פרסום בטאבולה הולך ותופס תאוצה בקרב מפרסמים מכל הסוגים בארץ ובעולם. טאבולה מאפשרת להשיג “טראפיק” רלוונטי לאתר במחירים נמוכים משמעותית ביחס למחירים שעולה לנו המפרסמים להשיג באמצעות גוגל ופייסבוק.
בשבוע שעבר נפגשנו עם בעלים של עסק חדש שהתחיל לעבוד אתנו. קיימנו פגישה מקיפה מאוד שכללה התייחסות לכל ההיבטים המהותיים בנוגע לבניית האתר העסקי ולפרסום העסק לאחר מכן.
במהלך הפגישה עלתה דילמה שחוזרת על עצמה מול הרבה עסקים שעובדים מולנו-
איפה כדאי להשקיע את מרבית תקציבי הפרסום באינטרנט?
אנחנו ניסינו להוביל את הגישה שכל עוד מדובר בתקציבי פרסום נמוכים “כל הדרכים מובילות לפרסום בגוגל ובפייסבוק”.
מנגד, הבחור שאיתו נפגשנו טען שהוא רואה רבים מהמתחרים שלו מפרסמים באתרי התוכן באמצעות טאבולה. לטענתו, הכתבות שהמתחרים מפרסמים נראות אפקטיביות למדי והוא משוכנע שיש סיכוי להשיג החזרים גבוהים יותר על הוצאות הפרסום.
אתנחתא לסרטון קצר על תכנון תקציבי פרסום אונליין:
מכיוון שכל עסק שאנו נתקלים בו מאופיין בצרכים אחרים, השתכנענו שבמקרה הזה אפשר יהיה להשיג תוצאות יפות גם באמצעות פרסום שיתמקד ברובו בטאבולה.
במאמר זה נציג את פלטפורמת הפרסום טאבולה וננסה לשכנע אתכם ששווה לכם לבדוק אם היא רלוונטית עבורכם.
מה זה טאבולה?
לפי ויקיפדיה “טאבולה” היא –”מאכל ים-תיכוני, אשר מוגש לרוב במסעדות מזרחיות כחלק ממבחר המתאבנים.”
חוץ מההסבר הנ”ל, טאבולה היא גם אחת מפלטפורמות הפרסום המצליחות בעולם בשנים האחרונות.
טאבולה הינה חברה ישראלית גלובלית שייסד אדם סינגולדה ומחזיקה במשרדים בישראל ובמספר מקומות מרכזיים בעולם.
התחום שאליו טאבולה משתייכת נקרא באנגלית “Native Ads”. הרעיון הוא להציג לגולשים מודעות שמשתלבות בטבעיות באתרי תוכן. כלומר, במקום “להציק” לגולשים עם פרסומות שלא מעניינות אותם, אנחנו מנסים לפרסם באמצעות הצגת תכנים רלוונטיים שכן יעניינו אותם.
טאבולה הצליחה בצורה פנומנלית בכל העולם משום שהצליחה לייצר פלטפורמה שמראה לגולשים מאמרים נוספים שקיים סיכוי גבוה מאוד שיהיו רלוונטיים עבורם.
למה לי להקים קמפיין פרסום בטאבולה?
אם נמאס לך מהפלטפורמות ה”רגילות” שבהן כולם מפרסמים ובראשן גוגל אדס, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם יכול להיות שהפתרון נמצא באמצעות פרסום בפלטפורמות ייחודיות יותר כמו טאבולה.
גוגל אדס הינה פלטפורמת הפרסום המובילה והאפקטיבית ביותר בעולם הפרסום אך בשל העובדה שהיא כה מצליחה עלויות הפרסום בה עשויות להיות יקרות מאוד במיוחד בתחומים תחרותיים.
כנ”ל לגבי פרסום בפייסבוק שנחשבת לפלטפורמת הפרסום השנייה הכי מצליחה בעולם אך גם בה עקב הפופולאריות ההולכת וגוברת עלויות הפרסום עשויות להיות יקרות בהרבה ביחס לעלויות הפרסום בטאבולה.
כשאנחנו מדברים על עלויות פרסום ומנסים להשוות בין העלויות בפלטפורמות השונות הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות השוואת המחירים לקליק (כמה עולה לי בממוצע לחיצה על המודעה שפרסמתי).
בעוד שבגוגל בתחומים תחרותיים לחיצה על המודעה עשויה לעלות לנו עשרות ואף מאות שקלים, בפייסבוק המחירים נמוכים בהרבה ובטאבולה המחירים יכולים להסתכם בשקלים בודדים לקליק גם בתחומים תחרותיים שבהם נרצה להציג את התכנים שלנו.
איך מתחילים לבנות קמפיין פרסום בטאבולה?
הדרך להשיג קמפיין אפקטיבי היא באמצעות עבודה בשלבים הבאים:
- הצבת יעדים לקמפיין בטאבולה- למשל, כמות מבקרים באתר, כמות המרות וכד’.
- כתיבת תכנים שישרתו את מטרת הקמפיין בצורה הטובה ביותר.
- פתיחת חשבון מפרסם בטבולה באמצעות כניסה לפלטפורמה של מפרסמים חדשים.
- הגדרת הפרמטרים שרוצים להגדיר בקמפיין עצמו. זהו החלק המקצועי והמעמיק ביותר אך מכיוון שהמאמר הזה לא נכתב כמדריך מפורט למערכת של טאבולה נציין כאן רק את עיקרי הדברים שיש לבצע בהגדרות הקמפיין מבלי להיכנס לרזולוציות מפורטות.
- פתיחת חשבון מפרסם בטאבולה
- בחירה ביצירת קמפיין חדש וביצוע השלבים הבאים:
- בחירת שם לקמפיין
- הגדרת תאריכים לקמפיין
- הגדרת מיקומים גיאוגרפיים לקמפיין
- הגדרת סוג המכשירים שבהם יהיה ניתן לראות את הפרסומות: מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.
- בחירה של סינון אתרי תוכן מסוימים שלא נרצה להציג בהם את התכנים שלנו. למשל, נוכל לחסום את YNET מהצגה של תכנים שלנו.
- הגדרת המחיר שנהיה מוכנים לשלם לקליק. למשל, 5 סנט לקליק.
- הגדרת הסכום שנהיה מוכנים להוציא על הקמפיין בחודש או הסכום שנהיה מוכנים להוציא על הקמפיין כולו.
- יש עוד מספר הגדרות שמופיעות בתהליך יצירת הקמפיין בטאבולה אך כאמור מטרת המאמר אינה לספק מדריך מפורט על פרסום בטאבולה לכן החלטנו לציין כאן רק את הנקודות המרכזיות ביותר.
- לאחר שהוגדרו ההגדרות הבסיסיות של הקמפיין אנו צריכים להכניס למערכת את כתובת ה-URL של המאמר שנרצה לקדם בקמפיין. ברוב המקרים יהיה זה מאמר מהבלוג העסקי של אתר החברה או מאמר שכבר פורסם בפלטפורמה כלשהי ולחברה יש אינטרס לקדם.
- לאחר מכן, מומלץ להעלות תמונות אטרקטיביות לתצוגה של המאמרים באתרי התוכן ובמקביל לשנות את הכותרות של תצוגת המאמרים כדי שיהיה לנו מספר גרסאות שונות שנוכל להשוות בין ביצועיהן.
- ניתן גם להשקיע יותר ולבצע עריכה ייעודית לתמונה שתשלב את הלוגו שלנו וכותרות עם מסרים על גבי התמונה שנרצה להעביר. תוכנה מומלצת לשם כך היא CANVA.
מה התקציבים שעליי להשקיע עבור קמפיין פרסום בטאבולה?
בניגוד לגוגל שמאפשרת למפרסמים לפרסם בכל סכום שעולה על דעתם, בטאבולה תקציב הפרסום היומי חייב להיות לפחות 10$.
ההמלצה היא לתת צ’אנס על פני תקופה סבירה של לפחות שבועיים כדי שתהיה אפשרות להתרשם מביצועי הקמפיין על פני כל ימי השבוע.
ההמלצה הרשמית של טאבולה למפרסמים היא להתחיל מתקציב פרסום של לפחות 50$ ביום (כ-1500$ בחודש).
לכן, אם אין לכם לפחות 1,500$ לחודש יש לקחת בחשבון כי התקציב שלכם הינו גבולי למדי ויש לשקול האם כדאי להיכנס לפלטפורמה.
האם הפרסום בטאבולה עדיף על פני הפרסום באאוטבריין?
זאת שאלת השאלות שכל העסקים ששוקלים להיכנס לתחום הפרסום מבוסס התוכן שואלים את עצמם. בגדול, ההבדלים מינוריים להבדיל מההשוואה המקבילה בין פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק שם יש הבדלים עצומים בין הפלטפורמות.
מבחינת אתרי תוכן המרכזיים שבהן טאבולה ואאוטבריין פעילות בארץ:
טאבולה- YNET ו-WALLA
אאוטבריין- מאקו, דהמרקר, גלובס, הארץ, ONE ועוד.
כלומר, טאבולה עובדת עם שני אתרי התוכן הגדולים בישראל ומצוינת עבור חשיפה לקהל יעד רחב מאוד. אאוטבריין לעומת זאת יותר מתאימה לפרסום ממוקד עבור קהלים שמתאימים לאתרים שמופיעים ברשימה הנ”ל. למשל, קהלים של חובבי ספורט, מתעניינים בפיננסים וכד’.
סיכום פרסום בטאבולה
המספרים של טאבולה מדברים בעד עצמם, ב-2018 החברה הכניסה מעל ל-750 מליון דולר. בחברה עובדים כ-1,000 איש והיא מפעילה משרדים ביותר מעשר מדינות שונות. בקיצור הולך להם מעולה, המשמעות היא שהולך למפרסמים אצלם מעולה כי אם זה לא היה המצב החברה לא הייתה צומחת בקצב כזה מהיר.
ההמלצה שלנו היא למי שיש את התקציבים לבדוק את טאבולה ואאוטבריין משום שהן מהוות אלטרנטיבה לא רעה בכלל לפרסום היקר בגוגל ובפייסבוק. אם יש לכם את היכולת ליצור תכנים מעניינים ומושכים טאבולה תאפשר לכם להשיג חשיפה זולה ומאסיבית תוך זמן קצר שהיה ניתן להשיג רק באמצעות SEO איכותי לאחר תקופת קידום ממושכת ומוצלחת.