיתי לגולשים שלכם, יכול להועיל רבות לקידום שלכם בדיגיטל. כאשר אנשים קוראים מאמרים מקצועיים שנכתבו בידי רופא, הם מיד מניחים שאותו רופא הוא מומחה מוביל בתחומו. ככל שתמצבו את עצמכם כמומחים, כך החשיפה ומספר הפניות אליכם ממטופלים פוטנציאלים צפוי לגדול. לכן, חשוב שתשקיעו בכתיבה של מאמרים רפואיים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם.
כדאי מאוד לפרסם מאמרים מקצועיים בבלוג ייעודי באתר האינטרנט שלכם. יש לדאוג לעדכון שוטף של הבלוג, ולכתוב בתדירות תכופה מאמרים על מנת להגדיל את מספר הכניסות של הגולשים לאתר ואת זמן השהייה של כל גולש באתר שלכם.
שימו לב שהמאמרים צריכים להיות מקצועיים, ויחד עם זאת עליהם להיות ברורים ומובנים גם לאנשים שאינם מגיעים מעולם הרפואה. נסו להיכנס לנעליים של המטופלים שלכם, ולדבר אליהם בגובה העיניים. התייחסו לבעיות הרפואיות שהם עשויים לסבול מהן, הציעו דרכי טיפול אפשריות ואל תישכחו לנסות באלגנטיות להניע את הגולשים לפעולה – ליצור עמכם קשר ולקבוע פגישה. כדי לספק תוכן טוב, חשוב מאוד לקרוא מאמרים מקצועיים שנכתבו בתחום, להתעדכן במחקרים חדשים, ומעל לכל – לבדוק מיהו קהל היעד שלכם ומה באמת מעניין אותו.
למה כדאי לרופאים להשקיע בקידום אורגני וקידום ממומן בגוגל?
קידום אתרים כולל בתוכו שתי אסטרטגיות חשובות: קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני (הנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה למנועי חיפוש – Search Engine Optimization)
הוא תהליך שבו מבצעים שלל פעולות כדי לשפר את המיקום שלכם בתוצאות האורגניות של החיפוש של גוגל (כל התוצאות שנמצאות מתחת למודעות הממומנות). רוב התוצאות שנראה בחלק זה הן תוצאות של אתרים איכותיים שהשקיעו רבות בתוכן ובהתאמת האתר להופעה במיקומים גבוהים בגוגל.
בצילום הבא ניתן לראות את תוצאות החיפוש האורגניות עבור חיפוש אורתופד בניו יורק:
שיווק דיגיטלי לרופאים באמצעות קידום ממומן בגוגל
אפיק זה יאפשר לכם להגיע למיקומים הראשונים של גוגל (גם בלי שהאתר איכותי במיוחד ומלא בתוכן שמעניין את קהל היעד). הדרך לעשות זאת היא באמצעות מודעות בתשלום עבור כל הקלקה על מודעה שהובילה לכניסה לאתר. למשל, בצילום המסך הבא ניתן לראות מפרסמים שמציגים מודעות ממומנות עבור חיפושים בגוגל.
מדוע חשוב להגיע למיקומים הראשונים בגוגל אתם שואלים?
כאשר הגולשים מחפשים שירות או מוצר מסוים, מרביתם נוהגים להיכנס אך ורק לאתרים שנמצאים בראש תוצאות החיפוש, בעוד שהאתרים הנמצאים מעבר לעמוד הראשון כמעט ולא זוכים לכניסות. ישנה מגבלה של מקום בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש, ובתחומי התמחות מסויימים הרופאים נאלצים להתמודד מול אתרים רבים אחרים. אחת הדרכים לשפר את המיקום שלכם בגוגל ולקדם את האתר שלכם לראש תוצאות מנוע החיפוש, היא באמצעות הטמעת מילות מפתח שאותם קהל היעד שלכם מחפש בוודאות בגוגל כחלק מתהליך הקידום אורגני של האתר.
אבל איך ניתן לדעת מה וכמה המטופלים שלנו מחפשים בגוגל?
בצילום מסך הבא תוכלו לקבל טעימה מהמידע העומד לרשות מפרסמים בגוגל. בעמודה השמאלית תוכלו לראות את הביטוי שהמטופלים שלכם יחפשו בגוגל. בעמודה המרכזית תוכלו לראות מה כמות החיפושים הממוצעת בישראל עבור אותו ביטוי ובעמודה הימנית תוכלו לראות מהי מידת התחרותיות עבור אותו הביטוי. מידת התחרותיות שמופיעה בעמודה הימנית מעידה על כמות המפרסמים שמבקשים להציג מודעות בגוגל עבור אותו ביטוי. ככל שיותר מפרסמים מנסים להציג מודעות כך מידת התחרותיות תהיה גבוהה יותר.
מילות מפתח אלו הן למעשה הביטויים שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש. גם לאתרי רופאים שמפרסמים בקידום ממומן חשוב מאוד להטמיע באתר את מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר לתחום העיסוק שלכם (כמו למשל – “רופא אונקולוג בתל אביב”). כך כאשר, הגולשים יקלידו את מילות המפתח האלו בגוגל, האתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות.
שימו לב כי בתחום מציאת מילות המפתח האינטואיציה שלנו לא תמיד תוביל אותנו לביטויים הכי מדוייקים שהקהל שלנו מחפש ולכן חשוב לבצע מחקר מילות מפתח כדי למצוא את המילים הפופולריות והרלוונטיות ביותר. לאחר שמצאנו את מילות המפתח הרלוונטיות יש לשלבן בטקסט בצורה טבעית ולהימנע משימוש מוגזם ומאולץ במילות מפתח אלה.
העמסת יתר של מילות מפתח עלולה להוביל לענישה של גוגל וחסימת האתר מהופעה במיקומים גבוהים, לכן יש להשתמש בהן בחוכמה ובצורה מאוזנת.
שיווק דיגיטלי לרופאים באמצעות כתבות יח”צ באתרים הגדולים בישראל
טיפ אחרון הוא לכתוב מאמרים מקצועיים לפורטלים ואתרים הגדולים בארץ, כמו למשל YNET, וואלה, מאקו ואתרים נוספים שרלוונטיים לתחום ההתמחות. ניתן לפנות לאנשי קשר במערכת של אותם אתרים, ולבקש להציג כתבה באתר. אתרים מסויימים עשויים להסכים לקבל את שירותי הכתיבה שלכם ללא תשלום.
תוכלו לכתוב עבור האתרים הגדולים מאמרים מקצועיים בתחום הרפואה, וכך לחזק עוד יותר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. כמו שאמרנו, מאמרים מקצועיים הופכים אתכם למומחים בתחום, על אחת כמה וכמה אם אותם מאמרים מתפרסמים באתרים מובילים שיש להם טראפיק עצום.
כדאי מאוד להציע מאמרים על נושאים חמים ופופולריים בתחום הרפואה, כמו למשל התמודדות עם נגיף הקורונה. אבל רגע, איך יודעים מה “חם” ומעניין דווקא עכשיו בתחום הרפואה?
בשביל למצוא טרנדים ונושאים חמים באינטרנט יש מגוון רב של כלים, אחד הבולטים והמוכרים ביניהם הוא גוגל טרנדס. בכלי זה תוכלו לעשות שימוש כדי להבין מה המגמות של חיפושים מ-2004 ועד היום.
למשל, בסרטון הבא אפשר להתרשם מטרנדים של חיפוש שהיו בגוגל בשנת 2020:
יחד עם זאת, יש למצוא זווית מעניינת וייחודית שלא דובר עליה עדיין, ולספק את המומחיות האישית שלכם לנושא. אם למשל אתם גניקולוגים, תוכלו לכתוב על השפעת נגיף הקורונה על פוריות האישה. גם כאן חשוב מאוד להבין מה הגולשים באתר מחפשים, במה הם מתעניינים, ולתת להם ערך מוסף במאמר. מומלץ לבדוק מהו סגנון הכתיבה הנפוץ באותם אתרים ולהתאים את סגנון הכתיבה שלכם. זכרו שאתם לא כותבים לקולגות שלמדו רפואה, ולכן אל תשתמשו במונחים רפואיים שאינם מובנים.
בתמורה לכתיבת המאמרים, אתם תקבלו קרדיט והמאמר יופיע תחת השם שלכם עם ציון המומחיות שלכם בתחום. מומלץ לסכם עם צוות האתר על כך שבכתבה יופיע קישור שיוביל לאתר שלכם. כך תוכלו ליהנות מכניסות רבות של גולשים. לאחר פרסום המאמר המקצועי, אסור לכם לנוח על זרי דפנה. נצלו את המומנטום ושתפו את המאמר ברשתות החברתיות ובאתר שלכם. כך תוכלו להפיק עוד יותר הצלחה מהפרסום ולקבל פניות רבות של מטופלים פוטנציאליים.
לסיכום, שיווק דיגיטלי לרופאים הוא עולם ומלואו. ישנן אסטרטגיות שיווק דיגיטלי רבות – קידום אתרים, קידום ברשתות חברתיות, אימייל מרקטינג ועוד. לפני שמתפזרים מומלץ מאוד לבצע מחקר מקדים ולחקור את הנושא האפשרויות העומדות בפניכם. בנוסף, כדאי להתייעץ עם מומחים ואנשי מקצוע מנוסים שיעזרו לכם לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם וכך להגדיל את קהל הלקוחות שלכם.
אם הכיוון נשמע לכם מעניין נשמח לדבר!