פרסום ממומן בגוגל לעומת פרסום ממומן בפייסבוק ?

זמן קריאה: 3 דקות
פרסום ממומן בגוגל לעומת פרסום ממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל, מה עדיף?

אפשרויות הפרסום באינטרנט הן עצומות ואפשר לשווק את העסק שלך לאינסוף כיוונים ורעיונות שונים. למרות זאת, בסופו של דבר כשאנחנו בודקים באיזה פלטפורמות אנשים נוטים להשקיע את תקציבי הפרסום הממומן אנחנו נשארים עם גוגל ופייסבוק. אצל עסקים גדולים ובינוניים הדילמה תהיה באיזה מהאפיקים יהיה הכי משתלם להשקיע את רוב הכסף.

בעסקים קטנים שתקציב השיווק שלהם מוגבל הדילמה תהיה:

פרסום ממומן בפייסבוק או גוגל על מה להשקיע ?

מכיוון שהבחירה באפיק הפרסום הממומן עשויה לעלות לכם אלפי שקלים בשנה מומלץ להבין את ההבדלים הבסיסיים בין הפרסום בפלטפורמות השונות.

לכן, כדי לענות על השאלה הזאת בצורה רצינית צריך להבין את אופי הפרסום בכל אחת מהפלטפורמות ולאחר מכן תוכלו לבחור בפלטפורמה שמתאימה עבור העסק שלכם.

קידום ממומן בגוגל

גוגל הינה מאגר המידע הגדול בעולם, לכן כשאנשים רוצים לדעת משהו הם ישאלו את גוגל וכך גוגל תוביל אותם לתוצאת החיפוש המבוקשת. גוגל אדוורדס הינו הכלי שבאמצעותו מפרסמים יכולים לתפוס מקום לצד תוצאות החיפוש הרגילות. תוצאות גוגל אדוורדס יופיעו בראש הדף, בצד הדף או בתחתית הדף שמציג את תוצאות החיפוש.

כעת נציג מספר דוגמאות שאנשים עשויים לחפש בגוגל:

– “אופניים לילד בן שלוש”

– “חופשה רומנטית לירח דבש”

– “מאמנת כושר אישית”

– “רופאת שיניים פרטית”

וכד’…

כל הדוגמאות הנ”ל הינן דוגמאות מצוינות לסיטואציות שבהן פרסום בגוגל אדוורדס יכול לעבוד בצורה מצוינת משום שהמודעות שנפרסם יופיעו אצל אנשים שהקלידו בסרגל החיפוש של גוגל את הנושא שמעניין אותם.

בהתאם לכך, חנות אופניים, סוכנות נסיעות, מאמנת כושר, או מרפאת שיניים שישכילו להתאים את מודעות הפרסום למילות המפתח הנכונות יצליחו לייצר תנועה איכותית של גולשים שמתעניינים במוצר וירצו להיכנס למודעות הממונות.

לעומת זאת, הפרסום הממומן בפייסבוק עובד בצורה אחרת…

פרסום ממומן בפייסבוק

ההבדל המהותי בין פייסבוק לגוגל הוא הסיבה הבסיסית שבגינה אנשים נכנסים לפייסבוק. אנשים לא נכנסים לפייסבוק כדי למצוא רופאת שיניים או מאמנת כושר, הם נכנסים לפייסבוק כדי להישאר מחוברים לחברים ולמשפחה שלהם.

הגולשים הממוצעים בפייסבוק ייכנסו לחשבון שלהם כדי לראות תמונות, סרטוני וידאו, עדכונים על אירועים, סטטוסים של אנשים שהם עוקבים אחריהם- או בקיצור להישאר מחוברים. אבל מה שדי בטוח זה שהם לא שם מתוך מטרה מוצהרת לחפש מידע לגבי מוצר או שירות אטרקטיבי שהם מעוניינים בו.

לאלו ממכם שכבר נמצאים על סף שבירה ולא רוצים להמשיך לקרוא… הנה סרטון קצר שמסביר בכמה דקות את הדילמה של המפרסמים האם לפרסם בגוגל או בפייסבוק:

אז אחרי שהבנו את ההבדלים המהותיים בין שתי הפלטפורמות נוכל להתחיל לשרטט פרופיל של המצבים בהם כל אחת מהפלטפורמות תהיה רלוונטית עבורנו.

מצב קלאסי לפרסם בגוגל – כשיש כוונת קנייה ברורה וספציפית מצד הלקוחות

הכוונה היא למוצרים או שירותים שברור שאנשים יחפשו אותם בגוגל ברגע שיתלבטו לגבי נותן השירות המומלץ עבורם:

– שירותי ראיית חשבון

– שירותי עו”ד

– ייעוץ פסיכולוגי

– שירותי מנעולנים

– אינסטלאטור

– חנות למוצרי תינוקות

– חנות אופניים

וכד’

בכל המצבים האלה, האנשים שיחפשו בגוגל יגיעו למודעות אדוורדס עם כוונת קנייה ברורה ולכן הם יגיבו בצורה חיובית למודעות שיופיעו בפניהם.

מצב קלאסי לפרסם בפייסבוק 

מצב בו יש לי מוצר הפונה לקהל יעד ספציפי שעדיין לא מודע לצורך שלו במוצר.

הרעיון של פרסום ממומן בפייסבוק הוא שניתן להגיע לקהל יעד מפולח מאוד לפי מספר קריטריונים, למשל- גיל, מקום מגורים, תחומי עניין לפי הקבוצות בהן הוא נמצא וכך לפרסם בצורה ממוקדת לקהל שמתאים למוצר שלי.

למשל, אם העסק שלי הוא מוצרי קוסמטיקה ופיתחתי מוצר חדש ומהפכני שעדיין אין לו חשיפה ואף אחת לא מכירה אותו, המקום המושלם לחשוף אותו יהיה הפייסבוק.

דוגמאות למצבים שנרצה פרסום ממומן בפייסבוק:

– המוצר שלנו פונה לקהל האמהות

– המוצר שלנו פונה לנשים שחובבות מוצרי טיפוח

– המוצר שלנו פונה לגברים חובבי ספורט

– המוצר שלנו פונה לבעלי עסקים

– המוצר שלנו פונה לחובבי מכוניות

וכד’…

היתרון בפרסום ממומן בפייסבוק הוא שבאמצעות המודעה/הסרטון וידאו הממומן תוכלו להוביל את הצופים לדף נחיתה שיספק להם אינפורמציה נוספת אודות המוצר שמעניין אותם. דף נחיתה שבנוי נכון לא אמור להיות פרסומת אגרסיבית אלא דף ידידותי שעוזר לנו לרכוש את ביטחון הלקוחות. לאחר שרכשנו את אמון הגולשים נוכל למשוך אותם מדף הנחיתה לאתר עצמו ושם להפוך אותם ללקוחות אמיתיים.

אם תרצו לקבל רעינות נוספים לגבי הסיבות שכדאי לבצע פרסום ממומן בפייסבוק תוכלו לקרוא באתר wordstream.com בקישור הבא

סיכום

לסיכום, פרסום ממומן באמצעות גוגל אדס יתבצע כשללקוחות שלנו יש כוונת קנייה אמיתית וברורה ופרסום ממומן בפייסבוק יתבצע בכדי להשפיע על קהלי מטרה בעלי מאפיינים דומים שעדיין לא הביעו עניין במוצר או השירות הספציפי שלנו.   

  • אם אתם כבר פעילים בתחום הקידום הממומן אבל יש הקמפיינים שלכם לא מביאים תוצאות איכותיות תוכלו ללמוד איזה שאלות חשוב לשאול במאמר הבא 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.