כשאנחנו מחפשים נותני שירות איכותיים שאנו רוצים לעבוד איתם לטווח ארוך כדאי לנו מאוד להגיע למצב שבו אנו עושים מחקר מקדים מעמיק כדי שלא נצטער על החברה ששכרנו. מחקר מקדים לפני שתיבחרו חברת שיווק דיגיטלי הינו מהלך קריטי וכדאי מאוד שתבחרו את השאלות הנכונות לפני שתחתמו על חוזה מחייב עם החברה הלא נכונה.
לפני שנעבור לחלק הקריטי של השאלות שצריך לשאול לפני שבוחרים חברת שיווק דיגיטלי הכנו לכם שאלון קצר שיעזור לכם להבין האם בכלל אתם צריכים להיעזר בחברת שיווק דיגיטלי.
אם סיימתם את השאלון ואתם עדיין כאן כנראה ששירותי שיווק דיגיטלי לעסקים יוכלו לסייע לכם ועכשיו נשאר רק להחליט על תקציב ולבחור בחברה הנכונה שתעשה זאת בשבילכם.
כדי לחסוך לכם את השלב של לחשוב על שאלות בעצמכם הכנו עבורכם כמה שאלות שיעזרו לכם לבצע את הבחירה הנכונה עבור השירותים שאתם מחפשים:
מה ההתמחות של חברת שיווק דיגיטלי שעומדת מולכם?
שיווק דיגיטלי הינה כותרת קצרה למגוון רחב של סוגי שירות שונים. תשאלו את החברות שיווק שמולן אתם שוקלים לעבוד מה בדיוק הן מציעות. קיימות חברות שמתמחות במגוון רחב של שירותים וקיימות חברות שההתמחות שלהן היא מאוד ממוקדת עבור תחום מסוים.
סוגי ההתמחויות המרכזיים שקיימים כיום בשיווק דיגיטלי הם התחומים הבאים:
חברת שיווק דיגיטלי עם התמחות בשדרוג ה- SEO של אתר החברה
חברה כזאת תמקד את כל הכלים והמאמצים לקדם אתכם בגוגל בצורה אורגנית תוך התמקדות בתכנים איכותיים ובניית אתר שיסייע לעסק למשוך ולהשאיר את הגולשים הנכונים. סוג התמחות זה עשוי להתאים לכם אם אתם חושבים לטווח הארוך ורוצים לבנות נכס אינטרנטי איכותי גם אם זה יבוא על חשבון הטווח הארוך.
היתרון המשמעותי ביותר בעבודה שמתמקדת בקידום אורגני הוא שמדובר בתהליך שעוסק ביצירת ערך ובניית אמון מול לקוחותיכם. הלידים שמגיעים כתוצאה מכניסה לתוצאות בחיפוש האורגני בגוגל הם לידים איכותיים יותר לעומת לידים שמגיעים כתוצאה מחשיפה לפרסום ממומן בפלטפורמות השונות.
חברת שיווק דיגיטלי עם התמחות בניהול קמפיינים של PPC
חברה כזאת תדע לספק לכם את הפתרונות הטובים ביותר עבור קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק. היכולת לבנות קמפיינים מקצועיים שמניבים החזר חיובי לאורך זמן היא יכולת נרכשת והדרך היחידה לוודא שהחברה באמת יודעת מה היא עושה בתחום זה היא לבקש לראות נתונים מקמפיינים פעילים ולדבר עם לקוחות החברה כדי להבין האם הקמפיינים אפקטיביים.
היתרון המשמעותי ביותר בהתמקדות בעבודה מול חברת שיווק שמתמחה בקידום ממומן הוא היכולת לייצר תנועה לאתר תוך זמן מהיר ביותר. בניגוד לקידום אורגני שאת פרותיו אנו קוצרים אחרי חודשים ואף אחרי שנים, בקידום ממומן הכל קורה מהר מאוד.
יתרון נוסף של קידום ממומן יהיה לשחקנים עם “כיסים עמוקים”- בקידום ממומן ככל שתוכלו להשקיע יותר כסף כך תוכלו לקבל יותר חשיפה במקומות יותר גבוהים בגוגל.
חברת שיווק דיגיטלי עם התמחות בכתיבת תכנים
מכיוון שהיום עולם האינטרנט בדגש על תחום ה-SEO מבוסס תוכן צמחה נישה שלמה של חברות שיווק שמתמחות בכתיבת תכנים. חברות שיווק אלה לא בהכרח מבינות בקידום אתרים או בשיווק אבל הן יוכלו לספק לכם כמויות גדולות של תכנים תוך זמן קצר עם עלויות נמוכות שנובעות מהיקף ההזמנה.
היתרון המשמעותי ביותר הוא בכך שתוכלו לקדם את העסק באמצעות שימוש במאמרים רבים באתר שיקדמו אתכם במגוון ביטויים רלוונטיים בגוגל. ככל שהתחום של העסק שלכם הינו תחום מורכב יותר שדורש תהליך מכירה ארוך יותר כך יש יותר חשיבות לתכנים איכותיים באתר שיסייעו לכם לרכוש את אמון קהל היעד ולהגיע לנקודה שבה אתם רוצים למכור כשהקהל שלכם כבר מרגיש שהוא מכיר אתכם וסומך על יכולותיכם המקצועיות.
חברת שיווק דיגיטלי שמתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית
לפעמים כל מה שצריך זה קצת הכוונה. יש עסקים שיש להם הכל- צוות SEO, אנשי PPC, מתכנתים, מעצבות גרפיות אבל עדיין משהו במערך השיווק לא מסתדר.
לעסקים כאלה מומלץ לשכור שרותי חברת שיווק שמתמחה באסטרטגיה שיווקית שתדאג אך ורק לחלק של הניתוח והבקרה ותשמש כיועץ חיצוני אשר דואג לבצע מעקב ולוודא שמחלקת השיווק עומדת ביעדי השיווק שהוצבו בעת כתיבת התכנית האסטרטגית.
עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם מורכב ומאתגר ולעיתים רבות גם כשיש לחברה את כל היכולות והמשאבים המקצועיים החברה יכולה למצוא את עצמה במצבים בהם היא אינה עומדת ביעדים. היתרון בעבודה מול חברה מהסוג הזה הוא שחברה כזאת יכולה לתת לכם את ה”X פקטור”- להשיג בהשקעה נמוכה יחסית את הערך מוסף שהיה חסר כדי להצליח.
חברת שיווק דיגיטלי עם התמחות ברשתות החברתיות
חברה כזאת תעזור לכם להעיף את העסק קדימה באמצעות שימוש בפלטפורמות מרכזיות כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, לינקדין, טוויטר וכד’.
חברת שיווק מהסוג הזה אמורה להצליח למתג אתכם באמצעות שימוש במובילי דעה ששולטים ברשתות החברתיות, הקמת קהילות מקצועיות, יצירת סרטוני וידאו מגניבים והפצת פוסטים שיהפכו לוויראליים בקרב קהל היעד שלכם.
אלמנט חשוב שחייב להיות אצל חברות שמתמחות בשיווק ברשתות החברתיות הוא היכולת לבצע קמפיינים ממומנים וממוקדים היטב לקהל היעד שאליו אנו רוצים לפנות.
היתרון בעבודה מול חברת שיווק מהסוג הזה הוא שיש כאן אפשרות להשיג חשיפה גדולה מאוד באמצעות השקעה צנועה יחסית (במידה ויודעים מה מניע את קהל היעד שלכם).
חברת שיווק דיגיטלי עם התמחות בהפקת סרטוני וידאו/אנימציה
לפעמים לעסק יש אנשים שיודעים מצוין לקדם אותו בגוגל, בפייסבוק ובכל שאר הפלטפורמות אך הדבר היחיד שבאמת חסר הוא יצירת מיתוג ובידול משאר העסקים שמתחרים בכם. סרטונים איכותיים שיסייעו להעביר את המסרים בצורה מקצועית ושונה ביחס לרוב העסקים שמתקשים ביצירת תכני וידאו מקצועיים.
אם אין לכם את היכולת ליצור סרטונים איכותיים אבל את כל השאר אתם כבר יודעים לעשות אז חברות מהסוג הזה הן בדיוק החברות שאליהן אתם צריכים לפנות.
אין מה לעשות, יש דברים שקשה מאוד להעביר באמצעות תוכן איכותי ולכן היכולת לייצר סרטונים קצרים וקולעים שתוכלו להפיץ ביוטיוב ובפייסבוק תסייע לכם להתחבר לקהל היעד ולהשיג אפקט חזק בהרבה ביחס לכתיבת תכנים ופרסומות רגילות.
למרות שקיימים תחומים רבים של תתי התמחויות בתחום השיווק הדיגיטלי, אם העסק שלכם מבצע את צעדיו הראשונים בעולם השיווק הדיגיטלי אז הכיוון הנכון יהיה לקחת חברה בעלת סל שירותים רחב שתוכל לקדם אתכם ממספר חזיתות שונות שישלימו האחת את השנייה.
אם העסק שלכם כבר משווק ומקודם בעולם השיווק הדיגיטלי מכל הכיוונים והכל הולך מעולה (מצב די נדיר ) אז תוכלו לבחור בחברת שיווק דיגיטלי עם התמחות צרה יותר רק כדי לסגור את אחת הקצוות שאינכם מצליחים לדאוג להן. למשל, חברת שיווק שעוסקת רק בכתיבת תכנים כדי לקדם את הבלוג שלכם.
מה משך ההתקשרות עם חברת שיווק הדיגיטלי שעומדת מולכם?
יש הבדלים אדירים בין סוגי ההתקשרויות השונים של החברות הקיימות בתחום השיווק הדיגיטלי. חשוב מאוד להשקיע מחשבה ובירורים בחלק זה משום שאם לא הבנתם כבר בשלב סגירת העסקה למה בדיוק אתם מחויבים גדל הסיכוי שתחוו עוגמת נפש בהמשך.
חברת שיווק דיגיטלי שרוצה התקשרות של לפחות שנה
חברות כאלה עלינו לבדוק בזהירות יתרה משום שאם סגרנו תשלומים והתחייבנו מראש לעבוד מול חברה שתתברר כחברה לא מוצלחת עוגמת הנפש תהיה גדולה מאוד. בנוסף, לעתים קשה מאוד לבטל תשלומים והתקשרויות של חברות כאלה גם אם הן לא מספקות את הסחורה בפועל.
לדעתנו חברות שיווק שמחייבות את הלקוחות להסכם של לפחות שנה יוצרות מצב בעייתי שבו גם אם מערכת היחסים בין הצדדים מאוד גרועה הלקוחות עדיין צריכים לשלם.
חברת שיווק דיגיטלי שרוצה התקשרות של לפחות חצי שנה
התקשרות מסוג זה כבר נשמעת פחות מאיימת אך עדיין מדובר בהתקשרות לתקופה לא קצרה. חשוב להבין מה סוג השירותים שאתם מבקשים עבור העסק משום שיש שירותים שתחילת השפעתם צפויה להתרחש רק לאחר כחצי שנה.
דוגמא לשירות מסוג זה הוא שירות של קידום אורגני לאתר. מנגד, אם אתם בוחרים לפרסם את עצמכם באמצעות שירותי קידום ממומן אין שום סיבה להתחייב לתקופה כה ארוכה משום שניתן לראות מהר מאוד האם הקמפיינים הממומנים מניבים תוצאות.
חברת שיווק דיגיטלי שלא רוצה שום התחייבות ממכם
יש חברות (למשל אנחנו :-)) שבטוחות בעצמן ומוכנות לקחת את הסיכון שהלקוח יחליט מסיבותיו להפסיק את ההתקשרות עם החברה כדי לבצע את תהליך השיווק לבדו ו/או באמצעות חברה אחרת.
היתרון בצורת התקשרות זאת הוא שחובת ההוכחה מוטלת כל הזמן על כתפי חברת השיווק. אם חברת השיווק לא מספקת את הסחורה תוכלו בכל רגע נתון להפסיק את ההתקשרות ולהמשיך הלאה.
האם חברת השיווק מעוניינת בחוזה לטווח ארוך, בינוני, קצר או ללא כל התחייבות?
כפי שניתן להבין מההבדלים שהצגנו יש הבדלים משמעותיים בין כל אחת מהצורות ואם לא תבררו היטב את צורת ההתקשרות והמחויבות שלכם אתם עלולים למצוא את עצמכם כבולים לחברה הלא נכונה. אין ספק שתקופת ההתקשרות מול החברה היא סוגיה קריטית אך היא לא הסוגיה הקריטית ביותר.
לדעתנו הסוגיה הקריטית ביותר היא חוות הדעת שיש על החברה. אם חוות הדעת שתקבלו על החבר הן חיוביות תוכלו להסיק מכך שמדובר בחברה מקצועית והוגנת שכדאי לעבוד מולה. לאחר שקראתם את ההמלצות על החברה תוכלו להחליט האם סוגיית אורך ההתקשרות היא סוגיה קריטית עבורכם.
תוכלו להתרשם מדוגמאות להמלצות שקיבלנו מעסקים שעובדים מולנו.
מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהחבילות המוצעות לכם?
כל חברת דיגיטל שתיתן לכם הצעת מחיר לשיווק העסק תציע לכם פתרונות וזווית הסתכלות מעט שונה. שימו לב שהחברה שמולה אתם בודקים את תנאי ההתקשרות מבינה היטב את התחום שאתם רוצים לקדם ושיש לה את היכולת לתת לכם מענה באמצעות סל השירותים הרלוונטי ביותר.
חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תהיה מסוגלת לשבת מולכם ולתאר לכם בבהירות תוך בדיקה קצרה- על התעשייה שלכם, על התחרות שלכם ועל מילות המפתח שכדאי לעסק שלכם לקדם ומה מצבם של המתחרים שלכם בזירת הדיגיטל.
נקודה קריטית שדומה בין עולם ההשקעות לעולם הדיגיטל היא שכל מי שמבטיח לכם הרים וגבעות ותוצאות בטוחות בוודאות תוך זמן קצר הוא או שקרן או שאין לו מושג או שכל התשובות נכונות.
באיזה כלים ומדדים מתכוונים לבחון את השירות של חברת שיווק דיגיטלי?
כל חברת שיווק שמתיימרת להיות רצינית חייבת להיות מסוגלת לספק לכם קבלות על הפעילות שלה בסוף של תקופה כדי להוכיח שהיא אכן קידמה אתכם ולא רק הוציאה מכם כספים לשווא. חלק מהמדדים הרלוונטיים האפשריים הם- כמה כניסות יש לאתר, באיזה מקום אתם ממוקמים בגוגל עבור מילות חיפוש שקודמו, כמה עסקאות בוצעו באתר וכדומה.
דוגמאות למקרי עבר בהם השגתם הצלחות לחברות ששיווקתם באינטרנט?
זאת שאלה קריטית משום שהיא בודקת בקלות כמה החברה הספציפית רלוונטית עבורכם. אם היה לחברה הצלחה מסחררת בתחום של שיווק חברות הנדסה, זה לא בהכרח יעיד שהחברה תשיג הצלחה מסחררת בתחום של שיווק מוצרי תינוקות וכד’. הצלחה בכל תחום הינה סימן חשוב אשר מעיד על חתירה למצוינות ומקצועיות אך יש להיזהר מלסמוך בעיניים עצומות על חברה שמתמחה בכיוון שלא בהכרח הכיוון שלכם. שהוא לא הכיוון שבהכרח מתאים לכם אז הדבר מעיד שהחברה הזאת מקצועית ותחרותית אך לא בטוח שהיא תתאים לצרכים שלכם.
מה טווח המחירים עבור שירותים שהחברה מספקת?
הבדלי המחירים בין החברות השונות בעולם הדיגיטל הם אדירים והיקפי השירותים משתנים בצורה דרסטית בין התעשיות השונות ובין גדלים שונים של חברות.
כדי לתת לכם אינדיקציה ראשונית על המחירים שקיימים בתחום השיווק הדיגיטלי תוכלו להתרשם מהמחירון שלנו.
לבדיקת המחירים שאנו מציעים ליחצו על הקישור הבא: מחירון שיווק דיגיטלי
האם יש חוזה חתום ומחייב בהתקשרות מול חברת שיווק דיגיטלי ?
אם יש חוזה, אז באיזה צורה בנויה שיטת החיוב? חיוב לפי שעה, חיוב חודשי/שנתי. בגלל ששירותי חברות השיווק הדיגיטלי הם שירותים ארוכי טווח אז בחלק מהמקרים החוזים שיציעו לכם יהיו של מספר חודשים עד שנה. במצבים כאלה כדאי שתשימו לב מהם תנאי היציאה מהחוזה.
אנחנו מאמינים בשיטה של שירות שניתן על פי תשלום חודשי בלי התחייבויות ארוכות טווח. בכל חודש כשנפגש לנתח את המצב שלכם נוכל לקבוע יעדים חדשים ואתם תוכלו להשפיע על הליך קבלת ההחלטות ולהחליט אם הנכם מעוניינים להמשיך בשירות.
כמה לקוחות יש לכם במקביל ומי הלקוחות הנוכחיים?
בכל הנוגע לבחירת חברת שיווק דיגיטלי, לא בטוח שהגודל כן קובע…
קחו בחשבון שככל שהחברה גדולה יותר כך אתם הלקוחות קריטיים פחות. אם האנשים שינהלו עבורכם את תהליך השיווק של העסק מפוצצים בלקוחות ועובדים בשיטת קבלנות ולא לפי איכות העבודה אז סביר להניח שהשירות שתקבלו לא יהיה מאוד טוב.
מצד שני, חברת שיווק שמפוצצת בלקוחות כנראה עושה עבודה טובה כי אחרת לא היו מגיעים אליה כל כך הרבה לקוחות. בנוסף, כשהחברה גדולה יש לה מגוון מומחים שיכול לפצות על חוסר הזמינות.
לעומת זאת, בחברה קטנה שרוצה להתפתח ישקיעו בכל לקוח את המקסימום כדי לקבל המלצות ולשמר את מגמת הצמיחה.
האם עדיף לעבוד מול משרד שיווק דיגיטלי או יועץ שיווק דיגיטלי?
החלטתם לקדם את האתר שלכם ולשכור שירותי שיווק דיגיטלי. השאלה היא במה עדיף לכם לבחור – במשרד שיווק דיגיטלי או ביועץ שיווק דיגיטלי? לפניכם כל היתרונות והחסרונות של שתי האפשרויות.
אתם בוודאי יודעים שההצלחה של העסק שלכם תלויה בין השאר בפעילות המקוונת שלכם. כמעט לכל העסקים בעולם ישנו אתר אינטרנט ו/או עמוד ברשתות החברתיות, ואם אתה לא נמצא און ליין אתה לא קיים. אלא שהקמת אתר אינטרנט היא בשום אופן לא מספיקה. על מנת להתמודד מול שאר המתחרים שלכם ולנצח אותם, אתם חייבים לשווק את האתר שלכם. שיווק דיגיטלי הוא מונח רחב הכולל קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, פרסום באמצעות ניוזלטר ועוד.
משימתם של אנשי השיווק הדיגיטלי היא לקדם את העסק שלכם בדיגיטל. שיווק העסק שלכם עלול לגזול מכם זמן רב ועל מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיש להם את הידע, המומחיות והניסיון בתחום. אז החלטתם לשכור שירותי שיווק דיגיטלי ואתם מתלבטים האם לעבוד מול משרד שיווק דיגיטלי או מול יועץ שיווקי דיגיטלי?
משרד שיווק דיגיטלי
יתרונו הגדול של משרד שיווק דיגיטלי הוא שבדרך כלל יש ברשותו משאבים רבים כמו כוח אדם. בשל כך, הוא יכול לטפל בכם במהירות רבה יותר מיועץ שיווק דיגיטלי הפועל לבדו. יתרון נוסף הוא שהמשרד יכול להציע לכם קשת רחבה של שירותים במקביל – כגון כתיבת מאמרים, הקמת קמפיינים ממומנים ואימייל מרקטינג. החיסרון המרכזי של משרד שיווק דיגיטלי הוא תשומת הלב ללקוחות. מכיוון שבמשרד שיווק דיגיטלי פועלים אנשי שיווק רבים המטפלים במגוון לקוחות, סביר להניח כי לא תיהנו מיחס אישי ומתשומת לב רבה.
יועץ שיווק דיגיטלי
יתרונו הגדול של יועץ שיווק דיגיטלי הוא שלרוב אין לו לקוחות רבים, ולכן הוא יכול להקדיש תשומת לב רבה לעסק שלכם ולהעניק לכם יחס אישי. לא תצטרכו לעבור הרים של ביורוקרטיה על מנת לשוחח עם איש השיווק, ותוכלו לפנות אליו באופן ישיר בכל בעיה ושאלה. החיסרון של יועץ שיווק דיגיטלי הוא שהוא מוגבל במשאבים כמו זמן, ולכן הטיפול באתר האינטרנט ובפעילות הדיגיטלית שלכם עלול להתעכב.
בין אם תבחרו במשרד שיווק דיגיטלי או ביועץ שיווק דיגיטלי, חשוב שתוודאו כי אתם שמים את העסק שלכם בידיים הנכונות. בקשו לראות חוות דעת של לקוחות, בחנו את ההישגים של אנשי השיווק ושימו לב למקצועיות ולניסיונם בתחום.
אם העסק שלכם מחפש חברת שיווק דיגיטלי ועדיין לא סגור מה התאים לו ספרו לנו ונשמח לעזור