אם נחשוב על זה לרגע כל התופעה של שיווק ברשתות חברתיות היא תופעה מדהימה שנכנסה לעולם השיווק רק בשנים האחרונות. כיום, אנשים מחוברים אחד לשני יותר מאי פעם באמצעות הפלטפורמות השונות של הרשתות החברתיות שקיימות סביבנו בכל מקום. עובדה זאת מאפשרת לנו כמשווקים ובעלי עסקים לייצר עניין סביב המותג או התעשייה שאנו רוצים לקדם.
לצד ההזדמנויות הבלתי מוגבלות שנפתחו עבורנו המשווקים בעידן השיווק ברשתות החברתיות, עקב ריבוי הפלטפורמות הקיימות לעיתים נדמה כי יש יותר מדי דרכים ואפשרויות שונות לשווק את העסק והדבר עשוי להוביל לתפיסות מוטעות בנוגע לאופן שבו עלינו לשווק את העסק.
ניתן לראות לא פעם חברות מצליחות אשר מתמחות בכל אחד מהפרמטרים אשר דרושים בכדי להגיע לשגשוג של העסק פועלות בצורה חובבנית ובלתי מועילה כשמגיע הרגע לשווק את העסק באמצעות הפלטפורמות השונות הקיימות ברשתות החברתיות.
טעויות נפוצות:
• התעלמות משיווק ברשתות החברתיות בגלל שזה עולם חדש וזר להם. נוכחות ברשתות החברתיות הינה אחת מהפעולות הפופולריות והשכיחות ביותר אצל אנשים שגולשים ברשת האינטרנט. כ-20% מכלל האוכלוסייה שמשתמשת באינטרנט מבקרת ברשתות החברתיות על בסיס יומי.
• שיווק ברשתות חברתיות לא קורה בין לילה. בעלי עסקים רבים מחזיקים בגישה המוטעית כי השיווק ברשתות הינו אמצעי קסם בכדי להשיג מודעות למותג, הגדלת הכנסות העסק, שיווק מפה לאוזן והכל בחינם ומהר. האמת היא ששיווק דיגיטלי לוקח זמן ודורש הרבה סבלנות ועבודה חכמה עם הטיימינג הנכון.
• כל אחד יכול לעשות שיווק דיגיטלי (או שלא). בעלי עסקים רבים מחזיקים בהנחת העבודה השגויה “כל אחד שגדל בעידן הפייסבוק יכול להרים קמפיין מוצלח”. בפועל מה שמוביל להצלחה של הקמפיין הוא לא רק היכולת הטכנולוגית לבצע אותו אלא הניתוח העסקי שעומד לפני ביצועו. אין אסטרטגיה אחת שנכונה לכל העסקים, החוכמה היא לדעת לבנות את הקמפיין כך שיהיה רלוונטי לרשתות החברתיות הנכונות.
רק אם נבין את שירותי העסק ואת קהל היעד שאליו מיועד הקמפיין נוכל לקבל החלטה נכונה האם כדאי לנו להקים קמפיין ב-YouTube או ב-Facebook, האם כדאי לנו להשתמש ב-Twitter או ב-Pinterest. הרעיון שצריך לעמוד לנגד עינינו הוא איך הגולשים יפיקו ערך מעצם הגלישה ברשת שבה מבוצע הקמפיין.
למרות הקשיים והאתגרים העומדים בפנינו בבואנו לשווק עסק ברשתות חברתיות בפועל המציאות מדברת בעד עצמה והגופים החזקים ביותר במשק משקיעים מיליונים בכדי להפיק תועלת מהרשתות החברתיות. במקביל אליהם, ניתן לראות במגמה הולכת וגוברת של סטרטאפים ועסקים קטנים שמנסים את מזלם בשיווק ברשתות חברתיות.
אז למה כן כדאי לעשות שיווק ברשתות חברתיות?
שיווק ברשתות חברתיות משפר את הנוכחות במנועי החיפוש ובראשם גוגל. השיווק מגביר את המודעות למותג, מגדיל את המכירות ומייצר זרימה של לקוחות לאתר העסק. השיווק מאפשר לחשוף את העסק בפני לקוחות חדשים ולשרת בצורה טובה יותר את הלקוחות הקיימים.
בסופו של דבר, איך שלא נסובב את זה שיווק ברשתות חברתיות לוקח זמן, כסף ומאמץ רב. השיווק יכול להימשך חודשים ואפילו שנה עד שהקמפיין יקצור את הפירות… אך בסופו של דבר אם הקמפיין משיג את תוצאותיו הרצויות הזמן שחיכינו אמור להשתלם ובגדול.
אם בא לכם לעקוב אחרי אחד הכוכבים הגדולים בתחום השיווק ברשתות החברתיות אנו ממליצים לעקוב אחרי הפעילות של גרנט קרדון. מדובר באחד ממומחי המכירות הגדולים בארה”ב, הוא מבצע פעילות נרחבת במגוון רשתות חברתיות ובראשן פייסבוק. תוכלו ללמוד עליו באתר האינטרנט שלו ומשם לעבור לרשתות החברתיות שמעניינות אתכם. לכניסה לאתר של גרנט קרדון לחצו כאן.