למרות שמרבית העסקים היום מחזיקים בנוכחות אינטרנטית ברמות כאלה ואחרות מסתבר שמדובר במשימה לא כזאת פשוטה לעשות את זה כמו שצריך. בכל זאת עסקים שהשכילו לבסס את נוכחותם בצורה מוצלחת בפלטפורמות של רשתות חברתיות יכולים להעיד כי מדובר בהשקעה כדאית ביותר.
מחקרים בארה”ב מצאו כי לקוח שעוקב אחרי הפעילות השיווקית של החברה באינטרנט משלם בשנה כ-350 דולר יותר מלקוח שלא נחשף לפעילות החברה ברשת.
עד כמה אנחנו מכירים את קהל היעד של העסק?
אחד האתגרים בשיווק בכלל ובשיווק דיגיטלי בפרט הוא פילוח קהל היעד של העסק. לפנות אל קהל יעד ספציפי זה אחד מהחלקים החשובים והקריטים ביותר בתהליך השיווק ברשתות חברתיות. ככל שנחזיק ביותר פרטים אודות קהל היעד שאליו אנו פונים כך נוכל להבין יותר טוב מול מי אנחנו עומדים.
למי הם דומים, איך הם מדברים, מתי הם מבצעים את הפעילות שלהם ברשתות חברתיות ומה הם הנושאים שמעניינים אותם והם קוראים עליהם וצופים בהם בזמן שהם ברשתות חברתיות. ברגע שמידע מסוג זה מוחזק בידינו, אסטרטגית השיווק ברשתות חברתיות הופכת להרבה יותר קלה לביצוע. הקמפיינים יהפכו להיות יותר אפקטיביים כשהם יפנו באופן ישיר לקהל הרלוונטי שבאמת מתעניין בהם.
כמה עוקבים העסק שלי צריך בשיווק רשתות חברתיות ?
רמז- הגודל לא תמיד קובע…
לאחר שסיימנו את שלב המחקר המקדים ואנחנו יודעים פחות או יותר למי העסק/השירות שלנו אמור לפנות הגיע הזמן להתחיל לעבוד על הפרופיל של העסק ברשת החברתית שבה נרצה לשווק את הקמפיין. אז כמה עוקבים העסק שלי באמת צריך בכדי להשיג נוכחות אפקטיבית ומשמעותית שתשפיע על המותג שלי?
כמובן שלשאלה זאת אין תשובה רצינית עם מספרים ספציפיים. מה שכן חשוב הוא לדעת למשוך לעסק עוקבים שבאמת ובתמים מתעניינים בפעילות שיוצאת מהפרופיל העסקי שלנו כדי שהפרופיל שלנו לא יהיה מלא בעוקבים חסרי עניין ומשמעות בנו.
אם בכל זאת ננסה לתת המחשה מספרית לרעיון זה אזי ניתן לומר כי 1,000 עוקבים באינסטגרם ו-3,000 עוקבים בפייסבוק שמתאימים בצורה מושלמת לקהל היעד שלנו יהיו קרוב לוודאי עדיפים מבחינה עסקית על פני 30,000 עוקבים שצירפנו באופן אקראי לפייסבוק ולאינסטגרם.
מהם יעדי הצמיחה שצריך להציב לעסק בשיווק רשתות חברתיות?
חשוב להבין לגבי הקצב והאופן שבו רשתות חברתיות גדלות. האופן שבו רשתות חברתיות גדלות אינו בהכרח אינטואיטיבי עבור חלק מהאנשים שעוסקים בתחום זה ולכן זו נקודה ששווה להתעכב עליה לפני שאנו מציבים לעסק שלנו מטרות לא ריאליות (וכנראה גם לא רלוונטיות).
למשל, עסק אשר מחליט להקים פרופיל עסקי ושואף לצרף 100 עוקבים נוספים מקהל היעד של העסק בכל שבוע עשוי להתאכזב משום שקצב הגידול של הפרופיל אינו בהכרח מתבצע בצורה לינארית (כלומר גידול עקבי וצפוי).
לעומת זאת, מי שמבין את האופן שבו רשתות חברתיות גדלות ודאי יודע שהן גדלות באמצעות שיתופים ויראלים של חברים שמצרפים חברים שלהם לתחום עניין מסוים שמעניין אותם. לכן, ככל שפרופיל העסק שלנו גדל כך יהיה לנו קל יותר לצרף חברים חדשים.
בהתאם לכך, עסק שפתח פרופיל בפייסבוק אולי לא יהיה מסוגל להוסיף 100 עובדים בשבוע הראשון אך יהיה מסוגל לצרף בקלות 100 עוקבים ביום לאחר שנה מפתיחת הפרופיל. כל זאת בהנחה שהגידול במהלך השנה נעשה על בסיס קהל היעד ולא על בסיס צירוף אקראי של חברים לקבוצה.
אם עדיין אין לכם נוכחות בסיסית בתחום הרשתות החברתיות אנו ממליצים להתחיל מהקמת דף פייסבוק עסקי. פרטים לגבי הקמת דף פייסבוק עסקי תוכלו לקבל במרכז התמיכה של פייסבוק לעסקים בקישור הזה.