פרסום באאוטבריין הפך בשנים האחרונות לאחד הכלים ה”חמים” של חברות שרוצות לפרסם את עצמן באינטרנט. התחרות על תשומת הלב של הגולשים באינטרנט קשה, ולמעשה הופכת ליותר ויותר מאתגרת עם הזמן. במציאות שכזו גם לבעלי עסקים שמספקים מוצרים ושירותים מצוינים אין ברירה אלא למצוא רעיונות חדשים לשיווק במרחב הדיגיטלי ולנצל את כל האפשרויות המוצעות. פרסום באאוטבריין הוא אפיק שכדאי מאוד להכיר – ומיד תבינו למה ומה מציעה לנו פלטפורמת המלצות התוכן הגדולה ביותר בעולם. כמה עולה להשתמש בה ואיך עושים את זה באופן האפקטיבי ביותר.
מה זה אאוטבריין ?
אאוטבריין – שאגב, הוקמה על-ידי 2 ישראלים, ירון גלאי ואורי להב – מספקת שירות שהמהות שלו הוא חיבור בין קהל לבין תוכן שמותאם עבורו אישית. הרעיון הבסיסי פשוט: אחרי שגולש מסיים לצרוך תוכן מסוים באחד מבין שורה ארוכה (מאוד) של אתרים. המערכת של אאוטבריין מציעה לו תכנים נוספים תחת הכותרת “אולי יעניין אותך גם”. אחד היתרונות הגדולים של אאוטבריין הוא שהחברה הצליחה ליצור מנגנון פרסום אפקטיבי שלא פוגע בחוויית המשתמש. כלומר, ה”פרסומות” (הכתבות הממומנות) מופיעות כחלק אינטגרלי בין הכתבות הרגילות באתר וככה הגולשים ממשיכים לגלוש באתר בלי התחושה המעיקה של פרסום אגרסיבי שפוגע להם בחוויית הגלישה.
בזכות הזיקה בין התוכן שהגולש סיים לצרוך לבין זה שמוצג לו, והלוקיישן האובייקטיבי שבו מופיעה ההצעה של אאוטבריין, יש סיכוי טוב שהגולש יענה בחיוב להצעה – הזדמנות מצוינת לבעלי עסקים שמחפשים דרכים חדשות להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולייצר את ה – Engagement המיוחל.
על-מנת לנצל את ההזדמנות באופן המיטבי חשוב להקדיש תשומת לב לתוכן שאתם מעלים למערכת – גם כי אאוטבריין מציבה רף איכות ומסננת החוצה תכנים נחותים. גם כי מדובר על גולשים שכנראה בכלל לא מכירים אתכם, אבל ישמחו לעשות אתכם עסקים אם תמצבו את עצמכם כמקור סמכות וכמי שמציעים ערך אמיתי.
בנוסף, התכנים ש-OutBrain מציגה מופיעים כאמור תחת הכותרת “אולי יעניין אותך גם” – אבל מדובר בפלטפורמה שיווקית שגובה כסף עבור השירות.
כמה יעלה לך לבצע פרסום באאוטבריין ?
מודל התשלום של אאוטבריין הוא CPC – כלומר עבור כל גולש שלוחץ על התוכן שהעליתם לפלטפורמה אתם תידרשו להעביר סכום כסף מסוים לחברה. כל מפרסם קובע כמה הוא מוכן לשלם עבור כל קליק וגם את התקציב היומי המקסימלי, בהתאם למידת החשיפה המבוקשת מבחינתו.
מערכת הפרסום של OutBrain כוללת כלים שעוזרים להעריך את היקף התנועה והחשיפה עבור כל הצעה, ובנוסף מאפשרת גם פילוח של הגולשים שבפניהם יוצג התוכן שיצרתם – למשל לפי מיקום גאוגרפי, סוג המכשיר שבו משתמש הגולש ועוד.
עוד מרכיב שמאפשר להשביח קמפיין פרסום ב-OutBrain הוא המידע הרב שמספקת המערכת על ה-CTR, כלומר אחוז הגולשים שנכנסו לצפות בתוכן שלכם מבין כל אלה שנחשפו אליו. על בסיס הנתונים העדכניים והמפורטים תוכלו לשחק עם ההצעות ועם התקציב ולהגיע ליחס עלות-תועלת אופטימלי.
למה כדאי לך להתחיל לשלם כדי לעשות פרסום באאוטבריין ?
1. סיבה אחת לכדאיות ההשקעה ב-OutBrain היא הלוקיישן: התכנים שמציעה הפלטפורמה מופיעים באתרים מובילים – למשל מאקו ודהמרקר – כך שהגולשים, במקרים רבים, רואים בהם תוכן בעל ערך ולא עוד פרסומת. בהתאם רמת האמון ההתחלתית בכם גבוהה, וזהו כמובן בסיס מעולה לאינטראקציה עסקית מוצלחת.
2. מיתוג – פרסום באאוטבריין מחייב כאמור תוכן ברמה גבוהה, וגם הלוקיישנים הנ”ל תורמים למיתוג של העסק כמוביל בתחומו.
עוד תשובה טובה לשאלה למה כדאי לשלם כדי לפרסם באאוטבריין הן העובדות בשטח: כל מי שהתנסה בשיווק דרך הפלטפורמה הזו, ועשה זאת נכון כמובן, רשם הישגים יפים מאוד, גם מבחינת מספר הגולשים שהגיעו אליו וגם מבחינת רמת המחויבות שלהם.
איך להפיק מקסימום תועלת מפרסום באאוטבריין ?
אם אתם יודעים ליצור תוכן איכותי – ושימו לב, הכתבות שמועלות לאאוטבריין לא יכולות להיות שיווקיות מדי וגם לא צריכות להיות כאלה. הדגש הוא על ערך אמיתי לגולשים, רלוונטיות ועניין – תוכלו להתחיל להשתמש במערכת גם ללא עזרת אנשי מקצוע.
מצד שני, שיווק אינטרנטי ייצור קמפיין מדויק ומקצועי ועשויה להניב רווחים גבוהים בהרבה. המפתחות העיקריים לבחירה מושכלת של חברה שתנהל עבורכם את הקמפיינים הם קשב מלא לצרכים של העסק. כיבוד מסגרת התקציב שלכם, שקיפות מוחלטת, אמינות גבוהה, ניסיון רחב היקף ויש מי שמכניס לשקלול גם את “מבחן הבירה” (או אם תרצו מבחן הקפה).
הקשב המלא לצרכים שלכם בנקודת הזמן הנוכחית וההבנה שישנה מסגרת תקציב שאי אפשר לחרוג ממנה הכרחיים כדי להתאים את הקמפיין באופן מושלם לעסק שלכם. החשיבות של השקיפות והאמינות ברורה – אין סיבה לעבוד עם אנשי מקצוע שמדברים בשפה שאתם לא מבינים ונותנים לכם להרגיש שאתם מפריעים להם. מי שמספק שירות מצוין יודע גם להסביר מה הוא עושה ולמה נדרשת כל פעולה.
הניסיון חיוני, ובמיוחד בעבודה עם הפלטרפורמה של אאוטבריין שכאמור מציבה רף איכות (שבכל מקרה כדאי לעבור אותו כדי להרשים את הגולשים וליצור קרש קפיצה אפקטיבי להפיכתם ללקוחות). נשאר מבחן הבירה/קפה – הוא לא הכרחי, אבל תמיד יותר כיף לעבוד עם אנשים שהייתם שמחים לשבת איתם לכוס בירה/קפה.
מסקנות עיקריות
פרסום באאוטבריין הוא דרך שיכולה להתגלות כיעילה מאוד עבור עסקים שמרגישים מיצוי מפלטפורמות השיווק המוכרות כמו גוגל ופייסבוק. מחפשים דרכים חדשות להגיע לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים שלהם – ובמיוחד אם יוצרים את התוכן הנכון ומנצלים את כל האפשרויות של הפלטפורמה המתקדמת בעזרת מומחים לשיווק באינטרנט.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת SiteIT