מה זה גוגל שופינג ולמה כדאי לעסק שלך לפרסם בגוגל שופינג?

זמן קריאה: 3 דקות
פרסום בגוגל שופינג

גוגל שופינג הינה הפלטפורמה החמה ביותר לעסקים שעוסקים במסחר מקוון. כל מי שעסק בפרסום בגוגל יודע שלצד האפקטיביות הרבה שקיימת במודעות המופיעות בדף תוצאות החיפוש, קיימת תופעה בעייתית של קמפיינים שנכשלו בגין תשלום עבור קליקים לא רלוונטיים מגולשים שהמוצר/שירות שלנו לא באמת רלוונטי עבורם.

גוגל זיהו את הבעיה הזאת והחליטו לקחת צעד קדימה את פלטפורמת הפרסום שלהם. במקום להציג מודעות שמשתלבות בצורה מושלמת עם תוצאות החיפוש, גוגל המציאו את Google Shopping שבאמצעותה ניתן לראות בדיוק איזה מוצרים מחכים לנו באתר לאחר שנלחץ על המודעה. במאמר היום נדון במאפיינים העיקריים של אפיק זה ונסביר מדוע כדאי לפרסם בפלטפורמה זאת.

בצילום המסך הבא בגוגל ניתן לראות בברור את ההבדל והאפקט שיש למודעות בגוגל שופינג על הגולשים ביחס לתוצאות מהמודעות טקסט ממומנות וביחס לתוצאות החיפוש האורגניות.


מה זה Shopping ads?

גוגל שופינג הינה פלטפורמה שמציגה מודעות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש ומאפשרת לגולשים שמחפשים מוצר להשוות בין האפשרויות העומדות בפניהם עוד לפני שנכנסו לאתר המכירות שלכם.

הגולשים יכולים לקבל אינדיקציה לגבי סוגי הדגמים, המחירים והניראות של המוצר וכך לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הלחיצה על המודעה.

לאיזה עסקים מתאים לעבוד עם מודעות שופינג?

חשוב לציין כי צורת העבודה באפיק זה אינה מתאימה לכל סוגי העסקים שרוצים לפרסם בגוגל. היתרון המרכזי של הפלטפורמה טמון בתצוגה הויזואלית שקיימת מעל או לצד תוצאות החיפוש. בניגוד למודעות חיפוש רגילות שמציעות תצוגה ויזואלית דומה לתצוגה של התוצאות האורגניות, בגוגל שופינג התצוגה הויזואלית המתקבלת הינה תצוגה ייחודית.

בהתאם לכך, הפרסום בפלטפורמת גוגל שופינג יתאים אך ורק לעסקים שיש להם אתרי אינטרנט של מכירת מוצרים (אתרי איקומרס).

אתרים גדולים כמו וואלה שופס או זאפ הינם דוגמאות קלאסיות לאתרים גדולים שעושים שימוש בפלטפורמה. בנוסף אליהם, גם אתרים קטנים בהרבה שמנסים למכור באינטרנט מוצרי נישה כמו טלויזיות, מוצרי אלקטרוניקה, מתנות לילדים וכד’.


לאיזה עסקים אסור לפרסם ב- Google Shopping?

גוגל שופינג
למי אסור לפרסם בגוגל שופינג?

לגוגל תקנות עבודה נוקשות ולא ניתנת הזדמנות לכל מי שרוצה לקבל תצוגה ויזואלית להשתמש בפלטפורמה זאת. אתרים שמציעים שרותים, חופשות, מוצרים הקשורים לתחום ההימורים, סמים ושאר תחומים מפוקפים לא יוכלו לפרסם בגוגל שופינג.

גם אתרים העוסקים בתחום התיירות ומעוניינים להציג מלונות ואתרי נופש לא יוכלו לעשות זאת באמצעות כלי זה.

 

האם המודעות הרגילות שלי יעבדו פחות טוב מהמודעות שלי בגוגל שופינג ?

דילמה שעולה לא פעם אצל מפרסמים שכבר משיגים תוצאות יפות באמצעות קמפיינים בגוגל אדס היא- האם בהכרח הקמפיינים בגוגל שופינג ישיגו ביצועים טובים יותר מהקמפיינים הקיימים בגוגל אדס.

חשוב לציין שהעלאת הקמפיינים בגוגל שופינג הינה מורכבת ומקצועית יותר ביחס לקמפיינים הפשוטים שקיימים בגוגל אדס. ההסבר לכך טמון בכמות הפרטים הייחודיים שאנו צריכים להוסיף בקמפיינים אלה.

בכדי לפתוח קמפיין שופינג אנו צריכים תמונות איכותיות מידע בסיסי על המוצרים כמו המחיר, הדגם וכד’. זאת בניגוד למודעות בגוגל אדס שבהן אנו צריכים לכתוב טקסט ולקשר אותו לדף הנחיתה.

אלמנט נוסף המסרבל את העבודה הוא שמדובר בעבודה עם פלטפורמה נוספת של גוגל שנקראת merchant center (מרכז מסחר).

google shopping merchant center
google shopping merchant center

למרות הסירבול והעבודה המקצועית יותר הדרושה לנו בהרמת קמפיינים אנו רואים יותר ויותר מפרסמים שבוחרים להציג את מוצריהם באמצעות פלטפורמה זאת ולא באמצעות קמפיינים רגילים של גוגל אדס.

הסיבה המרכזית שבגינה אנו ממליצים להשקיע יותר ולפרסם מוצרים באמצעות מודעות שופינג ולא באמצעות מודעות חיפוש רגילות היא שיחס ההמרה ללקוחות שבחרו ללחוץ על המודעה הינו גבוה בהרבה ביחס לגוגל אדס.

בעוד שיחס ההמרה (גולשים שביצעו קנייה בפועל) בגוגל אדס על פי הנתונים הרשמיים שגוגל מעבירה עומד על 4% בגוגל שופינג היחס עומד על פי 2 או פי 3. מדובר בהבדל עצום בכל קנה מידה. הפרסום בגוגל אינו זול כלל ואם יש לנו את היכולת להכפיל ולשלש את כמות המכירות עבור אותם תקציבים אנו נשמח לעשות זאת במיידי.

אלמנט נוסף שנותן עדיפות לשימוש בשופינג על פני מודעות הטקסט של גוגל אדס הוא העובדה שה-CTR (יחס ההקלקות ביחס לחשיפות) הינו גבוה בהרבה מהאחוז ביחס להקלקות על המודעות הרגילות.

ממחקר שפורסם באחד האתרים המובילים בתחום הפרסום searchengineland.com הוצגו נתונים מדהימים שלפיהם 60% מה”קליקים” שהתקבלו בגוגל היו מהקלקות על מודעות שופינג ולא מהקלקות על מודעות טקסט.


סיכום גוגל שופינג

לסיכום, ניתן לומר כי עבור עסקים שמפרסמים בפרסום ממומן כל הדרכים מובילות ל- Google Shopping. הסיבה לכך טמונה בעיקר באלמנט הויזואלי של הצגת תמונת המוצר כבר בתוצאות החיפוש עושה את שלו ומאפשר לנו המפרסמים לקבל לידים איכותיים בהרבה שמובילים לאחוזי מכירות גבוהים פי בין 2 ל-3 ביחס למכירות שמתקבלות מפרסום באמצעות מודעות טקסט בגוגל אדס.

נשמע לך מעניין? אנחנו עושים פרסום בגוגל למגוון עסקים, לצפייה במחירון פרסום ממומן המלא שלנו.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.