מאז שנת 2013 נסגרו כ- 2,406 חברות סטארט אפ. אחת הדרכים למנוע את הכישלון של חברות הסטארט אפ היא באמצעות שיווק דיגיטלי לסטארטאפים
"בכבוד ובשמחה
ממליץ בחום על ראש דיגיטל. הם פיתחו לנו אתר חדש ואפקטיבי בזמן שיא ובעבודה מקצועית ויעילה, הגיבו במהירות לשינויים ועדכונים ותרמו רבות לתוצאה הסופית מנסיונם הרב."
עדי וינברגר
סמנכ"ל שיווק ומכירות Kitov.ai
מדוע חברות סטארט אפ זקוקות לשיווק דיגיטלי?
לחדור לשוק בהצלחה
שיווק נועד לסייע לחברות הסטארט אפ, לקדם את המוצר הייחודי אותו הם פיתחו ולשכנע לקוחות לרכוש את המוצר. גם חברות שמשקיעות תקציבי ענק בשיווק, נכשלות פעמים רבות בבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה. זאת, משום שהן לא מצליחות להגיע לקהל היעד הרלוונטי למוצר שלהן.
קידום בגוגל, באימייל וברשתות החברתיות, מאפשר לפלח באופן מדויק את קהל היעד. ניתן להגדיר את המאפיינים של קהל היעד כמו מגדר, גיל, רמת השכלה, תחומי עניין, הרגלי צריכה ושימוש באפליקציות ועוד.
מהי הבעיה עמה מתמודד קהל היעד שלכם ומהו הפיתרון שהחברה שלכם מציעה ללקוח? מהי התדמית שלכם בעיני הלקוח? במה המוצר שלכם שונה ממוצרים דומים? מהם היתרונות שיש למוצר שלכם על פני מוצרים מתחרים?
הגדרת קהל היעד
מי הלקוחות שעשויים להתעניין במוצר שלכם. בנו פרופיל של הלקוח הפוטנציאלי והתייחסו למאפיינים הדמוגרפיים שלו כמו מין, גיל, מיקום, רמת הכנסה, תחביבים, סטטוס אישי, מקצוע, מעמד כלכלי והרגלי קנייה. באמצעות הגדרת קהל היעד, תוכלו להבין כיצד לפנות אליו, באילו דרכים ועם אילו מסרים שיווקים להשתמש.
הגדרת את הבידול שלכם
ישנן אלפי חברות סטארט אפ בישראל, אבל מה הופך את החברה שלכם לייחודית? כיצד קהל היעד שלכם יכול להפיק תועלת מהמוצרים או השירותים שלכם? כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים, חשוב מאוד להבין מה מבדל אתכם מהמתחרים, מהן נקודות החוזק שלכם מה הופך את המוצר שלכם למיוחד ומהפכני?
הגדרת תקציב
ממש כמו שהגדרתם תקציב לפיתוח המוצר שלכם, כך עליכם להגדיר את התקציב עבור שיווק דיגיטלי. קביעת התקציב היא חלק מכריע בניהול הקמפיין שלכם. הגדרת התקציב תסייע לכם לחלק בצורה טובה יותר את הכסף שלכם בין ערוצי השיווק השונים, ולהבין כמה עליכם להשקיע כדי להשיג תוצאות בעלות ערך.
בחירת ערוצי השיווק המתאימים
לאחר שהגדרתם מה אתם רוצים להשיג ולמי אתם רוצים להגיע, זה הזמן להחליט באיזו דרך לעשות זאת. שיווק דיגיטלי כולל מגוון פלטפורמות וערוצים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק בדואר אלקטרוני, שיווק תוכן, שיווק וידאו, קידום ממומן, שיווק שותפים ועוד.
הגדרת המטרות
לפני שתתחילו בגיבוש אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם, עליכם להגדיר מהי המטרה שלכם- האם אתם מעוניינים להשיג משקיעים או דווקא להגדיל את הלקוחות? האם אתם מעוניינים להתרכז בשוק הישראלי המקומי או לחדור לשווקים בינלאומיים?
זמן קריאה: 4דקותמה הסיבה המרכזית שבגללה חברות סטארטאפ נסגרות? במשפט אחד – חברות סטארט אפ רבות משקיעות את מרבית התקציב שלהן על שלבי הפיתוח ובניית המוצר, ו”שוכחות”
זמן קריאה: 4דקותמדוע חשוב להתייחס ל- Product Market Fit , מי הם הלקוחות האידאליים שלכם, ואיך תגלו מהי הסביבה התחרותית אליה אתם נכנסים? כל התשובות במאמר הבא
זמן קריאה: 4דקותהחלטתם לפנות ללקוחות פוטנציאלים בחו״ל? קבלו את כל השאלות והתשובות שעולות תמיד על שיווק בינלאומי באינטרנט יש לכם סטארטאפ או עסק מקומי די מצליח, אבל
זמן קריאה: 4דקותמהי אוטומציה שיווקית , מתי היא עובדת הכי טוב, מתי היא עלולה להיכשל, ומהן תוכנות האוטומציה השיווקית המובילות כיום בשוק? כל התשובות במאמר הבא