UX UI: סקירה של טרנדים מובילים לשנת 2022

זמן קריאה: 4 דקות

עולם הדיגיטל מתעצם ומתפתח בקצב מהיר, ישנו זינוק משמעותי ברעיונות עבור חידושים ושינויים כל הזמן. התפקיד שלכם הוא להכיר את כל הטרנדים המובילים בכל שנה, על מנת להגיע לתוצאות מיוחדות ויוצאות דופן בפרויקטים השונים. עיצוב ux ו-ui הם תחומים מרתקים הכוללים המון חדשנות, קריאטיביות ומקצועיות מצד המעצבים, בשביל להעניק למשתמשים חוויה גלישה מיוחדת ויוצאת דופן.

המטרה העיקרית של עיצוב ממשק וחווית המשתמש, הוא לספק למשתמשים את החוויה המדהימה והאטרקטיבית ביותר עם כניסה לכל אתר או אפליקציה. בשביל שמשתמש אשר נכנס לאתר פעם אחת, יחזור אליו שוב, חווית הגלישה חייבת להיות מושלמת ומספיק פשוטה ומעניינת על מנת שירצה ליהנות ממנה שוב. שנת 2022 הייתה שנה מאתגרת ומרגשת בו זמנית עבור המעצבים, זאת בעקבות המון בשורות על חידושים ושינויים דיגיטליים שקורים וממשיכים לקרות בשנה הזו.

חווית משתמש וממשק משתמש – ההבדלים

מי שלא מגיע מהתחום ומכיר אותו לעומק, עלול להתבלבל כאשר מדברים על חווית משתמש (User Experience – UX) וממשק משתמש (User Interface – UI). הם מאוד חשובים, דומים וחופפים בכל מה שקשור לעיצוב מוצר. אך עם זאת, עדיין כל אחד מהם מביא איתו אלמנטים שונים שלבסוף משלימים זה את זה, עד ליצירת מוצר מושלם ואיכותי.

חווית המשתמש ברוב המקרים תקדים את ממשק המשתמש, וכשמה היא מדברת על החוויה בלבד, מרגע הכניסה של המשתמש לאתר או אפליקציה ובזמן הגלישה. תחילת מעצב חווית המשתמש יבצע ניתוח של קהלים, מתחרים, פיתוח ערך מינימלי של המוצר ועוד, כאשר המטרה היא להשיג אינטראקציה גבוהה של המשתמש עם המוצר.

ממשק המשתמש אחראי על המראה של המוצר, על ידי בחירה בצבעים, טיפוגרפיה, אייקונים ועוד אשר ימשכו את המשתמשים ויקלו עליהם בעת הגלישה. זהו החלק החזותי שאותו המשתמש פוגש, ולכן שלב העיצוב כאן הוא קריטי ביותר. חווית המשתמש וגם ממשק המשתמש, מהווים יחד בסיס חשוב עבור בניית אתר או פיתוח אפליקציה. לכן השילוב כאן הוא חשוב וכך גם עבודת משותפת של המעצבים.

הטרנדים החדשים והמובילים של 2022

• מציאות וירטואלית (Metaverse) – העולם בו האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות וכל מה שדמיינתם יכול להפוך למציאות, לפחות בהרגשה הויזואלית שתקבלו בזכות WebVR (משקפי מציאות מדומה). לדוגמא, תארו לכם מצב בו אתם מנהלים רשת ביגוד וכל משתמש שנכנס לאתר שלכם, יכול בעזרת אותה מציאות מדומה, למדוד את הפריטים השונים. ישנן עשרות חברות בעולם אשר החלו את השימוש בטרנד החדש והיוצא דופן, נדמה כי בקרוב כולנו נהיה חלק מאותה מציאות וירטואלית ונצטרך להתאים את עצמנו לכך.

• טיפוגרפיה גדולה – אחד מהטרנדים החדשים והמוצלחים ביותר כיום, היא עוזרת למקד את המשתמשים במה שבאמת רלוונטי. הטיפוגרפיה היא בין הדברים החשובים שאתם צריכים לשים עליהם דגש בעיצוב, כל שינוי קטן בתצוגת הטיפוגרפיה באתר, עלול לשנות לחלוטין את קו העיצוב שלכם. השתדלו ליצור איזון נכון בתוכן, זה משפיע משמעותית על הבחירות שהמשתמשים יעשו בסוף.

• רקע צבעוני מטושטש (Blurred & colorful background) – שימוש בסגנונות שונים של גרדיאנטים עבור עיצוב, זהו טרנד ישן שחזר השנה אל עולם העיצוב וישאר פה להערכתנו לעוד הרבה זמן. היתרון בטרנד כיום, הוא אפשרות השימוש בעד עשרה צבעים שונים ליצירת מעברי צבע, ברקע של האתר שלכם. ברגע שתדעו כיצד ליצור מיזוג הדרגתי ונכון בעיצוב ממשק המשתמש, זה יהפוך את הרקע שלכם להרבה יותר מושך עבור המשתמש.

• קווי הפרדה – המטרה שלכם היא להנגיש למשתמשים את המוצר או התוכן, בצורה הפשוטה והחוויתית ביותר. לקווי הפרדה באתר או באפליקציה יש יתרון עצום אשר מסייע בכך. הם יעזרו לכם לחלק כותרות, פסקאות, תמונות, מוצרים ועוד, כך שיווצר מיקוד ברור יותר עבור הגולשים על התכנים או השירותים שהם מחפשים באתר. זוהי שיטה שיוצרת סדר וארגון בכל דף, ובכך מאפשרת להבליט למשתמש את הדברים החשובים באמת.

• מצב כהה (Dark Mode) – כלי זה קיים כבר שנים בחלק ממכשירי הנייד ובאפליקציות שונות, עם זאת השימוש בו הפך לנפוץ באופן משמעותי רק בשנה האחרונה והפך למועדף יותר על מעצבי חווית המשתמש. מעבר לעיצוב האלגנטי והמרשים שהמצב הכהה מעניק, המטרה מאחוריו היא בעצם להקל על המשתמשים אשר מבלים שעות רבות אל מול מכשירי הנייד. מצב זה משפר את נראות הטקסט, חסכוני בסוללה, מפחית אור כחול ומקל משמעותית על העיניים.

 

קרדיט: unsplash

• עיצוב פשוט ומינימליסטי – טרנד שילווה אותנו עוד שנים רבות. מעצבים רבים מעדיפים לעצב אתרים ואפליקציות, באופן כמה שפחות עמוס עם דגש על הדברים הרלוונטיים באמת. מדובר על עיצוב נקי וממוקד, כזה שמושך את המשתמשים וקהל היעד שלכם אל מטרת ההמרה. זאת מכיוון שרק כך הם מצליחים למצוא הרבה יותר מהר את המוצר שהם מחפשים, בקלות ובפשטות.

• מיקרו-אינטראקציה (micro-interactions) – כל מה שמשתמשים רוצים, זה ליצור אינטראקציה עם התוכן שהם קוראים בפוסטים ולהביע את עצמם בדרכים שונות. עכשיו יש להם את האפשרות לעשות זאת בדרך מהנה, בזכות שיפור המיקרו-אינטראקציות אשר מוסיפות הנאה משמעותית לחוויה. המטרה כאן היא להגדיל את המעורבות של המשתמש עם המוצר, זה הופך את המשימות המשעממות למהנות, ועוזר למשתמש להשיג את המטרות שלו בדרך חוויתית.

• עיצוב רספונסיבי – עיצוב רספונסיבי, המוכר גם כ-RWD) Responsive web design), הפך עם השנים למושג חשוב והכרחי בבניית אתרים ופיתוח אפליקציות. המטרה של עיצוב זה, היא להציע תצוגה מותאמת לאופן הצפייה וכך גם לגודל המכשיר בו משתמשים. זאת בכדי לגלוש באתר מסוים וליהנות מגודל מותאם של הטקסט, התמונות והאלמנטים השונים באתר. היום זהו אלמנט עיצוב מחייב, בעיקר בעידן בו רוב הכניסות לאתרים נעשות דרך מכשירי נייד שונים.

כל אותם טרנדים חדשים ומגמות העיצוב המשתפרות, ישארו כך רק לזמן מה. בתחום עיצוב חווית המשתמש וממשק המשתמש, החדשנות הדיגיטלית מתקדמת כל הזמן, בעיקר כאשר הטכנולוגיה בארץ מתפתחת בקצב מהיר וכך ציפיות המשתמשים רק גוברות עם הזמן. הגולשים יחפשו כל הזמן, את האלמנט הבא שירגש אותם ואת האתר הבא, שיעניק להם חוויה יוצאת דופן. בשביל להמשיך ולעצב ברמה הגבוהה ביותר, תשארו מעודכנים, אל תשארו מאחור בטרנד הבא.

המאמר נכתב בשיתוף אומניס – חברת UX UI המתמחה בשירותי עיצוב וגם פיתוח של אתרים ואפליקציות בטכנולוגיות מתקדמות, עבור סטרטאפים, חברות וארגונים.

 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.