בניית אסטרטגיה שיווקית

בניית אסטרטגיה שיווקית - מול מי אנחנו עומדים?​

תקשורת משמעותית מול הלקוחות שלנו תהיה כמעט בלתי אפשרית אם לא ניקח את הזמן לעצור ולתכנן מי בדיוק קהל המטרה של העסק שלנו. חשוב שנבין מה הכי חשוב להם, מה סוג הקשר שלהם עם המותג שלנו ומה מצב השוק הנוכחי. 

הפוקוס שלנו במחקר שיווקי יהיה על איסוף מידע ונתונים שיסייעו לנו להבין הבנה עמוקה של סוג הלקוחות שלנו, טרנדים הקיימים כרגע ויכולים לסייע לנו בשיווק, ערוצי התקשורת והפלטפורמות שנרצה להשתמש כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאלים של העסק. בתהליך המחקר ההשיווקי שלנו נוכל להשתמש בתוכנות מתקדמות מתחום המודיעין העסקי כמו סימילארווב, אלקסה ועוד. בנוסף, נוכל לעשות שימוש בכלים ושיטות עבודה מעולם האסטרטגיה העסקית, כמו למשל ניתוח SWOT

השאיפה תמיד תהיה לבנות את האסטרטגיה השיווקית של העסק כך שעיקר המאמץ יופנה לכיוונים בהם יש פוטנציאל רווחים גבוה אך תחרות נמוכה. ככל שנצליח לבנות אסטרטגיה עסקית בצורה חכמה יותר ושונה מהמתחרים כך יגדלו הסיכויים שהעסק שלנו יהיה שונה מהמתחרים ונוכל להציע ללקוחות עוד ערכים מלבד מחיר נמוך. האסטרטגיה שתוארה כאן בקצרה נקראת בשפה המקצועית “אסטרטגיית אוקיינוס כחול”, תוכלו ללמוד עליה עוד בקישור הזה.

בניית אסטרטגיה שיווקית

ערוצי תקשורת מובילים לשיווק העסק​

ערוצי התקשורת השיווקית הם הסוגים השונים של תקשורת שבאמצעותם נוכל להתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בכדי לקדם את העסק שלנו. מספר דוגמאות מרכזיות לסוגים של ערוצי תקשורת שיווקית:

פגישות

תחת קטגוריה זאת נוכל גם לכלול שיחות וידאו ושיחות ועידה שמתקיימות בסקייפ או בטלפון. אפיק זה הינו יעיל במיוחד בכדי להשיג את אמון הלקוחות וליצור היכרות ראשונית.

אירועים

דיבור בפומבי על תחום העסק שנרצה לקדם יוכל לסייע לנו למתג את העסק כייחודי ובולט לעומת עסקים מקבילים בקטגוריה. אירועי נטוורקינג יוכלו לסייע לנו ליצור קשרים אסטרטגיים עם אנשים שיוכלו לעזור לנו לקדם את העסק שלנו.

פרסומים כתובים בתחום המומחיות שלנו

בתחום זה נשאף כתוב על נושאים שיקדמו את העסק שלנו באפיקים שיוכלו לקדם את העסק שלנו באמצעות תפוצה רחבה ככל האפשר. למשל- ספרים, מחקרים, בלוג אינטרנטי, עיתונים, מגזינים.

מסרים ישירים      

מסרים בעלי אופי אישי שנרצה לייעד לאנשים או קבוצות ספציפיות. הדוגמא המובהקת ביות ר היא כמובן פנייה אישית למייל.

רשתות חברתיות

באמצעות שימוש ברשתות החברתיות נוכל להוביל לכך שהתכנים שאנו עושים בהם שימוש ישותפו באמצעות הגולשים שייחשפו אליהם וכך התכנים שלנו יזכו לחשיפה מקסימלית.

וידאו

נוכל להפיץ סרטוני וידאו שצילמנו או סרטוני אנימציה שהופקו באמצעות תוכנות ייעודיות וכך נגיע בצורה אטרקטיבית וייחודית יותר לקהל היעד שאליו אנו פונים.

צרו קשר לקבלת הצעת מחיר

אסטרטגייה שיווקית

בניית אסטרטגיה שיווקית- מה הן הפלטפורמות המובילות לשיווק עסק בדיגיטל?​

תחת קטגוריה זאת נוכל גם לכלול שיחות וידאו ושיחות ועידה שמתקיימות בסקייפ או בטלפון. אפיק זה הינו יעיל במיוחד בכדי להשיג את אמון הלקוחות וליצור היכרות ראשונית.

Facebook

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם והמספרים מדברים בעד עצמם, בפייסבוק גולשים מדי חודש 2.1 מיליארד משתמשים ממגוון מדינות שונות ברחבי העולם. עובדה זאת מאפשרות לנו להגיע באמצעות שיווק נכון למספר עצום של לקוחות פוטנציאליים שייחשפו לתכנים שנרצה לקדם.

YouTube

במקום השני בגודל אחרי פייסבוק עם מיליארד וחצי גולשים בחודש. היתרונות של השימוש ביוטיוב הם בכך שמדובר בכלי ייחודי השונה משאר הרשתות החברתיות בכך שהדרך היחידה להעלות תכנים אצלו היא באמצעות סרטונים. השיווק ביוטיוב לוקח זמן והשקעה רבה יותר אך הוא עוזר לעסק לזכות באמונו של הלקוח ובנוסף הצפייה בסרטונים גורמת למעורבות גדולה יותר של מי שנחשפים אליהם.

Instagram

זוהי הרשת החברתית השלישית בגודלה בעולם, ברשת זאת מבקרים 800 מליון גולשים מדי חודש. אינסטגרם כדאית לעסקים שרוצים לשווק את עצמם באמצעות תמונות ייחודיות שיבליטו את המוצר או השירותים שהעסק מספק. אינסטגרם מאפשר לנו לספר את הסיפור של העסק שלנו בצורה ויזואלית שתסייע לעסק לחבר אליו את קהל היעד שאנו רוצים לחבר לעסק.

Twitter

טוויטר הינה הרשת החברתית הרביעית בגודלה בעולם, ברשת זאת מבקרים 330 מליון גולשים מדי חודש. בטוויטר מותר להעלות ציוצים (מסרים) של עד 280 מילים בכל פעם ומותר להעלות סרטונים של עד 140 שניות. טוויטר הוא כלי מושלם להעברת מסרים מהירים- הודעה על מוצר חדש, הודעה על שינוי ייחודי בעסק והסיבה החשובה מכולן היא שטוויטר הוא כלי מצויין לתקשורת באמצעות מסרים קצרים (צ’אט) מול לקוחות, בצורה זאת החיבור שנוצר מול הלקוחות הוא אמיתי ומשדר תקשורת אמינה ובובה העיניים.

Linkedin

רשת זאת ממוקמת במקום ה-12 בדירוג הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם. בלינקדין משתמשים מדי חודש 106 מליון. לינקדאין הינה פלטפורמה שבה אנשים ועסקים פותחים פרופיל לצרכים מקצועיים בלבד. לינקדאין היא הרשת המושלמת ליצירת קשרים עם עסקים ומנהלי עסקים שתרצו לעבוד מולם.

בסיום תהליך החשיבה הראשוני נוכל ליצור אסטרטגית שיווק שתתאים לעסק ותוכל לסייע להשיג את מטרות השיווק באמצעות שימוש בערוצי השיווק והטכניקות הרלוונטיות ביותר בכדי לייצר יתרון תחרותי לעסק שלכם.